hirdetés
hirdetés

Hódított a prémium 2019 végén

Évről évre bőségesebb a szilveszteri asztal, egyre több prémium termékkel. Az Auchan szerint nemcsak húsból, hanem borból és pezsgőből is szívesebben választjuk a magasabb minőséget. A SPAR csaknem ezer tonna virslivel készült szilveszterre.

 

hirdetés

A korábbi évekhez hasonlóan ebben az időszakban értékesítik az éves virsli mennyiség több mint tíz százalékát, közel 500 tonnát és a lencse éves forgalmának felét.

Többen iszunk prémium borokat és pezsgőt

A magyar mellett francia és olasz bor-és pezsgőrégiókból származó alkoholos italokat választanak a legszívesebben az Auchan vásárlói az áruházlánc tapasztalatai szerint. A kereslet ezen belül is a prémium termékek iránt nő rohamosan. A magyarok ugyan még mindig az édes pezsgőket keresik elsősorban, de egyre nyitottabbak a hagyományos, palackban erjesztett champagne-okra is.

Az évnek ebben az időszakában előtérbe kerülnek a különleges borok és pezsgők, és a bólénak való, könnyedebb, gyümölcsösebb vörösborok, az alacsonyabb alkoholtartalmú, olasz asti-típusú italok és a tokaji aszú is népszerű ilyenkor. A nagy érdeklődésre felkészülve az Auchannál több mint 1000 fajta bort és közel kétszáz pezsgőt lehet kapni.

A borok díszdobozban, illetve borválogatásként is megvásárolhatók. A röviditalok kategóriájában a különböző whiskyk és keserűlikőrök kibővített választéka található decemberben a polcokon.

Az alkoholmentes pezsgők terén is szélesítette kínálatát az Auchan: az alkoholt nem fogyasztóknak és a gyerekeknek szilveszter előtt sajátmárkás alkoholmentes pezsgőket, több magasabb gyümölcstartalmú és licences terméket, valamint többféle ízben gyerekpezsgőket kínál.

A virsli és a lencse a legnagyobb kedvenc, a szárnyasok háttérbe szorultak 

A minőségi virslik iránti kereslet továbbra is egyértelműen növekszik az Auchan szerint, míg 2018-ban közel 450 tonnát értékesítettek, addig idén a tavalyi számokat is felülmúlva 500 tonna virsli eladásával számol az áruház. A kosarakba legtöbbször koktélvirsli kerül, de a nagy kiszerelésű, egy kilogrammos bécsi virsli is közönségkedvenc a szilveszterre készülők körében. A becsült 500 tonnából 300 tonnát tesz ki e két terméktípus értékesítése.

Lencséből az éves értékesített mennyiség fele fogy az év utolsó napjaiban. Egyre népszerűbbek a hidegkonyhai termékek is, így a kaszinótojás, a tormás sonkatekercs és különböző ízvilágú majonézes saláták is.

Ahogyan az előző években is, szilveszterkor a sertés termékek jóval kelendőbbek a szárnyasoknál. Legtöbb a karajból és darált húsokból fogy ilyenkor.

A dekor is egyre nagyobb szerepet kapott az óévbúcsúztatásban

December végén sokan keresik a különböző partikellékeket és dekorációkat, így számos terméket, például különböző méretű trombitákat, szerpentint, anyósnyelvet, konfettit és konfettiágyút, lufikat, girlandokat árul. A kiegészítők terén bővítette kínálatát az áruházlánc: különböző típusú kalapokat, hajpántokat is kínál a szezonra. A polcokon megtalálhatók az egyszerhasználatos papírtányérok, poharak, szalvéták is.

Csaknem ezer tonna virslivel készül a SPAR szilveszterre

Rekordmennyiségű virslikínálattal várta a vásárlókat az áruházlánc. Hasonlóan megnövekedett keresletre számítottak a pezsgők kapcsán is. A speciális év végi választékban előkelő helyet foglaltak el a sós aprósütemények, chipsek és snackek, illetve az üllői üzem saláta- és szendvicstermékei is.

„Idén is fokozott érdeklődéssel számoltunk a virslik mellett a pezsgőfélék, a sós és édes sütemények, lencsefélék és a hagyományos szilveszteri és újévi ételekhez szükséges alapanyagok esetében” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A Regnum Húsüzem és Oktatóközpont a megnövekedett malachús-fogyasztás ellátása mellett a jelentősen megugró virsli keresletre is készült: a szilveszteri szezonra mintegy 980 tonna virslit szállított az üzletekbe. Az előző évekhez hasonlóan a drágább, prémium kategória fogyott jobban. Ebben az időszakban jellemző, hogy jelentősen megnő a kereslet a virsli mellé tálalt majonézes torma, mustár, és majonéz iránt is. A mustár forgalma háromszorosára növekszik, míg a majonézé megduplázódik az év utolsó napjaiban.

Kiemelkedő forgalmat generálnak a vállalat üllői SPAR enjoy. convenience üzemében készülő hidegkonyhai készítmények is. Az üzem tavaly decemberben 70 ezer kilogramm salátát készített, az idei választékbővítésnek köszönhetően ez a mennyiség elérheti a 80-90 ezer kilogrammot. A vásárlók különösen a francia-, burgonya- és tojássalátát kedvelik, de népszerű az almás-sajtos kukoricasaláta is.

A szilveszteri italok közül az elmúlt években óriásit emelkedett a gyerekpezsgő forgalma. Az alkoholos italok között első helyen a hagyományos pezsgő áll, amelyből több havi mennyiséget vásárolnak meg mindössze pár nap alatt: a vállalat éves pezsgőforgalmának egyharmada decemberben valósul meg, ezen belül is az esztendő utolsó hetére koncentrálódik, ekkor az éves mennyiség 20%-át értékesítik.  

(forrás: Store insider)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél