hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. március. 03., szerda - Kornélia.
hirdetés

Unilever: "a biztonság nem delegálható"

"Az Unilever elkötelezett aziránt, hogy alkalmazottai és partnerei épsége és jólléte biztosítva legyen munkavégzés és utazás közben is. A vállalat küldetése, hogy minden tevékenységét ennek megfelelően végezze, hiszen a biztonságnál semmi sem lehet fontosabb" - írja a cég közleményében.

hirdetés

Csupán egyetlen hónapban, 2019. októberében a magyar közutakon mintegy 50 halálos kimenetelű baleset történt. Az Unilever ezért tartotta kiemelten fontosnak, hogy logisztikai partnereivel és az iparág más szereplőivel együtt egy közös fórumon vitassák meg a közúti közlekedés aktuális helyzetét, ahol a résztvevők megismertethetik egymással a közlekedés biztonságát szolgáló tevékenységeiket is.

A február első hetében megrendezett fórumon az Unilever szakértői mellett előadást tartott Németh Sándor, a Coca-Cola HBC Magyarország disztribúciós vezetője, Fáczán Gergely, a Volvo Hungária értékesítési vezetője és Csörgő László, a Driving Camp közlekedésbiztonsági szakértője is. A rendezvény közel 40 résztvevője az előadásokat követően workshopokon osztotta meg egymással a jó gyakorlatokat és a tapasztalatokat.

„A biztonság nem delegálható, nem átruházható feladat, egy szervezetben a vezetőknek kell példát mutatniuk” – emelte ki megnyitójában Alberto Di Leo, az Unilever Magyarország ügyvezetője. „Az utólagos vizsgálatok során a legtöbb esetben az derül ki, hogy a baleset elkerülhető lett volna. A biztonság nem az Unilever magánügye, a termékek forgalmazóival, a beszállítókkal és a szállító partnerekkel közösen lehet csak javulást elérni” – hangsúlyozta az ügyvezető.

„Mivel a legtöbb baleset elkerülhető, elhatároztuk, hogy összefogunk logisztikai partereinkkel, hogy együtt találjuk ki, mit tehetünk közösen a nagyobb biztonságért” – mondta videóüzenetében Laurent Massio, az Unilever kelet-európai ellátási láncáért felelős alelnöke. A szakember személyes példával is szolgált: mindig a megengedett maximális sebességhez képest 5km/h-val lassabban vezet, hogy vészhelyzetben gyorsabban meg tudjon állni.

„Magyarországon tavaly a személyi sérüléssel járó közúti balesetek 93%-a a járművezetők hibájából következett be a KSH adatai szerint” – emelte ki Novák Gergely, az Unilever régiós logisztikai vezetője. A tehergépjármű-vezetők ezen belül ugyan csak 9 százalékpontot képviseltek, ám a szerelvények nagyobb tömegéből adódóan ennél nagyobb arányban okoznak halálos kimenetelű balesetet. Nem mindegy tehát, hogy a teherautó-sofőrök milyen érzelmi állapotban, mennyire kipihenten, milyen műszaki állapotú járművel kelnek útra – éppen ezért a balesetek elkerülésében a logisztikai cégek vezetőinek is alapvető felelősségük van.

A szakember szerint a logisztika területén a közúti baleseteken túl is számos biztonsági kihívásra kell választ találniuk a cégeknek, hiszen egyre több európai országban van jelen a szervezett bűnözés, az elkövetők a rakomány megszerzése érdekében már az emberrablástól, zsarolástól sem riadnak vissza. Éppen ezért a vállalatnál kiemelt cél, hogy garantálják mind a sofőrök, mind a szállítmányok biztonságát.

Safe Haven

Ennek egyik eleme az ún. Safe Haven, azaz biztonságos kikötő projekt. Ennek lényege, hogy az Unilever európai gyárainak közelében olyan biztonságos, őrzött kamionparkolókat alakítanak ki, ahol a járművezetők a dedikált parkolóhelyeken nyugodtan otthagyhatják a szerelvényeket, illetve tisztálkodási és pihenési lehetőséghez jutnak. „Ezzel csökkenthető a sofőröket terhelő stressz, javítható a munkaidő-kihasználtság és mérsékelhető a CO2-kibocsátás is” – emelte ki Kálmánné Katalin, az Unilever munkabiztonsági szakértője. Hozzátette: „a biztonság nem csak a logisztikában fontos, éppen ezért az Unilevernél 2015 óta az üzleti utakon még kihangosítóval is tilos a mobiltelefonok autóvezetés közbeni használata”.

Az esemény résztvevőinek egyöntetű véleménye szerint szükséges és hasznos volna az Unilever kezdeményezésének folytatása, vagyis nyitottak arra, hogy még több partner és iparági szereplő bevonásával, még nagyobb kört elérve évente legalább egyszer hasonló fórumon osszák meg tapasztalataikat egymással.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!