hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. február. 25., csütörtök - Géza.
hirdetés

Így talált utat a magyar boltokhoz a Costa Coffee

A koronavírus járvány sok mindent átértékelt, sok mindent megváltoztatott. Kesztyűt, maszkot kezdtünk hordani, virológia szakemberekké váltunk, hiánycikk lett a liszt és főleg az élesztő. Minden megváltozott, aggódva lestük a híreket és áttértünk a szociális távolságtartásra. Az éttermek, vendéglők bezártak, sokak számára a munkavégzés elsődleges helyszíne a nappali, vagy jobb esetben a dolgozó lett. A munkahelyi kávézások jobbára elmaradtak, legfeljebb online lehetett a kollégákkal elkortyolni egy feketét, vagy egy lattét – a zoombárban.

hirdetés

Az üzleti szereplőknek újra kellett írniuk a terveiket, új rutinokat kellet elsajátítaniuk, alkalmazkodva a kialakult helyzethez. Így történt ez a Coca-Cola Magyarországnál is, ahol a vállalat elsődleges prioritása a munkatársak egészségének és munkahelyének megőrzése lett, miközben mintegy 165 millió forintnyi értékű támogatást nyújtottak egészségügyi intézményeknek, segélyszervezeteknek és rajtuk keresztül a rászorulóknak.

A vállalat áprilisban átadta reklámfelületeit és közösségi csatornáit a Vöröskeresztnek, májusban pedig öt területi képviselő önkéntes alapon, fizikailag is a szervezet munkáját segítette. A helyzet enyhülése a nagyvállalati körben azt is jelentette, hogy a cégek a már megalkotott stratégiáikat vették ismét elő, annak mentén tervezték kisebb nagyobb mértékben újra a piaci szerepeiket. Ez igaz az üzleti és a társadalmi felelősségvállalási tevékenységre egyaránt. A cél a normál üzemmódba való visszatérés.

A május végi nyitással együtt az önkéntesek visszatértek megszokott munkájukhoz, a vállalat pedig megkezdte a kivételes minőségű Costa őrölt, pörkölt és szemes csomagolt kávéinak bevezetését a magyar piacra

A Costát 1971-ben, egy olasz testvárpár, Bruno és Sergio Costa alapította Londonban. A márka állandó minőséget képvisel és a fenntarthatóságra törekszik. A Costa minden kávéja tanúsított forrásból származik, csak Rainforest Alliance (RFA) minősítéssel rendelkező kávébabot vásárol, mivel kiemelten fontos a számára a környezet, a földeken dolgozók és a helyi közösségek jogainak védelme.

2019-ben a Costát 4,9 milliárd dollárért vásárolta meg a The Coca-Cola Company, majd májusban több piacán, köztük Magyarországon is jelenlévő palackozó partnere kezdte meg az európai bevezetést. A 28 piacot felölelő Coca-Cola HBC becslései szerint a kávé éves szinten 56 milliárd eurós piacot jelent.

A Costa Magyarországon az elsők között jelent meg a boltokban, s mint Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta:

- A vállalat nagyon várta már ezt a pillanatot, hiszen nagyszerű lehetőség számunkra a Costa Coffee bevezetése. Ezzel a lépéssel valódi értéket teremtünk vevőpartnereink és saját magunk számára is. Azzal, hogy egy olyan erős márka, mint a Costa Coffee a portfóliónk részévé válik, lehetőségünk nyílik még több fogyasztási alkalommal italt kínálni fogyasztóinknak, valamint még szorosabbra fűzhetjük együttműködésünket vevőpartnereinkkel minden értékesítési csatornán. Jól felépített infrastruktúrával, folyamatokkal, tapasztalattal és tudással rendelkezünk a kávé kategóriában, vagyis minden adott ahhoz, hogy élni tudjunk az előttünk álló nagyszerű lehetőséggel.

 - A márka bevezetésével kiemelt célunk, hogy a Costát a legszerethetőbb kávémárkává tegyük Magyarországon. Több csatornán, több ügyféllel együttműködve még több fogyasztót fogunk elérni és még több emberrel oszthatjuk meg a minőségi kávé szeretetét. Nagy örömmel várjuk a magyarországi indulást, hogy itthon is inspirálhassuk az embereket a minőségi kávé szeretetére. – tette hozzá Szeles Dóra, a vállalat kávéfejlesztési vezetője.

A járvány megjelenésével azonban a fogyasztói szokások is átalakultak: a kávézókban és éttermekben felszolgált italok helyett a biztonságosabb, otthoni kávéfogyasztás került előtérbe. A vállalat mindezek ellenére május végén elindította a márka hazai bevezetését, és jelenleg is nagy erőkkel dolgozik azon, hogy széleskörű disztribúciót építsen ki, és ezáltal minél több üzleten elérhetővé váljon a Costa kávé.

A vállalat úgy számol, hogy az első években a volumen és árbevétel valamivel több, mint két harmada jön majd a kiskereskedelemből, a fennmaradó bő 30 százalék pedig a lassan erőre kapó vendéglátásszektorból, illetve a munkahelyek újraéledésével a vállalati környezetbe tervezett megoldásokból és szolgáltatásokból fog származni.

A Costa magyarországi piacra vezetésével a vállalat tovább halad a teljeskörű italgyártó vállalat víziójának megvalósításában, hiszen további élethelyzetekben, újabb fogyasztói igények felmerülésekor kínál minőségi terméket a fogyasztóinak.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.