hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 28., hétfő - Vencel.
hirdetés

Vita a kávétartalék-képzésről Svájcban

Egy két világháború között született szóló törvény Svájcban arra kötelez 15 kávéforgalmazó céget, hogy képezzenek 15 300 tonnás állandó "vastartalékot" nyers kávébabból – tájékoztat a HVG. Az ország illetékes hivatala most megsemmisíttetheti a jogszabályt.

hirdetés

Megszüntetné a kávé kötelező vésztartalékképzését a gazdasági ellátásért felelős svájci szövetségi hivatal (BWL), mondván, hogy a kávé nem létfontosságú a túléléshez.

Svájcban a két világháború között kezdtek felhalmozni vésztartalékot olyan alapvető termékekből, mint a cukor, a rizs, az étolaj vagy az állati takarmány. Az erről szóló törvény arra kötelez 15 kávéforgalmazó céget, köztük a Nestlét, hogy képezzenek 15 300 tonnás állandó "vastartalékot" nyers kávébabból, ami a svájciak jelenlegi magas kávéfogyasztását három hónapon át képes fedezni.

A BWL a héten nyilvános vitát kezdeményezett a kávé tartalékképzési kötelezettségének megszüntetéséről. A javaslat indoklása szerint "a kávé nem létfontosságú az élethez", ezért 2022-ig eltörölnék a kötelező tartalékképzést, és a kereskedők szabadon dönthetnének a meglévő készletek felhasználásáról, a költségek csökkentése miatt pedig olcsóbb lenne a kávé a boltokban.

Forrás: 123rf

A vésztartalékokat kezelő RéserveSuisse szervezet ellenzi a tervet, közlése szerint a 15 érintett cég közül 12 folytatná a készletezést, mivel az segít kivédeni az ingadozásokat az utánpótlásban. A szervezet szerint a javaslat túl kevés figyelmet szentel az ital jótékony egészségügyi hatásának is, így antioxidáns- és vitamintartalmának.

Svájc 8,5 millió lakója jelenleg fejenként évi 9 kilogramm kávét fogyaszt, sokkal többet, mint a britek (3,3 kilogramm) vagy az amerikaiak (4,5 kilogramm).

(forrás: HVG)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!