hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 12., hétfő - Gyula.
hirdetés

Hódított a prémium 2019 végén

Évről évre bőségesebb a szilveszteri asztal, egyre több prémium termékkel. Az Auchan szerint nemcsak húsból, hanem borból és pezsgőből is szívesebben választjuk a magasabb minőséget. A SPAR csaknem ezer tonna virslivel készült szilveszterre.

 

hirdetés

A korábbi évekhez hasonlóan ebben az időszakban értékesítik az éves virsli mennyiség több mint tíz százalékát, közel 500 tonnát és a lencse éves forgalmának felét.

Többen iszunk prémium borokat és pezsgőt

A magyar mellett francia és olasz bor-és pezsgőrégiókból származó alkoholos italokat választanak a legszívesebben az Auchan vásárlói az áruházlánc tapasztalatai szerint. A kereslet ezen belül is a prémium termékek iránt nő rohamosan. A magyarok ugyan még mindig az édes pezsgőket keresik elsősorban, de egyre nyitottabbak a hagyományos, palackban erjesztett champagne-okra is.

Az évnek ebben az időszakában előtérbe kerülnek a különleges borok és pezsgők, és a bólénak való, könnyedebb, gyümölcsösebb vörösborok, az alacsonyabb alkoholtartalmú, olasz asti-típusú italok és a tokaji aszú is népszerű ilyenkor. A nagy érdeklődésre felkészülve az Auchannál több mint 1000 fajta bort és közel kétszáz pezsgőt lehet kapni.

A borok díszdobozban, illetve borválogatásként is megvásárolhatók. A röviditalok kategóriájában a különböző whiskyk és keserűlikőrök kibővített választéka található decemberben a polcokon.

Az alkoholmentes pezsgők terén is szélesítette kínálatát az Auchan: az alkoholt nem fogyasztóknak és a gyerekeknek szilveszter előtt sajátmárkás alkoholmentes pezsgőket, több magasabb gyümölcstartalmú és licences terméket, valamint többféle ízben gyerekpezsgőket kínál.

A virsli és a lencse a legnagyobb kedvenc, a szárnyasok háttérbe szorultak 

A minőségi virslik iránti kereslet továbbra is egyértelműen növekszik az Auchan szerint, míg 2018-ban közel 450 tonnát értékesítettek, addig idén a tavalyi számokat is felülmúlva 500 tonna virsli eladásával számol az áruház. A kosarakba legtöbbször koktélvirsli kerül, de a nagy kiszerelésű, egy kilogrammos bécsi virsli is közönségkedvenc a szilveszterre készülők körében. A becsült 500 tonnából 300 tonnát tesz ki e két terméktípus értékesítése.

Lencséből az éves értékesített mennyiség fele fogy az év utolsó napjaiban. Egyre népszerűbbek a hidegkonyhai termékek is, így a kaszinótojás, a tormás sonkatekercs és különböző ízvilágú majonézes saláták is.

Ahogyan az előző években is, szilveszterkor a sertés termékek jóval kelendőbbek a szárnyasoknál. Legtöbb a karajból és darált húsokból fogy ilyenkor.

A dekor is egyre nagyobb szerepet kapott az óévbúcsúztatásban

December végén sokan keresik a különböző partikellékeket és dekorációkat, így számos terméket, például különböző méretű trombitákat, szerpentint, anyósnyelvet, konfettit és konfettiágyút, lufikat, girlandokat árul. A kiegészítők terén bővítette kínálatát az áruházlánc: különböző típusú kalapokat, hajpántokat is kínál a szezonra. A polcokon megtalálhatók az egyszerhasználatos papírtányérok, poharak, szalvéták is.

Csaknem ezer tonna virslivel készül a SPAR szilveszterre

Rekordmennyiségű virslikínálattal várta a vásárlókat az áruházlánc. Hasonlóan megnövekedett keresletre számítottak a pezsgők kapcsán is. A speciális év végi választékban előkelő helyet foglaltak el a sós aprósütemények, chipsek és snackek, illetve az üllői üzem saláta- és szendvicstermékei is.

„Idén is fokozott érdeklődéssel számoltunk a virslik mellett a pezsgőfélék, a sós és édes sütemények, lencsefélék és a hagyományos szilveszteri és újévi ételekhez szükséges alapanyagok esetében” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A Regnum Húsüzem és Oktatóközpont a megnövekedett malachús-fogyasztás ellátása mellett a jelentősen megugró virsli keresletre is készült: a szilveszteri szezonra mintegy 980 tonna virslit szállított az üzletekbe. Az előző évekhez hasonlóan a drágább, prémium kategória fogyott jobban. Ebben az időszakban jellemző, hogy jelentősen megnő a kereslet a virsli mellé tálalt majonézes torma, mustár, és majonéz iránt is. A mustár forgalma háromszorosára növekszik, míg a majonézé megduplázódik az év utolsó napjaiban.

Kiemelkedő forgalmat generálnak a vállalat üllői SPAR enjoy. convenience üzemében készülő hidegkonyhai készítmények is. Az üzem tavaly decemberben 70 ezer kilogramm salátát készített, az idei választékbővítésnek köszönhetően ez a mennyiség elérheti a 80-90 ezer kilogrammot. A vásárlók különösen a francia-, burgonya- és tojássalátát kedvelik, de népszerű az almás-sajtos kukoricasaláta is.

A szilveszteri italok közül az elmúlt években óriásit emelkedett a gyerekpezsgő forgalma. Az alkoholos italok között első helyen a hagyományos pezsgő áll, amelyből több havi mennyiséget vásárolnak meg mindössze pár nap alatt: a vállalat éves pezsgőforgalmának egyharmada decemberben valósul meg, ezen belül is az esztendő utolsó hetére koncentrálódik, ekkor az éves mennyiség 20%-át értékesítik.  

(forrás: Store insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!