hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 30., szerda - Jeromos.
hirdetés

Petíció a csomagolásmentes kozmetikumokért

Pár nap több mint 36 ezren írták alá azt a petíciót a Szabad aHangon, ami azt kéri a DM-től és Rossmanntól, hogy Magyarországon is vezessék be a sampont, tusfürdőt, mosó- és mosogatószert csomagolásmentesen kínáló utántöltő automatákat.

hirdetés

A DM és a Rossmann négy szomszédos országban már bevezette az utántöltő automatákat, amikből sampont, tusfürdőt, mosó- és mosogatószert lehet csapolni.

A petíció kapcsán a dm marketing és PR menedzsere, Kanyó Roland a következő választ adta az Index.hu-n:

„Már vizsgáljuk az utántöltő automaták kihelyezésének lehetőségét. A vállalaton belül alapítottunk egy munkacsoportot az érintett területek képviselőivel, hogy alaposan meg tudjuk vizsgálni a jogi hátteret és a költségvonzatot, valamint az operatív megvalósítás lehetőségeit. A megvalósítás során a fenntarthatóság nagyon fontos szempont, azaz nem szeretnénk kiépíteni majd két hónap után megszüntetni az utántöltő-automatákat. A munkacsoport keretein belül fogjuk meghatározni, hogy hol és hány üzletben tesztelünk majd, ezt természetesen előzetesen kommunikálni fogjuk a sajtó és a vásárlók felé.”

A DM közölte azt is, hogy Ausztriában a tesztek olyan sikeresnek bizonyultak, hogy a jelenlegi 28 üzletről 100-ra szeretnék bővíteni az utántöltő automatákkal felszerelt üzletek számát. Azt ugyanakkor hozzátették, hogy a cég számára fókuszterület a fenntarthatóság, ezért más módokon is próbálnak környezetbarátabb megoldásokat találni. Már jelenleg is újra felhasználható alapanyagokat használnak, optimalizálják a flakonokat, és ahol tudják, kartonra cserélik a műanyagokat. Ráadásul a német DM klímasemleges termékek fejlesztésébe kezdett beszállítóikkal és a Berlini Műszaki Egyetemmel együttműködésben.

Tavaly év végén a hazai Rossmann a csehországi csomagolásmentes automata újratöltő berendezések bevezetésekor úgy nyilatkozott:

„Nagyon örülünk a cseh Rossmann kezdeményezésének, és kíváncsian várjuk az eredményét. Bár egyszerűnek tűnik a megvalósítása ennek a megoldásnak, azért alapos előkészületet igényel, melyhez a beszállítók nyitottsága és az üzletek átalakítása is szükséges. Amint nálunk is várható a csomagolásmentes vegyi áruk és kozmetikumok értékesítése, azonnal kommunikálni fogjuk.”

A Cseh példánál maradva, a megoldás nagyon egyszerű: a vevők az első alkalommal 20 cseh koronáért (260 forintért) megvesznek egy üres flakont, amelynek vonalkódját a töltőautomata leolvassa, és a megfelelő termékkel tölti meg. A gép kinyomtatja a felhasználhatósági határidőt, amit a vásárló felragaszt a flakonra, a következő alkalomtól kezdve pedig már a kiürült flakonnal kell a boltba menni, és szimplán csak újra kell tölteni.

Csehországban úgy számolnak, hogy ha az automaták által kiszolgált háztartási termékeknél (jelenleg nyolc ilyen van) mindenki átállna az újratöltésre, akkor évente 5 ezer tonnával csökkenne a műanyagszemét mennyisége. Mivel a cseh népesség és a vásárlóerő is nagyjából a magyar szintjén van, nálunk is hasonló eredményt lehetne elérni.

 

(forrás: Index)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!