hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 18., hétfő - Piroska.
hirdetés

Uniós könnyítések a borpromóció területén

Az Európai Bizottság eltérést engedélyez a borágazatban megvalósuló nemzeti támogatási programokról szóló 2016/1149 EU rendelet harmadik országokba irányuló borpromóciós intézkedések végrehajtására vonatkozó előírásoktól az Amerikai Egyesült Államok által a borászati termékekre kivetett behozatali vámok miatt.

hirdetés

Az USA által kivetett behozatali vámok közvetlen és súlyos hatást gyakorolnak az uniós borkereskedelemre az Egyesült Államok piacán, amely mind az érték, mind az exportvolumen tekintetében az EU legnagyobb exportpiaca a mezőgazdasági termékek és különösen a bor esetében. 2018-ban az USA-ba exportált uniós borok mennyisége összesen 6,5 millió hektolitert, értéke pedig 4 milliárd EUR-t tett ki. Az USA-ba irányuló uniós borexport jellemzően a globális uniós borexport értékének 30–40 %-át teszi ki. Az Egyesült Államok által kivetett megemelt behozatali vámok negatív hatást fejtenek ki minden uniós borra, nem csak a megemelt behozatali vámok hatálya alá tartozó négy tagállamból származó csendes borokra. Az intézkedés hátrányosan érinti az Egyesült Államok piacán jelen lévő valamennyi uniós bor hírnevét és kereskedelmét.

Az 1308/2013/EU rendelet 43. cikkében felsorolt borágazati támogatási intézkedések közül a rendelet 45. cikke (1) bekezdésének b) pontja szerinti promóciós intézkedés irányul közvetlenül az uniós borok harmadik országokban, versenyképességük javítása céljából folytatott promóciójára. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a promóciós intézkedés figyelemre méltóan hatékonynak bizonyult a harmadik országok piacainak meghódításában és a piaci pozíciójuk megszilárdításában. A promóció mutatkozik leghatékonyabb eszköznek az uniós borok harmadik országok piacain történő támogatása terén, mivel növelte hírnevüket és felhívta a figyelmet a minőségükre.

Forrás: 123rf

Az USA piacán kialakult helyzetre tekintettel, amely arra késztet több támogatottat, hogy megváltoztassa kereskedelempolitikáját, promóciós stratégiáját és adott esetben más harmadik ország felé forduljon, az EU a harmadik országokba irányuló promóciós programok esetében az alábbi könnyítéseket vezeti be, illetve rugalmasságot biztosít a már elfogadott és folyamatban lévő programok esetében:

-    lehetőséget ad a már meglévő programok megvalósítási idejének meghosszabbítására, amely a három éves program ötévesre történő meghosszabbításán túl is tarthat, de legfeljebb 2023. október 15-ig;
-    a promóciós programban résztvevő termékek körét kiterjesztette szélesebb termékkörre, így a pezsgőkre és a gyöngyözőborokra;
-    az illetékes hatóság által jóváhagyott műveletek módosíthatóak: a támogatás kedvezményezettjei kérhetik a célpiac megváltoztatását akkor is, ha ez a változás módosítja a művelet eredeti célkitűzését. A változtatáshoz nem szükséges az illetékes hatóság előzetes jóváhagyása, de a támogatás kedvezményezettjének a tagállam által meghatározott határidőn belül be kell nyújtania a változásról szóló értesítést. A változásbejelentésnek megfelelően végrehajtott intézkedésekre - a megfelelő ellenőrzések után - jár a támogatás.

A hivatkozott rendelet (2020/419 EU bizottsági rendelet) ezen a linken érhető el.

(forrás: NAK)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

A piackövetés még soha nem volt ennyire egyszerű: árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!