hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 25., vasárnap - Blanka, Bianka.
hirdetés

Nőtt a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok forgalma az első tíz hónapban

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem  mintegy 290 milliárd forint forgalmat bonyolított le idén az első tíz hónapban; 7 százalékkal nagyobbat, mint az előző január-októberi időszak során. Mennyiséget tekintve változatlan maradt az eladás. Többek között ezt állapítja meg a hetven háztartási vegyi és kozmetikum kategóriát mérő Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

hirdetés

A régiók közül átlag felett, 9 százalékkal emelkedett a boltok bevétele a délkeleti megyékben, továbbá 8 százalékkal a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban, háztartási vegyi áruból és kozmetikumból.  Északkeleten az átlagos 7 százalékkal, míg a dunántúli megyékben átlag alatt, 4 százalékkal értek el többet, a tavaly január-októberi periódushoz viszonyítva.

Ha a legnagyobb forgalmú tíz terméket nézzük, akkor kiemelkedik a tusfürdő 12, papír zsebkendő 11 és öblítő 10 százalékos növekedése értékben.

Nagyobb lett a drogériák és vegyi szaküzletek súlya; idén január-október között piaci részesedésük 34 százalékra emelkedett, a tavalyi hasonló időszak 32 százaléka után. Fordítva alakult a 2 500 négyzetméter feletti üzletek trendje: részarányuk 34-ről 32 százalékra csökkent, egyik tíz hónapos időszakról a másikra. A többi csatorna mutatója változatlan maradt.

##

A Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.

Bolttípus    2014. január-
október
2015. január-
október
2 500 nm felett 34 32
401-2 500 nm 20 20
201-400 nm 3 3
51-200 nm 8 8
50 nm és kisebb 3 3
Drogéria és                                  
vegyi szaküzletek
32 34

Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat

##

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!