Indul az Év Boltja 2018!
Az Élelmiszer szaklap idén negyedszer hirdeti meg Az Év Boltja versenyét.
A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország meghatározott szempontok szerint legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit, illetve, hogy a vásárlóbarátság, az árukínálat, a fenntarthatóság, a szolgáltatások színvonala, az üzlet belső kialakítása, különleges megoldásainak és szolgáltatásainak figyelembevételével felhívja a figyelmet a legkiemelkedőbb kereskedelmi egységekre.
A pályázatokat 2018. március 9-ig, 18 óráig várjuk!
A versenyre 10 főkategóriában nevezhetnek üzletek, illetve az azokat működtető láncok.

Újdonság idén, hogy külön főkategóriával várjuk a benzinkúti shopok nevezéseit!
A beadott pályaműveket részben a kereskedelemben, illetve az FMCG-gyártói szektorban ismert és elismert szakemberekből és kreatív, illetve kommunikációs szakemberekből álló zsűri, részben pedig az Élelmiszer Online-on zajló közönségszavazás keretében, a tágabb értelemben vett FMCG szakma képviselői és a vásárlók értékelik és díjazzák. A versenyre pályázhat minden Magyarországon, a nevezési időszak alatt működő kisebb-nagyobb, elsődlegesen élelmiszert, illetve egyéb FMCG-terméket forgalmazó kiskereskedelmi egység üzemeltetője.
A nevezéseket folyamatosan várjuk!
Az online közönségszavazást a nevezési határidő lezárása után, az Élelmiszer online felületén rendezzük meg, ahol 2018. áprilisáig lehet értékelni a versenyre beérkezett boltokat.
A nevezés ingyenes, egyetlen feltétele az elektronikus nevezési űrlap kitöltése és a dokumentációk feltöltése.
A verseny menete:
• nevezési határidő: március 9.
• Nevezés ITT>>>
• online zsűrizés: március 23 – április 3.
• személyes zsűrizés: április 5.
• díjátadó: április 26.
FŐDÍJAK
Minden kategóriában egy arany díjat ítélünk oda, de a zsűri fenntartja a jogot, hogy egyes kategóriákban, ha úgy látja jónak, akár több díjat is odaítéljen, illetve arra is, hogy bizonyos díjakat ne osszon ki.
A nyerteseket bemutatjuk az Élelmiszer szaklapban és az Élelmiszer Online-on. Az adott kategória nyertese használhatja „Az Év Boltja 2018” címet a kommunikációjában és üzleteiben „Az Év Boltja 2018” logót.
A verseny szakmai zsűrije fenntartja a jogot, hogy a beérkezett anyagok alapján, a pályamunkák ismeretében kiossza "Az év kiskereskedelmi lánca" díjat.
KÜLÖNDÍJAK
1.) Közönségszavazás
A közönségszavazás során összesen egy díjat adunk az összes kategóriába érkezett nevezések közül annak, aki az interneten a legtöbb szavazatot kapta.
2.) Az Év Boltja 2018 NÉBIH különdíj
Az Év Boltja 2018 verseny szakmai partnereként a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal különdíjat ajánlott fel azoknak az üzleteknek, amelyek a helyi termékek népszerűsítését is fontosnak tartják.
Az alábbi értékelési szempontok megadását kérjük a különdíjra pályázó kereskedelmi egységektől:
- a teljes élelmiszer szortimentre vetítve hány százalék a hazai előállítású termékek aránya;
- az alábbiak közül mely termékkategóriákban és milyen arányban érhetőek el hazai előállítású termékek:
• kenyér és pékáruk,
• tej és tejtermékek,
• friss zöldség és gyümölcs,
• zöldség és gyümölcs konzervek,
• hús és húskészítmények,
• tojás,
• étolaj és zsiradékok,
• alkoholtartalmú és alkoholmentes italok,
• édességek
- kérjük megadni, hogy a fentieken kívül van-e olyan élelmiszerkategória, amelyben nagyobb arányban vannak jelen a hazai előállítású termékek a külföldihez képest.
A különdíjra pályázók esetében a NÉBIH fenntartja a jogot, hogy a pályázatban foglalt információk hitelességéről – a különdíj nyertese/nyertesei esetében – meggyőződhessen.
3.) Az Év Boltja 2018 Élelmiszer szaklap friss áru különdíj
A tavalyi évhez hasonlóan az Élelmiszer szaklap idén is különdíjjal jutalmazza a nevező üzletek friss áru termékeinek (pékáru, húsáru, zöldség-gyümölcs, tejtermékek) választékát, kihelyezését, speciális megoldásait, különleges termékeik jelenlétét a teljes kínálatban.
Kritériumok a különdíjhoz:
• Az üzlet teljes árukínálatából milyen arányt képviselnek összességében a friss áruk százalékos arányban?
• A friss árukon belül milyen arányt képviselnek (%-ban) a pékáruk, húsáruk, zöldség-gyümölcs, tejtermékek?
• A friss áruk minőségének, frissességének megőrzése érdekében milyen kihelyezést alkalmaznak az üzletben?
• Vevői tájékoztatás eszközei: pl. a származási hely megjelölésén túl egyéb, a friss árukra vonatkozó információkat alkalmaznak-e?