hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 21., szerda - Orsolya.
hirdetés

Állateledel-gyártás: egységesülő szabályozás

Európa-szerte a változások időszakát éli az állateledel-gyártás, legalábbis ami az átalakuló félben lévő jogszabályi környezetet illeti. Az unió illetékesei több olyan új szabályozást is kidolgoztak, amelyeket a hazai piacon is alkalmazni kell. Szórádi Gyöngyivel, a Magyar Állateledel Egyesülés főtitkárával ezek lényegét elemeztük.

hirdetés

Az Európai Unió új rendelete szerint június közepétől megváltoztak az állateledelek címkéinek követelményei, pontosabban több éven keresztül, akár 2013-ig kétféle szabályozás érvényes a címkézésre vonatkozóan. Milyen új előírásokról van szó?

Módosult az alapanyagok feltüntetésének módja és szigorodtak a termékekről megfogalmazott állítások feltételei. Mindez a fogyasztók jobb és szélesebb körű tájékoztatását szolgálja, akik az új szabályozás szerint több információhoz juthatnak a termékek összetételéről. Az új rendelet szerint készült állateledel-címkéken például kötelező lesz feltüntetni egy díjmentesen hívható telefonszámot, vagy más elérhetőséget, amelyen keresztül a vásárló kiegészítő tájékoztatást kaphat a termékeken kategória szerint feltüntetett alapanyagokról és az adalékanyagokról. Megfogalmazták az interneten keresztüli állateledel hirdetés részletes szabályait, valamint a távértékesítésre vonatkozó címkézési követelményeket. Meghatározták a multipack kiszerelésben árusított termékek egységeinek minimális címkézési követelményeit és szigorodnak az állateledelek címkéjén szereplő, azok tulajdonságaival kapcsolatos állítások feltételei.

 

Az Európai Állateledel-ipari Szövetség új kommunikációs kódexet is kidolgozott. Mit tartalmaz ez a dokumentum?

Segítséget nyÚj  szabályok az állateledel gyártásbanújt a cégeknek a címkézés megfelelőségének javításában, és egységes európai „játékszabályokat” fogalmaz meg a jogszabályokban nem szereplő témákban, továbbá a hatóságok is referencia-dokumentumként használhatják. Részletesen tárgyalja a csomagoláson kívüli kommunikáció szabályait is, többek között a reklámot, az eladásösztönzést, a távértékesítést, a társadalmi felelősséget, és minden esetben felhívja a figyelmet a felelős állattartás normáinak betartására.

 

Milyen fázisban tart az uniós ajánlások hazai piacra történő adaptálása?

Egyesülésünk fontosnak tartja az európai állateledelipar önszabályozásának magyarországi meghonosítását, mivel az aktuális jogszabályokból és az iparági helyes gyakorlatból kiinduló útmutatók hatékonyabbá és egyszerűbbé teszik a mindennapi működést a biztonságos gyártás, a termékkommunikáció és a táplálkozástudományi ismeretek szférájában. A piaci szereplőknek nálunk is ki kell dolgozniuk a kommunikáció különböző formáira, köztük a reklámra vagy a termékekre vonatkozó állítások tartalmára használandó közösen alkalmazandó szabályokat.  Most van folyamatban az ezzel kapcsolatos részletek egyeztetése az Európai Bizottság szakértőivel és a tagállamok hatóságaival, valamint az illetékes szakmai szervezetekkel, beleértve a hazai hatóságokat és szervezeteket is.

 

Az uniós jogalkotás másik folyamatban lévő fontos területe az alapanyagokra és az adalékanyagok újraengedélyezésére vonatkozik. Milyen változásokra kell felkészülniük a piaci szereplőknek ezen a téren?

A takarmányoknál például - beleértve az állateledeleket - használatos összes adalékanyagot 2010. november 7-ig be kell nyújtani újraengedélyezésre az Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóságnak, különben nem lehet használni azokat a későbbiek során. Az európai állateledel-iparnak gondoskodnia kell arról, hogy ne maradjanak le a listáról a régóta használatos fontos adalékok, többek között a vitaminok és az ásványi anyagok.

 

 

 

 

 

Kovács L. István
a szerző cikkei

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!