hirdetés
hirdetés

Összefogtak a nagy élelmiszer-kereskedők

Az UNI Nemzetközi Szakszervezet (UNI Global Union), az Auchan Retail és a Carrefour Csoport közös nyilatkozatot írt alá a Covid-19 világjárvány miatt kialakult egészségügyi válsághelyzetben szükségessé vált helyes vállalati gyakorlatok kialakításáról.

hirdetés

A munka világa most egy példa nélküli egészségügyi és gazdasági szükséghelyzettel néz szembe. Az Auchan Retail, a Carrefour és a szakszervezet vállalja, hogy folyamatosan egyeztetnek és megosztják egymással a járvány terjedése ellen bevezetett legjobb gyakorlatokat. Megvizsgálnak minden olyan hasznosnak bizonyuló vállalati intézkedést, amivel hatékonyan lehet csökkenteni a munkatársak és a vásárlóik fertőződésének kockázatát.

Az intézkedések a következő területeket ölelik fel:

  • higiénés és biztonsági szabályok szigorítása, amelyek betartása az érintett országokban dolgozó valamennyi munkavállaló számára javasolt,
  • áruházakra, drive-okra, házhozszállításra és logisztikai raktárokra vonatkozó egészségügyi szabályok,
  • a munkavállalók szociális támogatását szolgáló intézkedések,
  • a speciális helyzetben lévő munkavállalók (megváltozott munkaképességű dolgozók, várandós kismamák) támogatása.

Az Auchan Retail 2 293 értékesítési pontjával 14 országban van jelen, melyek az élelmiszer-kereskedelem minden áruháztípusát képviselik (hipermarketek, szupermarketek, belvárosi kisboltok, drive-ok és elektronikus kereskedelem). Az Auchan Retail valamennyi tevékenységének középpontjában a vásárló áll, akiknek a legjobb áron kínált exkluzív, minőségi termékeken kívül egyedülálló vásárlási élményt is nyújt. Az Auchan Retail 329 694 munkatársa új generációs kereskedőként kiáll a jó minőségű, egészséges, helyi termékek mellett. A vásárlók, a mezőgazdasági termelők és a szállítók iránti felelős hozzáállásával hozzájárul ahhoz, hogy mindannyian jobban élhessenek és helyesebben táplálkozhassanak.

A világ több mint 30 országában jelen lévő Carrefour Csoportot 12 300 áruház hálózata alkotja, melyek több áruháztípust képviselnek. Ezzel a csoport világszinten is az élelmiszer-kereskedelem egyik piacvezetője. A Carrefour 2019-ben világszerte 105 millió vásárlót szolgált ki és 80,7 milliárd euró forgalmat bonyolított. A csoport 325 000 munkatársat foglalkoztat. Nekik köszönhetően a Carrefour az élelmiszer-termelési és -fogyasztási szokások átalakulásának piacvezetőjeként minden nap minőségi, mindenhol elérhető és méltányos áru élelmiszereket kínál áruházaiban.

A svájci Nyon székhellyel működő UNI Global Union 150 ország 20 millió kompetencia és szolgáltatási területen dolgozó munkavállalóját képviseli, melyből négymillió kereskedelmi alkalmazott. Az UNI nemzetközi szintű megállapodásokat kötött a világ legjelentősebb kiskereskedőinek számító piaci szereplők közül többel is – köztük a Carrefourral és az Auchannal – azért, hogy a munkavállalók jogait az általuk végzett valamennyi tevékenységi területen garantálni tudja. Az UNI küldetése, hogy a szakszervezetek erősítésével és a kollektív tárgyalások kiterjesztésével erősítse a szolgáltatási szektorokban dolgozók pozícióját a világban, javítsa a munkavállalók munkafeltételeit és életkörülményeit, valamint működésével támogassa a fenntartható gazdasági fejlődést.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

StoreInsider-FMCG Hírlevél