hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 25., péntek - Eufrozina, Kende.
hirdetés

XV. Európai Kereskedelem Napja: Együtt a vásárlókért!

A tizenötödik, azaz jubileumi alkalommal megrendezett eseményen a szervező VOSZ a hazai kereskedelmi ágazat helyzetére kívánta felhívni a figyelmet. A Kereskedelem Napján átadták a szakma legrangosabb elismeréseit is. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium részéről a rendezvény fővédnöke dr. Palkovics László miniszter, szakmai védnöke pedig Cseresnyés Péter,fogyasztóvédelemért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár volt.

hirdetés

Az Európai Kereskedelem Napját a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) tizenöt éve hagyományteremtő szándékkal hirdette meg. „Az esemény célja, hogy a figyelem középpontjába állítsa a kereskedelmet, amely több mint 500 ezer embernek ad munkát, és tavaly 11 ezer milliárd 200 millió forintosforgalmat bonyolított, amelynek ÁFA és adóbefizetése meghatározó a költségvetés bevételioldalán” – mondta el Krisán László. A VOSZ Kereskedelmi Szekciójának elnöke kiemelte: hazánkban a hagyományos bolti forgalom növekedése kiemelkedő, míg Európában a kiskereskedelem forgalma szolid 2,2 %-kal emelkedik, 2018-ban Magyarország különösen dinamikus növekedési arányt, 6%-ot ért el. Egyben felvetette egy kereskedelemi kerekasztal létrehozásának lehetőségét, ahol a gazdaságikormányzat akereskedelmi szervezetekkel,szövetségekkel és a kamarával közösen egyeztetni tudják a szakmai kérdéseket.
 
A VOSZ elnöke, Tolnay Tibor beszédében megemlítette, hogy nemzetközi összehasonlításban a magyar kiskereskedelmi forgalom növekedése idén is várakozáson felüli volt, meghaladta az Európai Unió átlagát. Így hazánkban a hagyományos bolti forgalom növekedése kiemelkedő, de különösen dinamikus növekedési arányt ér el az online kiskereskedelem is. Az okoseszközök és okosmegoldások korát éljük, fontos, hogy ezeket minél nagyobb arányban építsék be a mindennapjaikba a cégek, és fejlődésük során tartsák szem előtt a fenntarthatóságot. 
 
 
Cseresnyés Péter államtitkár kiemelte, hogy 2013 óta stabilan a szektor adja a GDP 10%-át amellett, hogy a kiskereskedelem forgalma 2018-ban Magyarországon különösen dinamikus növekedési arányt mutat, elérte a 6%-ot. Kifejezetten fontosnak tartja a kormányzat részéről is megemlíteni a szektor résztvevőinek további szoros együttműködését. 
 
Az eseményen tartott szakmai fórum résztvevői (Dr. Zs. Szőke Zoltán elnök, ÁFEOSZ; Gyalai-Korpos Gyula elnök, MBSZ; Neubauer Katalin főtitkár, MNKSZ; Balázs Ildikó társelnök, OKSZ; Prosits Attila elnökségi tag, MBSZ) a kereskedelem szerepéről és súlyáról beszéltek a mai magyar gazdaságban és a foglalkoztatásban, megvitatták, hogy valóban a kiskereskedelemben látszik-e még a főszerep és milyen problémákat okoz a szektorban a fokozatos digitalizáció és az égető munkaerőhiány. Ugyanakkor arra számítanak, hogy folytatódhat a kiskereskedelem koncentrációja, az internetes kereskedelem erősödése, valamint a kényelmi boltok és házhozszállítás térnyerése. 
 
 
Az Európai Kereskedelem Napja mára a kereskedelmi szakma egyik legrangosabb fórumává nőtte ki magát, amely demonstrálja a VOSZ szakmai súlyát, ráirányítva a figyelmet a kereskedelmi szektor jelentőségére hazánk gazdasági életében. A szakma ünneplése során a VOSZ és a kereskedelmi társszövetségek így az MKIK, az ÁFEOSZ-COOP Szövetség, OKSZ, KISOSZ, és az MBSZ a figyelem középpontjába állította a kereskedelemben nap, mint nap tevékenykedő közel félmillió embert, legyen szó a pult mögött álló dolgozókról vagy a tárgyalóasztal mögött ülő, a szektort kiválóan ismerő szakemberekről. Az esemény alkalmával őket ünnepelték a Klauzál Gábor díjak Magyar Kereskedelemért Nagydíjak átadásakor. 
 
Az Európai Kereskedelem Napjának 2019. évi kitüntetettjei: 
 
Klauzál Gábor Elismerő Oklevél: 
 
Balázs Ildikó, az Auchan Magyarország Kft. Vállalati kapcsolatok, minőségügyi igazgatója
 
Csoba Zsolt, a NYÍRZEM Nyírség-Zemplén COOP Kereskedelmi Zrt.kereskedelmi igazgatója 
 
Papczun Ernő Ferenc, a 101. sz. COOP Szuper Miskolc áruház vezetője 
 
Lelkes László, a Indotek Group Kereskedelmi portfóliójának fejlesztési igazgatója 
 
Dr. Német-Weingartner Lilla, azInnovációs és Technológiai Minisztérium, Stratégiai elemzési és Értékelési Főosztályszakmai vezetője (főosztály vezető; jelenleg GYES-en) 
 
Krisán László, a KAVOSZ Zrt.vezérigazgatója 
 
Magyar Kereskedelemért Nagydíj: 
 
Bartók Andrásné, a Galga CO-OP Zrt. boltvezetője, 
 
Tóth Jánosné, a Harmadik Forrás COOP Kereskedelmi Kft. boltvezetője, 
 
Sánta Ferencné, a Coop Szeged Zrt. üzletvezetője, 
 
Japport Szilvia, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. pénztárosa 
 
Kőfalvi Zsolt, az Invitech Megoldások Zrt.szenior ügyfélmenedzsere 
 
Nagy Viktor, az Auchan Magyarország Kft. csoportvezetője 
 
Juhászné Bartos Eszter, a dm Kft. eladó-pénztárosa 

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!