hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. október. 19., kedd - Nándor.
hirdetés

Mire fáj egyre jobban a magyarok foga?

Az elmúlt egy évben átlagosan több mint 5 százalékkal bővült az élelmiszerek piaca. Vannak azonban olyan kategóriák, amelyek jóval az átlagon felüli bővülést mutattak az elmúlt hónapokban. Összeállításunkban a Nielsen kiskereskedelmi indexe által monitorozott közel száz élelmiszer-kategória közül 10 legjobban teljesítő kategóriáról olvashatnak.

hirdetés

A legnagyobb forgalmú kategóriák jellemzően alig-alig változnak, némi helycserés támadás megfigyelhető itt-ott, ám a tíz, értékben legnagyobb forgalmat lebonyolító kategória javarészt azonos. A fogyasztói kosárba az alábbi tíz termékkategória került leginkább: feldolgozott hús, sör, sajt, üdítők, ásványvíz, snack és chips, kávé, gyümölcslevek, gyümölcsjoghurt és tejföl.

Érdekesebb megfigyelni azonban mindazon, esetenként akár jelentősen kisebb értéket képviselő kategóriákat, amelyek valósággal „kilőttek” a vizsgált 2016. október és 2017. szeptember közötti időszakban az előző év azonos időszakával történő összevetésben. A következőkben a tíz, értékben legnagyobb mértékben fejlődő kategóriát mutatjuk be.



2016. október és 2017. szeptember között értékben átlagosan több mint 5 százalékkal bővült az élelmiszerek piaca. A most következő lista azt a tíz kategóriát veszi górcső alá, amely jóval átlagon felül teljesített.

1. Gabonaszelet

A legnagyobb értékbeli változást magáénak tudó kategória, 38 százalékpontos növekedése messze meghaladja az ötszázalékos átlagnövekedést. A kategória maga nem kimondottan nagy, valamivel kétmilliárd felett mozog az éves forgalma a vizsgált 2016. október és 2017. szeptember közötti időszakban. Az eladások háromnegyede a 400 négyzetméternél kisebb boltokban realizálódik.

2. Croissant

Jön föl a croissant is, bár növekedési üteme elmaradt az elsőtől: a vizsgált időszakban négymilliárd forintot meghaladó értékbeli forgalmat bonyolított, ez 19 százalékkal magasabb, mint az előző év azonos időszakában. Érdekes a kategória csatornaelosztása: az eladások több mint fele (53%) a 400 négyzetméternél kisebb boltokban történik.

3. Mélyhűtött pizza

A fagyasztott pizza is népszerű: értékbeli forgalma 17 százalékkal nőtt 2016. október és 2017. szeptember között, és éves forgalma hétmilliárd forint felett mozgott. Mennyiségben 11 százalékponttal többet értékesítettek a kategóriából. Erősen koncentrált a piac, az összeladások 88 százaléka a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben következik be.

4. Sós túrókrém

A kategória összforgalma értékben egymilliárd alatt van, egészen pontosan 700 millió forint értékben fogyott, ami 13 százalékpontos értékbeli és 6 százalékpontos mennyiségi növekedés az előző év azonos időszakához képest. Az eladások 53 százaléka a 401–2500 négyzetméteres üzletekben történik.

5. Csokoládé és mogyoróvaj

A vizsgált időszakban közelít az ötmilliárdhoz az éves értékbeli forgalma, ami 13 százalékos növekedést takar. Erősen koncentrált a kategória: az eladások háromnegyede (78%) a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódik.

6. Vaj

Jön föl a vaj is: értékben 13 milliárdos értékbeli forgalmat bonyolított le, ezzel a hatodik legnagyobb ütemben fejlődő kategória, 12 százalékpontos bővüléssel. Mennyiségi változást nem regisztráltunk. Hasonlóan a csokoládé- és mogyoróvajhoz az eladások mintegy háromnegyede (73%) ennél a kategóriánál is a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódik.

7. Gyomorkeserű

Szeretik honfitársaink a gyomorkeserűt, sőt, mind jobban szeretik: 2016. október és 2017. szeptember között forgalma 21 milliárd forint felett mozgott. Értékben ez 12, mennyiségben 7 százalékpontos emelkedés az előző év azonos időszakéhoz képest. Az összeladások közel kétharmada (60%) a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben történik.

8. Sajt

A sajt, amely amúgy is az egyik legnagyobb forgalmú kategória, a leggyorsabban növekvő kategóriák toplistájára is felkéredzkedett: a vizsgált időszakban az értékbeli forgalma 103 milliárd forint volt (ez 11 százalékos értékbeli bővülés). A kategóriában hasítanak a 400 négyzetméternél nagyobb boltok, ugyanis a magyarok 80 százaléka innen szerzi be a terméket.

9. Hűtött szeletes édesség

Nagy és népszerű kategória a hűtött szeletes édességé is: 35 milliárdos éves forgalmával és 11 százalékos értékbeli növekedésével a lista kilencedik helyét foglalja el. A piac itt annyira nem koncentrált, az 50 négyzetméternél kisebb üzleteket leszámítva bárhol örömmel vásároljuk a kategóriát.

10. Whisky

Még egy alkoholos kategória fért fel a leggyorsabb értékbeli növekedést produkáló élelmiszerek Nielsen-listájára, a whisky. Éves értékbeli forgalma tízmilliárd forint, ez 11 százalékos értékbeli és 7 százalékos mennyiségi növekedést jelent. A 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletek viszik el a teljes forgalom 87 százalékát.


Czikora Csilla
a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője

(forrás: Élelmiszer Szaklap)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!