hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 28., csütörtök - Károly, Karola.
hirdetés

Jövőt, de még ma!

Folytatódnak a szakmai előadások  az FMCG TOP 2018 konferencia második napján az új technológiák, okos megoldások jegyében.

hirdetés

A kiskereskedelemben robbanásszerű változás megy végbe a digitalizáció hatására, amely szinte minden folyamatot és szereplőt érint.

Kiskereskedelem, mint digitális univerzum.

Agárdi Irma, a Budapesti Corvinus Egyetem, Kiskereskedelmi Kutatóközpontjának egyetemi docense olyan kérdésekre kereste a választ előadásában, mint például: hogyan jött létre és milyen irányban fejlődik a kiskereskedelmi digitális univerzum. Kik a lakói és mi köti össze őket? Uni- vagy multiverzum a kiskereskedelem? 

A digitalizáció formálja a kiskereskedők és a fogyasztók magatartását, de a kiskereskedők és fogyasztók is aktív alakítói a digitalizációnak, amely révén új szerepek és kapcsolódások jönnek létre. A fogyasztó nem kommunikációs csatornát, eszközt keres, hanem zökkenőmentes vásárlási folyamatot választ, amelyek során szabadon kombinálhatja a különböző kiskereskedelmi csatornákat.

A digitális megoldásokat nem ionizáltan, hanem a teljes kiskereskedelmi értékesítési folyamatot támogató eszközként érdemes alkalmazni. A digitalizáció kitágítja az értékesítési környezetet.

Blockchain az élelmiszerbiztonságban: egy vietnami-magyar projekt a gyakorlatban

Az élelmiszeriparban egyre növekvő igény, hogy a szereplők – eladó, vevő, hatóságok - a termék teljes útját ismerjék. 

"Nem telik el olyan nap a világban, amikor valamilyen élelmiszerproblémát ne tárnának fel  – hangsúlyozta Köves Gergely, a TE-FOOD, project managere. A probléma orvoslása végett 2016 decemberében, egyéves előkészítő munka után Vietnámban, a 11 millió lakosú Ho Chi Minh Cityben elindult a magyar fejlesztésű TE-FOOD rendszerünk. Folyamatosan bővülve 6000 vállalkozást vontunk be, a rendszer 30 millió lakos számára hozzáférhető, és naponta mintegy 100-200 ezer tranzakciót rögzít sertések, szárnyasok és tojások nyomon követése során.

A TE-FOOD három kérdésre koncentrál: élő állat farmon belüli nyomon követése, a feldogozott élelmiszer nyomon követése, az antibiotikum nyomon követése, és külön kiemelt feladat az oltási könyv transzparencia. Mindez egyszerű digitális eszközökkel, mobiltechnológiával megjeleníthető minden egyes szereplő számára a láncban, egészen a fogyasztóig.

"Itt azonban nem álltunk meg: világméretű azonosítót kap minden belépő – hangsúlyozta Köves Gergely, a TE-FOOD, project manager, kiemelve a háttérben őket szolgáló blockchain technológia előnyeit.

Nyomonkövethetőség-mint marketing

„A nyomokövehtetőség marketingértéket és versenyelőnyt képvisel és az nem csupán a qr-kód használatára kell, hogy korlátozódjon.” Vatai Krisztina, a GS1 Magyarország, üzletfejlesztési igazgatója a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform terveiről és lehetőségeiről beszélt - Kövess, de ne észrevétlenül! című előadásában. Szó esett arról, hogy hogyan lehet egy modern nyomonkövetési rendszer a márkavédelem és költségmegtakarítás eszköze a gyártók és kereskedők számára.

Ehhez nyújt segítséget a GS1 rendszere, melynek egyik része a Visibility app. Használatával a felhasználó meg tud nyitni egy virtuális ellátási láncot, ami azt tartalmazza, hogy a szereplőknek milyen feladatai és funkciói vannak a láncban. GTM kóddal és sorozatszám segítségével  a rendszerben mindenki regsiztrálni tudja ellátott feladatait, az ebből készült filmet pedig a vásárló is meg tudja nézni.

Mire használja a fogyasztó az okostelefonját in-store környezetben?

A legfrissebb hazai Inspira Research kutatás, exkluzívan az Élelmiszer szaklap idei FMCG TOP konferenciájára készült. Géczi Tamás az Inspira Research ügyvezető igazgatója arról beszélt előadásában, hogy milyen módokon, milyen platformokon tájékozódik a fogyasztó vásárlás előtt. A kutatás arra is kereste a választ, hogy az FMCG szektorban mire és hogyan használják a fogyasztók vásárlásaik során  okoseszközeiket in-store környezetben, a hazai vásárlók milyen termékkategóriáknál, mikor hívják segítségül az okostelefonjukat? Vásárlási szituációban pedig mennyire számítanak az influencerek, véleményvezérek bejegyzéseire, milyen információkra kíváncsiak?

A vásárlók 75 százaléka informálódik valamilyen weblapon vásárlás előtt. A kutatás hazai vonatkozásából kiderült, hogy az FMCG termékek közül a leggyakrabban személyi higiéniai cikkekre keresnek rá, mindennapi fogyasztási cikkekről pedig elsősorban hölgyek tájékozódnak online. A keresésben a saját honlap után az árösszehasonlító oldalak következnek. Fontos kérdés, hogy a kereskedelemben a kategóriamenedzsmenttel, a trade marketinggel vagy inkább a kommunikációval foglalkozó szakemberek tudnak az ilyen információkra alapozni igazán. Bővebben a témáról következő nyomtatott lapszámunkban olvashatnak!

A 16 százalék és ami mögötte van - az e-kereskedelem útjai

Az online kereskedelem alapjaiban rajzolja át az FMCG-piacot is. Kurucz Péter, a Nielsen kereskedői kapcsolatok igazgatója hozott friss adatokat az e-kereskedelmeről. Ezekből derült ki, hogy a Nielsen adatai alapján a megkérdezettek 16%-a vásárolt az interneten élelmiszert az elmúlt egy hónapban. Jól jelzi, hogy milyen potenciált rejteget magában a webes vásárlás, hogy ez a szám négy éve még mindössze 4 százalék volt. A vásárlók által mind az értékbeli, mind pedig a mennyiségbeli fogyasztás nőtt, akiknek zöme nő, és mind inkább mobilon ejtik meg a bevásárlást. Kiderült, hogy, azoknak a vásárlóknak, akik elutasítják az online vásárlást, elsősorban a termékek minőségével kapcsolatban vannak aggályaik: 74 százalék választja inkább a fizikai üzleteket. A legfontosabb szempont az online üzlet kiválasztásánál pedig elsősorban a hatékonyság, drogériáknál viszont a lojalitás.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

35 milliárd forint értékű beszállítófejlesztési program indul az élelmiszeripari vállalkozások számára. Hogyan vágjunk bele a sikeres pályázatba? Jelentkezzen az ingyenes ÉLIP BFP pályázatsegítő webinárium/workshopjára!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.