hirdetés
hirdetés

Petíció a csomagolásmentes kozmetikumokért

Pár nap több mint 36 ezren írták alá azt a petíciót a Szabad aHangon, ami azt kéri a DM-től és Rossmanntól, hogy Magyarországon is vezessék be a sampont, tusfürdőt, mosó- és mosogatószert csomagolásmentesen kínáló utántöltő automatákat.

hirdetés

A DM és a Rossmann négy szomszédos országban már bevezette az utántöltő automatákat, amikből sampont, tusfürdőt, mosó- és mosogatószert lehet csapolni.

A petíció kapcsán a dm marketing és PR menedzsere, Kanyó Roland a következő választ adta az Index.hu-n:

„Már vizsgáljuk az utántöltő automaták kihelyezésének lehetőségét. A vállalaton belül alapítottunk egy munkacsoportot az érintett területek képviselőivel, hogy alaposan meg tudjuk vizsgálni a jogi hátteret és a költségvonzatot, valamint az operatív megvalósítás lehetőségeit. A megvalósítás során a fenntarthatóság nagyon fontos szempont, azaz nem szeretnénk kiépíteni majd két hónap után megszüntetni az utántöltő-automatákat. A munkacsoport keretein belül fogjuk meghatározni, hogy hol és hány üzletben tesztelünk majd, ezt természetesen előzetesen kommunikálni fogjuk a sajtó és a vásárlók felé.”

A DM közölte azt is, hogy Ausztriában a tesztek olyan sikeresnek bizonyultak, hogy a jelenlegi 28 üzletről 100-ra szeretnék bővíteni az utántöltő automatákkal felszerelt üzletek számát. Azt ugyanakkor hozzátették, hogy a cég számára fókuszterület a fenntarthatóság, ezért más módokon is próbálnak környezetbarátabb megoldásokat találni. Már jelenleg is újra felhasználható alapanyagokat használnak, optimalizálják a flakonokat, és ahol tudják, kartonra cserélik a műanyagokat. Ráadásul a német DM klímasemleges termékek fejlesztésébe kezdett beszállítóikkal és a Berlini Műszaki Egyetemmel együttműködésben.

Tavaly év végén a hazai Rossmann a csehországi csomagolásmentes automata újratöltő berendezések bevezetésekor úgy nyilatkozott:

„Nagyon örülünk a cseh Rossmann kezdeményezésének, és kíváncsian várjuk az eredményét. Bár egyszerűnek tűnik a megvalósítása ennek a megoldásnak, azért alapos előkészületet igényel, melyhez a beszállítók nyitottsága és az üzletek átalakítása is szükséges. Amint nálunk is várható a csomagolásmentes vegyi áruk és kozmetikumok értékesítése, azonnal kommunikálni fogjuk.”

A Cseh példánál maradva, a megoldás nagyon egyszerű: a vevők az első alkalommal 20 cseh koronáért (260 forintért) megvesznek egy üres flakont, amelynek vonalkódját a töltőautomata leolvassa, és a megfelelő termékkel tölti meg. A gép kinyomtatja a felhasználhatósági határidőt, amit a vásárló felragaszt a flakonra, a következő alkalomtól kezdve pedig már a kiürült flakonnal kell a boltba menni, és szimplán csak újra kell tölteni.

Csehországban úgy számolnak, hogy ha az automaták által kiszolgált háztartási termékeknél (jelenleg nyolc ilyen van) mindenki átállna az újratöltésre, akkor évente 5 ezer tonnával csökkenne a műanyagszemét mennyisége. Mivel a cseh népesség és a vásárlóerő is nagyjából a magyar szintjén van, nálunk is hasonló eredményt lehetne elérni.

 

(forrás: Index)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

StoreInsider-FMCG Hírlevél