hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 21., kedd - Máté, Mirella.
hirdetés

Lekerülnek a hazai élelmiszerek arányát jelző táblák a szlovák boltokban

Egy európai uniós (EU) rendelkezés szerint Szlovákiában az év végéig meg kell szüntetni azt a gyakorlatot, miszerint az üzletekben feltűntetik, hogy ott milyen arányban árulnak hazai élelmiszert - írta az Új Szó szlovákiai magyar nyelvű napilap kedden.

hirdetés

Az uniós rendelkezés a Szlovákiában 2013-ban módosított élelmiszertörvényre reagált. Az akkor megújított szabályozás bevezette, hogy az élelmiszer értékesítésével foglalkozó kereskedelmi üzletláncok boltjaiban a bejáratnál fel kell tüntetni, hogy az adott üzlet polcain milyen arányban jelennek meg a szlovákiai termékek.

Az EU a szlovák szabályozásnak ezt a részét a többi uniós tagország termékeire nézve diszkriminatívnak nyilvánította, s ezért az Európai Bizottság (EB) az arányt jelző táblák eltávolításáról intézkedett, illetve előírta a törvény módosítását - írta a szlovákiai magyar nyelvű lap. Hozzátették: bár a szlovák földművelésügyi tárca megpróbált enyhítést elérni a szlovákiai élelmiszergyártók által is negatívan fogadott uniós döntéssel szemben, Brüsszelben nem voltak hajlandóak kompromisszumos megoldásra.

Szlovákiában öt évnyi folyamatos csökkenés után az idén történelmi minimumra, 39 százalékra csökkent a szlovákiai élelmiszerek aránya az üzletek polcain. A Szlovák Élelmiszeripari Kamara (PKS) által májusban közzétett adatok szerint az arány a legkisebb üzletekben volt a legmagasabb, 57 százalékon állt, a diszkontokban és hipermarketeknél volt a legalacsonyabb, ahol 18 és 38 százalék közötti értéket mutatott. Tavaly Szlovákiában az élelmiszeripari ágazat import-export mérlege negatív rekordot ért el, 1,1 milliárd eurós külkereskedelmi hiánnyal zárt.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

Kiadónk társoldalai