hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 21., kedd - Máté, Mirella.
hirdetés

A boltban a magyarok számára a márkák származási helye a legfontosabb szempont

A magyar fogyasztók 65 százaléka szerint a márkák származási helye jobban befolyásolja vásárlási döntéseiket, mint kilenc másik szempont, amelyek közé tartozik például az ár, íz, funkció vagy csomagolás is - derül ki a Nielsen piackutató vállalat globális felméréséből.

hirdetés

Európában a márka származási helyét a válaszadók 67 százaléka tartja fontosabbnak, mint a vásárlási döntés további kilenc kritériumát, globálisan pedig még nagyobb, csaknem 75 százalék ez az arány.

A Nielsen hétfői tájékoztatása szerint a friss élelmiszereknél a helyi márkák élveznek előnyt. Világszerte a válaszadók 68 százaléka dönt inkább helyi márka mellett, amikor friss zöldséget vásárol, és 66 százaléka hús, 64 százaléka gyümölcs, 52 százaléka joghurt vásárlásakor.

Magyarországon a friss zöldségnél a megkérdezett fogyasztók 79 százaléka preferál belföldi márkát, friss gyümölcsnél 76, míg a joghurtok esetében 54 százalék.

Mindenhol inkább helyi márkákat választanak a válaszadók a gyümölcslé, a víz és a tej esetében. A szénsavas üdítőitalok vásárlói körében viszont majdnem mindenhol a globális márkák népszerűbbek. Itt kivétel Európa, ahol legnagyobb arányban mondják azt, hogy a márka eredete nem fontos.

A test- és szépségápoló szereknél világszerte globális márkák a fogyasztók kedvencei. Érvényes ez a borotvák, a samponok és hajápolók, a kozmetikumok, valamint a dezodorok esetében minden régióban. Szintén inkább globális márkákat preferálnak a fogyasztók a fogkrémeknél, a szappanoknál, továbbá a kéz- és testápoló szereknél.

A magyar válaszadók közül fogkrémnél 45 százalék vesz inkább globális márkát, és 33 százalék számára nem számít az eredet, míg a samponok esetében ez az arány 43, illetve 35 százalék.

A Nielsen globális felmérését tavaly augusztus 10. és szeptember 4. között 61 országban, több mint 30 ezer fogyasztó körében végezték Európában, Ázsia-Óceániában, Latin-Amerikában, Közép-Keleten és Afrikában, valamint Észak-Amerikában. A minta összetétele minden országban reprezentatív az életkor és a nemek szempontjából az online hozzáféréssel rendelkezők körében. Az internethez hozzáférők aránya országonként különbözik, a Nielsen a kutatást olyan országokban végzi, ahol az internet elterjedtsége legalább 60 százalék, vagy minimum 10 millió lakos rendelkezik internet hozzáféréssel.

(forrás: MTI)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

Kiadónk társoldalai