hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 18., vasárnap - Andrea, Ilma.
hirdetés

A sertéshúsok eredetmegjelölését ellenőrizték

Országszerte 651 üzletben tartottak „zászlóellenőrzést” a Nébih szervezésében a járási hivatalok élelmiszerlánc-felügyelői. A júniusi akció középpontjában a csomagolatlan friss sertéshúsok származására vonatkozó kötelező tájékoztatás, valamint ezen termékek nyomonkövethetőségének ellenőrzése állt. A szakemberek 40 esetben figyelmeztetést, továbbá, nyomonkövetési problémák miatt, 13 alkalommal, összesen több mint 4 millió forint értékben, bírságot szabtak ki.

hirdetés

2020. január 15-e óta kötelező feltüntetni a friss sertéshúsok származására vonatkozó információkat a végső fogyasztóknak értékesítő üzletekben. Az új szabályozás lényege, hogy a vásárlók még a vásárlást megelőzően egyértelmű információt kapjanak a húsok származási helyéről. A nem előrecsomagolt friss vagy hűtött sertéshúsok mellett az eladóhelyen szerepeltetni kell – meghatározott és minimum formai követelmények szerint – a származási ország nevét. A 200 m²-t meghaladó alapterületű üzleteknél a kiírás mellett a származási ország zászlóját is fel kell tüntetni. Amennyiben a vágóállat tartási helye és levágása szerinti ország eltér, mindkettőt szerepeltetni kell. 

A Nébih koordinálásával országszerte 651-ben üzletben ellenőrizték júniusban az élelmiszerlánc-felügyelők, hogy az új előírásokat sikerült-e beépíteniük mindennapjaikba a kereskedelmi egységeknek. A szakemberek a fogyasztói tájékoztatók mellett a friss húsok nyomonkövethetőségét is vizsgálták.

Az akció hiper/szupermarketeket, élelmiszerüzleteket és húsboltokat egyaránt érintett. A származási ország szöveges feltüntetése – ami mindenhol kötelező – szinte minden egységben megfelelő volt. Mindössze az üzletek 8%-ában, jellemzően a húsboltokban, tapasztalták ennek hiányát az ellenőrök.

A 200 m²-t meghaladó alapterületű üzletek 80%-ánál helyesen alkalmazták a származási országra utaló zászlókat is. Sőt, a szakemberek több, 200 m²-nél kisebb élelmiszerüzletben és néhány húsboltban is azt tapasztalták, hogy használták a zászlós megjelenítést, ezzel is segítve a vásárlók tájékoztatását.

Forrás: 123rf

Az ellenőrzések alkalmával tapasztalt hiányosságokat a legtöbb helyen azonnal pótolták. Ahol erre nem volt lehetőség, ott az ellenőrök határidő megadása mellett kötelezték az üzemeltetőt a pótlásra.

A származás feltüntetése mellett a szakemberek az egységek friss húsokra vonatkozó nyomonkövetési rendszerét is vizsgálták. Ennek során is csupán néhány esetben tapasztaltak problémát.

Az akció során a részleges és kisebb hiányosságok miatt 40 esetben figyelmeztetésben részesítették a vállalkozásokat a szakemberek. A nyomonkövetési problémákkal összefüggésben 13 alkalommal szabtak ki bírságot, összesen több mint 4 millió forint értékben.

Július 15-e óta – a vásárlók és az ágazati szereplők pozitív visszajelzései alapján – a pultból kínált baromfi-, juh- és kecskehús esetében is fel kell tüntetni a származási országot. A későbbiekben a hatóság ezen termékköröknél is vizsgálja majd, hogy sikerült-e megfelelően beépíteni az új előírást a gyakorlatba. A mostani akció sikeres eredményei alapján a Nébih reméli, hogy hasonlóan jól vagy még jobban „vizsgáznak” majd e téren is a kereskedők.

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!