hirdetés
hirdetés

Megváltoztak a vásárlási szokások

Megváltoztak a vásárlási szokások a koronavírus-járvány hatására, az online rendelt élelmiszerek kiszállítási határideje ugyanakkor egyre hosszabb a hirtelen megugrott igények miatt - írja az MTI.

hirdetés

Az élelmiszerláncok az online értékesítés átlagos forgalmát figyelembe véve alakították ki szállítóflottájukat, amit nem lehet egyik napról a másikra bővíteni. Az áruszállításhoz speciális járművek szükségesek, munkaerőt pedig nehéz találni a logisztikai területen - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI megkeresésére kedden. Hozzátette, az online forgalom rendkívüli megugrására nem tudnak azonnal reagálni a kiszállítást végző üzletláncok.

Az OKSZ főtitkára kiemelte: a kiszállítási idők hosszabbak, de ennek nem az áruhiány az oka, hanem a szállítókapacitás mérete. Vámos György hangsúlyozta, hogy áruházanként és területenként lehetnek eltérések, de van elegendő áru, az élelmiszeripar és a kereskedelem biztosítani tudja a folyamatos ellátást.

Reacty Digital március 12. és 15. között készült online kérdőíves felmérése szerint az internetezők több mint harmada rendelne interneten élelmiszert a koronavírus miatt, ezzel akár a duplájára is nőhet azok aránya, akik online vásárolnak be.

Az MTI-hez kedden eljuttatott tájékoztatás szerint elsősorban a nők, illetve a 30-39 éves korosztály érzi úgy, hogy a vírus a korábbi elképzeléseiknél is jobban fogja befolyásolni vásárlási szokásaikat.

Az online élelmiszervásárlást korábban a 30-39 éves korosztály háromnegyede nem vette számításba, míg a hétvégére közel felük már lehetségesnek tartotta, hogy ezt a megoldást válassza. A válaszokból az is kiderült, hogy az 50 év felettiek is egyre nyitottabbak erre a lehetőségre.

(forrás: Médiapiac.com)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél