hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 29., csütörtök - Nárcisz.
hirdetés

Ha higinénia, akkor papír törlő

A pandémia kezdete óta tízből hét ember nem érzi magát biztonságban, ha nem teljesen tiszta nyilvános mosdót használ, 43% pedig azokban sem, ahol kézszárító van – derül ki az Essity-hez tartozó Tork® 4 európai országban végzett felméréséből. A COVID-19 új hozzáállást és magatartást váltott ki az emberekből: nagyobb figyelmet szentelnek a nyilvános helyek tisztaságával kapcsolatos egészségügyi kockázatoknak.

hirdetés

Az elmúlt időszakban jelentősen megnőttek a nyilvános helyek tisztaságával szembeni elvárások, és minden korábbinál nagyobb igény mutatkozik a biztonságos higiéniai megoldások iránt. Az emberek 80%-a például kritikus fontosságúnak tartja a magas higiéniai színvonal fenntartását a nyilvános mosdókban – derül ki egy kutatásból, amely azt vizsgálta, hogy hogyan változtatta meg az emberek köztisztasághoz való hozzáállását a COVID-19.

A nyilvános mosdók tisztaságával kapcsolatos aggodalmak az emberek kézszárító megoldásokkal kapcsolatos preferenciáit is megváltoztatták. A négy európai országban megkérdezett emberek 75%-a azt szeretné, ha a kézszárítók alternatívájaként több mosdóban lenne papír kéztörlő. A tanulmány azt is megállapította, hogy az emberek 37%-a a járvány kezdete óta jobban kedveli a papír kéztörlőket, mint korábban. A változás mögött az áll, hogy a papír kéztörlők a válaszadók szerint higiénikusabbak (80%), gyorsabban megszárítják a kezet (42%) és kevesebb baktériumot terjesztenek a levegőben (39%).

A papír kéztörlők növekvő népszerűsége miatt nagy árat fizethetnek azok a helyek, amelyek nem kínálják fel ezt az opciót látogatóik számára. A válaszadók 50%-a kevésbé szívesen látogat olyan helyre, ahol nincs papír kéztörlő a mosdóban, 43% pedig azt válaszolta, hogy nem érzi magát biztonságban, amikor belép egy kézszárítóval felszerelt mosdóba.

A COVID-19 világjárvány miatt minden vállalkozásnak új higiéniai elvárásokhoz kell alkalmazkodnia . Míg sok hely az egyszerűnek tűnő üzemeltetés miatt a kézszárító mellett tette le a voksát, ez ma már nem elégíti ki a közönség igényeit: az emberek tekintélyes része kevésbé érzi biztonságosnak a kézszárító használatát. Tapasztalataink szerint egyre több üzemeltető ismerte fel az új helyzetet, és jelezte, hogy kézszárítóról papír kéztörlőre váltana” – mondta el Alberto Cajiga, az Essity Professional Hygiene marketingért felelős alelnöke.

A higiéniai szempontból kritikus területeken, mint például az élelmiszer-feldolgozó üzemekben és a kórházakban a papír kéztörlő már régóta az egyetlen elfogadható megoldás*. Ennek jó oka van. A papír kéztörlőkkel ellentétben, a légbefúvásos kézszárítók több levegőben szálló cseppet juttatnak a légtérbe**, ami megnöveli a baktériumok terjedésének az esélyét. A papír kéztörlő esetében a dörzsölés által több baktérium távozik el a kézről, mint más kézszárítási módszernél.***

A COVID-19 járvány miatt sokan a nyilvános mosdókkal szemben is ugyanolyan szigorú elvárásokat támasztanak, mint a higiéniai szempontból kritikus helyekkel szemben. A megkérdezettek 80%-a biztonságosabb környezetet vár el a nyilvános mosdókban ma, mint a vírus kitörése előtt.

„Ha egy vállalkozás visszatérő vendégeket akar, akkor az egyik legfontosabb feladata, hogy olyan higiéniai körülményeket teremtsen, amelyek között az emberek biztonságban érzik magukat. Magas árat fizethetaz, aki nem veszi figyelembe ezeket az igényeket” – tette hozzá Alberto Cajiga.

*Forrás: Huang, C Mayo Clinic, 2011

**Forrás: Margas E. et al, J Applied Microbiol, 2013

***Forrás: Todd, J Food Prot, 2010

 Módszertan

A felmérést a United Minds készítette a CINT-szel együttműködve, web-panelek felhasználásával. Az adatokat 2020. április 8–13. között gyűjtötték össze négy európai országban: Németországban, Franciaországban, Spanyolországban és Svédországban, összesen 4035 válaszadóval.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!