hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 24., csütörtök - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Újrahasznosított csomagolást kap a Magnum

A tavalyi tesztek után az idén több mint 7 millió darab olyan poharas Magnum kerül az európai boltok polcaira, amely újrahasznosított műanyag felhasználásával készült csomagolásban érkezik. Korábban nem állt rendelkezésre megfelelő technológia, így az Unilever céljai közé tartozott az újrahasznosítási metódus kifejlesztésének a támogatása is.

hirdetés

A tavalyi sikeres, mintegy 600.000 darabos mennyiséget jelentő spanyol, belga és holland tesztidőszakot követően az idén több mint 7 millió olyan poharas Magnum jégkrémet hoz forgalomba az Unilever Európa-szerte, amelynek a csomagolása újrahasznosított – és természetesen újrahasznosítható – műanyagból készül.

Ez a lépés része az Unilever globális, csomagolással kapcsolatos kötelezettségvállalásának, amelynek célja, hogy 2025-ig több mint százezer tonnával csökkentse a felhasznált műanyag csomagolóanyagok volumenét, a felére csökkentse a felhasznált „szűz" (azaz nem újrahasznosított, közvetlenül kőolajból készülő) műanyagok mennyiségét, valamit felgyorsítsa az újrahasznosított műanyagok használatát. Az új csomagolás bevezetése ráadásul most különösen fontos, hiszen érdemben csökkenthető a világjárvány közepette megnövekedett otthoni jégkrémfogyasztás környezeti lábnyoma.

„Büszkék vagyunk arra, közismert jégkrémmárkánkon bevezethetjük ezt az úttörő technológiát” – mondta Julien Barraux, a Magnum globális vezérigazgatója. „Reméljük, hogy ezzel az új megközelítéssel az élelmiszeripart is egy fenntarthatóbb jövő felé vezetjük, utat törve a körforgásos gazdaság előtt.”

Az új csomagolásban kapható poharas Magnumok a nagyobb európai piacokon folyamatosan kerülnek forgalomba, hazánkba várhatóan 2021 első felétől érkeznek meg.

Nincs kész technológia? Fejlesszük ki!

A fenntarthatóbb és a felelős fogyasztói döntést elősegítő lépés azért is különleges, mert korábban nem létezett az a technológia, amellyel a csomagolóanyagként használt polipropilén úgy lett volna újrahasznosítható, hogy végül élelmiszer-csomagolásra is alkalmas legyen. Ezt a világon egyedülálló eljárást az Unilever támogatásával a SABIC műanyag- és vegyipari vállalat fejlesztette ki, így immár az a kevert, gyenge minőségű műanyaghulladék – amely általában a hulladéklerakókba vagy hulladékégetőkbe kerül – is újrahasznosíthatóvá vált. Az ún. reciklált polipropilén (rPP) további előnye, hogy ezzel a technológiával gyakorlatilag végtelenszer újrahasznosítható, minőségromlás nélkül.

Az Unilever tervei szerint 2020 végére az összes, Európában forgalmazott Magnum-pohár rPP-ből készül majd, ami 160.000 kilogramm rPP felhasználását jelenti, 2025-re pedig minden Magnum-tégelyt újrahasznosított műanyagból állítanak majd elő.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!