hirdetés
hirdetés

Tarolnak a hazai webshopok

Kirobbanó erőben van a magyarországi csomagküldő és internetes kiskereskedelem, júniusban 38 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, igaz, a teljes forgalomból még így is csak 5,4 százalékkal részesedik - írja a Világgazdaság.

hirdetés

Az Ext­­­re­me Digital és az eMAG küszöbönálló fúziója átrajzolhatja a hazai e-kereskedők erőviszonyait, de egyre több globális trend beszivárgása is látványosan formálja a szektort.

Továbbra is kirobbanó erőben van a csomagküldő és internetes kiskereskedelem, hiszen júniusban 38 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi bázisidőszakhoz képest, igaz, a teljes kiskereskedelmi forgalomból még mindig csak 5,4 százalékkal részesedik. A dinamikus bővüléshez azonban az is hozzátartozik, hogy április óta magyar bejegyzésű portál az eMAG, így az itteni virtuális költések már nem a román, hanem a hazai statisztikai adatokban köszönnek vissza. Ez markánsan megmutatkozik a negyedéves bontásban vizsgált növekedésben:

míg a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom az első negyedévben 25 százalékkal nőtt, addig a másodikban már 35-tel, pedig nem nyitották sokkal nagyobbra a tárcájukat a vásárlók.

 

A hazai webáruházak versenyét éppen az eMAG és az Extreme Digital fúziója értelmezheti újra, elvégre a piac két legnagyobb szereplőjéről van szó. Az összeolvadást leghamarabb augusztus végén, szeptember elején hagyhatja jóvá a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), de egy kevésbé optimista forgatókönyv szerint az is lehetséges, hogy az év végéig elhúzódik a tranzakció zárása.

Az összefonódás bejelentése után a GVH eredetileg harmincnapos, egyszerűsített versenyfelügyeleti eljárást indított, de utóbb átsorolta az ügyet a négy hónapos, teljes körű eljárások közé, mert úgy látta, hogy külön kell vizsgálni a hagyományos és az online kiskereskedelmi piacot, és az utóbbin belül a Magyarországra bejelentett cégeket.

Pedig az Extreme Digitalnak is meg kell küzdenie a külföldi tulajdonú szolgáltatókkal a hazai fogyasztókért, így például az Amazonnal vagy az Alibabával. Ezt bizonyítja, hogy az eNET szerint a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom tavaly megközelítette az ezermilliárd forintot, de ennek csak alig több, mint a felét adták a magyar érdekeltségű e-kereskedők.

 

(forrás: vg.hu)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél