hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 06., hétfő - Miklós.
hirdetés

A grillkolbász a kerti partik slágere

Minden grillszezon előtt felmerül a gyártói dilemma, hogy kell-e változtatni-e az előző évben jól bevált termékpalettán, csomagoláson, receptúrán? A kerti sütögetés iránti igény egyre nagyobb, a választék egyre gazdagabb: a fogyasztók figyelmének felkeltése pedig egyre fontosabb az üzletek számára. Még akkor is, ha szezontermékről van szó, amely értékesítési eredményébe olyan kiszámíthatatlan tényező is beleszól, mint az időjárás. Utánanéztünk, hogyan alakultak a trendek, mit szerettünk meg(v)enni a tavaly kisütött kínálatból a legjobban.

hirdetés

Az elmúlt évek során mindannyian láthattuk és érezhettük a grillkultúra töretlen fejlődését Magyarországon. A gasztronómiai műsorok, szakácsversenyek, grillversenyek minden elképzelhető a sűtőrácsra kerül: ilyenkor készítenek szárnyast, marhát, sertést, halat de még desszertet is grillmódra – de mi
viszi a pálmát igazán a fogyasztók körében?


Szárnyalásba kezdenek a szárnyak

Mint azt Dr. Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnök-igazgatója elmondta, egyre népszerűbbek a grillezők körében a kacsa- és pulykahúsok, illetve egyre kedveltebbé válnak a csirkeszárnyak is. Mégis, a barom fitermékek közül a grillezéshez elsősorban a baromfi mellét és combját használhatják fel a vásárlók. Grillezéshez jellemzően sütésre előkészített termékeket választanak szívesen a fogyasztók, amelyeknek szinte mindegyike (a boltokban kapható előre ízesített baromfi grilltermékek 95 százaléka) hazai előállítású termék.

A grillezéshez használható termékek legnagyobb részét a grillhúsok (köztük a halak is) adják, de egyre jelentősebb a zöldségek és a grillsajtok hányada. fotó:123rf-com
A grillezéshez használható termékek legnagyobb részét a grillhúsok (köztük a halak is) adják, de egyre jelentősebb a zöldségek és a grillsajtok hányada. fotó:123rf-com

„A magyar termékek kiváló minőségűek, megfelelően ellenőrzöttek, a fogyasztó a magyar termék vásárlásakor a magyar élelmiszergazdaságot, termelői szektort segíti” – hangsúlyozta az elnök-igazgató. – A grillezéshez használt húsok fogyasztására pozitívan hatott az áfacsökkentés, ám továbbra is úgy gondolom, hogy a baromfihús belföldi forgalmának 2-3 százalékát kitevő grilltermékek esetében az arány az áfacsökkentéssel és a jogszabályi környezet átalakításával akár duplájára is növelhető lenne.

Dr. Csorbai Attila tapasztalata szerint az áruházláncok kifejezetten nyitottak az előkészített, kényelmi termékek választékának bővítésére, így a továbbiakban is a piac bővülése lehet számítani.


Kétszámjegyű értékbeli növekedés

A grilltermékek piaca május és augusztus között szárnyal; mind a grillkolbász, mind pedig a grillsajtok forgalma kétszámjegyű értékbeli növekedést tudhatott magáénak 2017. február és 2018 januárja között az előző év azonos időszakával összevetve a Nielsen kilencven élelmiszerkategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexe szerint.  Ez súlyban 2000 tonna elgrillezett kolbászt és sajtot jelent.


A kolbász vezeti a slágerlistát

A melegebb napok beköszöntével indul a grillszezon is, amely a késő tavaszi hónapokban kap erőre és egész nyáron át kitart. Hogy egyre népszerűbb a műfaj, a kiskereskedelmi adatokból egyértelműen kiviláglik. A grilltermékek között a kolbász vezeti a slágerlistát: értékben 10, mennyiségben pedig 8 százalékkal többet adtak el a boltokban 2017. február és 2018. január között az előző hasonló időszakkal összevetve. A keresletbővülés eredményeképp a piac forgalma alulról súrolja a hárommilliárd forintot, mennyiségben 1600 tonnát tesz ki. Az értékesítések több mint kilenctizede a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben realizálódik.


Lendületben a grillsajt

Mind a lágy, mind a kemény sajtok könnyen grillezhetők, így bár kisebb piaci szegmens, rendkívül dinamikusan növekvő trendet mutat: a sajtszegmens 40 százalékkal túlszárnyalva a tavalyi eredményét, egymilliárd forint fölötti forgalmat bonyolított. Az egyharmadával (35%) megnövekedett menynyiség mintegy 400 tonnát tett ki a vizsgált időszakban. Az eladások zöme (91%) szintén hipermarketekben, szupermarketekben és diszkontokban történik.


Szerényen növekszenek a grillfűszerek

A grillezéshez használt élelmiszerek közül a grillfűszerkeverék forgalma növekedett a legszerényebben: 5 százalékos értékbeli növekedéssel több mint félmilliárd forintos éves forgalmat bonyolított. Mennyiséget tekintve csupán 1 százalékkal bővült a szegmens, de még így is 96 tonna grillfűszerrel adunk a kerti partik hangulatához.


Grillfűszerben jobban a kicsik

„A nyári kerti partik népszerűségének egyik szembeszökő leképződése a grilltermékek iránti fokozott kereslet” – mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

„Érdekesség, hogy míg a grillkolbász és –sajt esetében a nagyobb alapterületű boltokat választják a magyar fogyasztók, addig a grillfűszereknél valamelyest jobban labdába rúgnak a »kicsik«, hiszen az éves összforgalom több mint egynegyedét ők viszik el.”

Papp Tímea
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer magazin 2018/5.)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!