hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 25., péntek - Eufrozina, Kende.
hirdetés

Henkel: 2019-es pénzügyi kilátások

Differenciált teljesítmény egyre nehezebb piaci környezetben.

hirdetés
  • Az Adhesive Technologies kimagasló teljesítményt nyújtott
  • A Beauty Care az előző évi szint alatt
  • A Laundry & Home Care jó üzleti fejlődést ér el
  • A csoport árbevétele 0,8%-kal 5 077 millió euróra nőtt, szervesen -0,3%
  • EBIT marzs* 16,7%-on (-1,7 pp)
  • Elsőbbségi részvények hozama* elérte az 1,43 eurót,
    nominálisan -9,5%, állandó árfolyamon -10,8%
  • Növekvő befektetések a márkákba és a digitalizálásba
  • Nagyon erős szabad cash flow: 823 millió euró (+339 millió euró)

2019 harmadik negyedévében a Henkel üzleti fejlődését egyre nehezebb piaci környezet jellemezte. Az árbevétel nominálisan emelkedett, és szervesen kissé elmaradt az előző év szintjétől. A korrigált EBIT marzs, a korrigált EBIT és az elsőbbségi részvények hozama (EPS) az előző évi szint alatt maradt, elsősorban a fogyasztási cikkek üzletágba történő további, növekedést célzó beruházások és az év elején bejelentett digitalizáció hatására.

„A harmadik negyedévben üzletágaink differenciált teljesítményről számoltak be. Az Adhesive Technologies üzletágunk fejlődését a kulcsfontosságú iparágak keresletének további jelentős csökkenése befolyásolta. Ennek ellenére az üzletág erőteljes teljesítményt nyújtott, és az EBIT ráta ismét nagyon magas volt.
A márkákba és az innovációkba történő további beruházásaink első pozitív hatásai ellenére a Beauty Care üzletág fejlődése az előző évi alatt volt. Miközben a professzionális üzletág fenntartotta pozitív fejlődését, kiskereskedelmi üzletágunkat befolyásolta a Nyugat-Európában tapasztalható lassabb fellendülés és a várakozások szerint folytatódott Kínában a készletek csökkentése. A Laundry & Home Care területén viszont az innovációk sikeres bevezetése hozzájárult a pozitív fejlődéshez” – mondta Hans Van Bylen, a Henkel igazgatóságának elnöke.

A 2019-es pénzügyi év kilátásai megerősítést nyertek

A 2019 pénzügyi évre a Henkel megerősítette kilátásait. A Henkel Csoport szinten 0–2 százalékos szerves árbevétel-növekedésre számít. Az Adhesive Technologies esetében a Henkel szerves árbevételének növekedését várja -1–1 százalékkal. A Beauty Care területén a Henkel várakozásai szerint a szerves árbevétel növekedése -2–0 százalék lesz. A Laundry & Home Care üzletág esetében a Henkel továbbra is a 2–4 százalékos tartományban számít szerves növekedésre.

A Henkel továbbra is 16–17 százalékos korrigált árbevétel-arányos megtérülést vár el Csoport szinten.

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) tekintetében a Henkel most a közepes és a magas egy számjegyű százalékos sáv alakulását várja, az előző év alatt, állandó árfolyamon.

Értékesítés és bevételek 2019 harmadik negyedévében

Az árbevétel 2019 harmadik negyedévében névlegesen 0,8 százalékkal, 5 077 millió euróra nőtt. Az árfolyamhatások és a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni szerves árbevétel kis mértékben negatív, -0,3 százalékos tendenciát mutatott. A felvásárlásokból és befektetés-megszüntetésekből származó hozzájárulások mértéke 0,4 százalék volt. A valutahatások 0,7 százalékos pozitív hatást gyakoroltak az árbevétel növekedésére.

Az Adhesive Technologies üzletág -2,4 százalékos, enyhén negatív szerves árbevételt produkált. A Beauty Care üzletágban az árbevétel szervesen
-2,2 százalékkal alacsonyabb az előző évi azonos negyedév szintjénél. A Laundry & Home Care üzletág kedvező, 4,0 százalékos szerves árbevétel‑növekedést könyvelhetett el.

A feltörekvő piacok erőteljes, 2,7 százalékos szerves árbevétel-növekedést értek el.
Az érett piacokon -2,3 százalékos negatív szerves árbevétel alakult ki.

Az árbevétel Nyugat-Európában negatív, -2,1 százalékos szerves növekedést mutatott. Kelet-Európa 7,7 százalékos szerves növekedést ért el. Afrikában/a Közel-Keleten a szerves árbevétel-növekedés 19,1 százalék volt. Észak-Amerikában a szerves árbevétel -3,1 százalékkal csökkent. Latin-Amerikában az szerves árbevétel

-3,4 százalékkal csökkent. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben a szerves árbevétel

-5,7 százalékkal csökkent.

A korrigált üzemi eredmény (EBIT) -8,2 százalékkal csökkent a 2018. évi harmadik negyedévi 926 millió euróról 850 millió euróra.

A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT) 16,7 százalék volt, -1,7 százalékponttal alacsonyabb az előző évi negyedévnél.

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama -9,5 százalékkal csökkent a 2018 harmadik negyedévi 1,58 euróról 1,43 euróra. Állandó átváltási árfolyam mellett az elsőbbségi részvények korrigált hozama szintén -10,8 százalékkal csökkent.

A nettó forgótőke az árbevétel százalékában 5,7 százalékra javult (2018. harmadik negyedév: 6,6 százalék).

823 millió euróval a szabad pénzforgalom 2019 harmadik negyedévében lényegesen magasabb volt, mint az előző év azonos időszakában (484 millió euró). Ez bizonyítja a vállalat szabad pénzforgalom generálására irányuló képességét.

Üzletágak teljesítménye

2019 harmadik negyedévében az Adhesive Technologies üzletágban az árbevétel elérte a 2395 millió eurót, és 0,9 százalékkal növekedett az előző évi negyedév szintjéhez képest. Tovább gyengülő ipari termelési környezetben, különösen az autóiparban, a szerves árbevétel -2,4 százalékkal csökkent. A korrigált üzemi eredmény 458 millió eurós értéke -1,7 százalékkal alulmúlta az előző év negyedévének értékét. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés elérte a 19,1 százalékot és a 2018. harmadik negyedévi szint alatt maradt.

A Beauty Care üzletágban az árbevétel 2019 harmadik negyedévében -2,2 százalékos szerves változást mutatott. Az üzletágat továbbra is befolyásolta a nyugat-európai erős verseny jellemezte piaci környezet lassú fellendülése, és – amint az várható volt – a kínai kiskereskedelmi üzletágban folytatódott a készletek leépítése. Ezzel szemben a Beauty Care pozitív fejlődést mutatott Észak-Amerikában. Névlegesen az árbevétel -2,3 százalékkal alacsonyabb volt az előző évinél, elérve a 970 millió eurót. A korrigált üzemi eredmény elérte a 144 millió eurót, és -21,2 százalékkal maradt el a 2018. harmadik negyedévi szinttől. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés szintén elmaradt az előző évi negyedévtől és elérte a 14,8 százalékot, szintén a további, növekedést célzó beruházások miatt.

A Laundry & Home Care üzletág 2019 harmadik negyedévében erőteljes, 4,0 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el, a feltörekvő piacok kétszámjegyű növekedésének köszönhetően. Ezzel szemben az észak-amerikai Laundry Care üzletág továbbra is nyomás alatt állt. A nominális árbevétel 2,5 százalékkal 1682 millió euróra nőtt, miután az előző évi negyedévben 1641 millió eurót tett ki. A korrigált üzemi eredmény 267 millió eurós értéke -9,0 százalékkal alulmúlta az előző év negyedévének értékét. 15,9 százalékkal a korrigált árbevétel-arányos megtérülés a 2018. harmadik negyedévi szint alatt volt, főként az év elején bejelentett, magasabb növekedést célzó beruházásoknak köszönhetően.

Üzleti teljesítmény 2019 első kilenc hónapjában

2019 első kilenc hónapjában a Henkel 15,2 milliárd euró árbevételt realizált, ami 1,0 százalékos növekedést jelent. A szerves árbevétel, amely nem foglalja magába a valutahatások és az akvizíciók/eladások hatásait, pontosan az előző évi időszak szintjén volt. Az árfolyamhatás 0,5 százalékkal járult hozzá az árbevétel növekedéséhez.

A korrigált üzemi eredmény -7,5 százalékkal csökkent, 2694 millió euróról
2491 millió euróra.

A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 16,4 százalék volt, a 2018 első kilenc hónapjában elért 17,9 százalékot követően.

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama negatív, -8,5 százalékos változást mutatott, és 4,59 euróról 4,20 euróra csökkent. Állandó átváltási árfolyam mellett az elsőbbségi részvények korrigált hozama szintén -8,9 százalékkal csökkent.

Az Adhesive Technologies üzletág 2019 első kilenc hónapjában -1,5 százalékos, negatív szerves árbevételtprodukált. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 18,5 százalék volt (előző év: 18,9 százalék). A Beauty Care üzletágban az árbevétel szerves változása -2,3 százalék volt. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 14,0 százalék volt (előző év: 17,7 százalék). A Laundry & Home Care üzletág erős, 3,5 százalékos szerves árbevétel‑növekedést könyvelhetett el. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 16,6 százalék volt (előző év: 18,1 százalék).

A szigorú készpénzkezelésnek és a nettó forgótőke javulásnak köszönhetően,
a szabad készpénzáramlás 2019 első kilenc hónapjában új rekordszintet elérve 690 millió euróval emelkedett, 1813 millió euróra.

A Henkel nettó pénzügyi helyzete csaknem egy milliárd euróval javult az előző évi negyedévhez képest. 2019. szeptember 30-án a Henkel nettó pénzügyi helyzete a következő egyenleget mutatta: -2256 millió euró (2018. szeptember 30.: -3248 millió euró).

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!