hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 23., péntek - KÖZT.KIKIÁLT., Gyöngyi.
hirdetés

Elektronikus fizetés

5 jótanács kiskereskedőknek 2021-re

A kormány április 16-án jelentette be, hogy 2021 januárjától minden online kasszát használó kereskedő köteles lesz elektronikus fizetési módot biztosítani vásárlóinak. Az egyszerű és biztonságos fizetések globális piacvezetője, az Ingenico Group (Euronext: FR0000125346 -  ING) 5 hasznos tanáccsal segíti a megfelelést.

hirdetés

1. Időben válasszuk ki a megfelelő készpénzmentes fizetési szolgáltatót

Az elektronikus fizetések térnyerésével a kártyaelfogadók és fizetési szolgáltatók piaca is hatalmasat változott az elmúlt években. Amíg korábban a kártyaelfogadást és egy POS terminál elhelyezését számos kiskereskedő luxuskategóriás kiadásnak érezte, mára ennek költségei a töredékükre csökkentek.

„A kereskedők számára nagy választékban állnak rendelkezésre POS terminálok a piacon a bankkártya méretű mPOS megoldásoktól kezdve a nagy kapacitású, csúcskategóriás eszközökig.

Akár bankot, akár független fizetési szolgáltatót választunk, nagyon fontos, hogy törekedjünk arra, hogy megbízható, magyarországi háttérrel, magyar nyelvű ügyfélszolgálattal is rendelkező vállalatot keressünk és semmiképpen se hagyjuk a döntést az utolsó pillanatra” – mondta el Bakonyi András, az Ingenico Magyarországért felelős értékesítési igazgatója.

2. Mérjük fel ügyfeleink igényeit

Bár manapság szinte mindenki használ bankkártyát vagy egyéb készpénzmentes fizetési eszközt, előfordulhatnak olyan területek, ahol még a készpénz az elsődleges fizetési mód. Mielőtt  kiválasztjuk a számunkra optimális megoldást, érdemes átnézni és kielemezni az üzletünk működése során keletkezett korábbi tapasztalatokat. „Régóta egyértelmű trend, hogy a készpénzmentes fizetést választó vásárlók átlagos kosárértéke meghaladja a készpénzes vásárlóékét, tehát többet költenek egy adott vásárlás során. Így tehát előfordulhat, hogy jelentős hasznot hoz az üzletnek, ha kiszolgálja a kártyás fizetőket” – nyilatkozta Bakonyi András.

3. Számoljuk ki, hogy mekkora forgalomra és kosárértékre számíthatunk

A piacon számos ajánlatot találni a kártyaelfogadás bevezetésére, azonban ezek között az átlagos kosárérték és tranzakciószám függvényében jelentős eltérések lehetnek. „Egyes szolgáltatók havidíjért cserébe helyeznek ki terminálokat, és nem vonnak le jutalékot, míg mások nem kérnek havidíjat, viszont a kártyás fizetésekért magasabb jutalékot számolhatnak fel. Nagyon lényeges, hogy ismerjünk üzletünk sajátos működését, mert így könnyebben kalkulálhatunk és választhatjuk ki a legköltséghatékonyabb megoldást. Sok tranzakció esetén a havidíjas konstrukció, míg alacsonyabb tranzakciószám mellett a jutalékos, de havidíjmentes szolgáltatás térülhet meg jobban” – tette hozzá a szakember.

4.  Legyünk tisztában a technikai szükségleteinkkel

Számos méretű és teljesítményű POS terminál található a piacon. Egy futárnál vagy biztosítási ügynöknél kiválóan működhet egy költséghatékony mPOS eszköz, míg egy gyorsétteremben a nagy tranzakciószám és a gyors kiszolgálás megkövetel egy nagy nagyobb teljesítményű megoldást. Szintén lényeges paraméter, hogy hány darab terminálra van szükség egy üzletben vagy szükséges-e külső PIN pad, illetve, hogy ügyfeleinknek SZÉP kártya, egészségbiztosítási kártya elfogadást is kell-e biztosítani. Ezeket mindig tartsuk szem előtt, hogy a lehető legjobb ajánlatot kaphassuk szolgáltatónktól vagy bankunktól. Az új szabályozás értelmében az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR) keretében működő átutalásokra alapozva érkezhetnek olyan új fizetési módok, mint például a QR kódos fizetés. Ennek működtetése azonban szintén követel technikai felszerelést, ugyanis a QR kód generáláshoz, és a fizetési banki visszaigazolásához szükség lesz valamilyen fajta POS megoldásra. „Az Ingenico kínálatában minden típusú fizetési igényt ki tudunk szolgálni és valamennyi, jelenleg forgalomban lévő fizetési eszközt el tudnak fogadni termináljaink. Egyes helyzetek megkövetelhetik, hogy nem helyhez között, fix terminálokkal dolgozzunk, hanem mobil eszközökkel, wifis, bluetooth-os vagy akár SIM kártyás megoldásokkal fogadjunk el kártyát.”

5. Mérlegeljük, hogy milyen fizetési módokat szeretnénk elfogadni

Amennyiben vállalkozásunk rendelkezik hűségkártyával, pontgyűjtőkártyával vagy szeretnénk elfogadni SZÉP kártyát, egészségkártyát vagy ehhez hasonló fizetési módot, akkor erre is van technológiai megoldás. „Bizonyos POS terminálok sokkal többre képesek, mint a bankkártyák elfogadása – akár extra bevételt is hozhatnak, pl mobiltelefon egyenleg feltöltéssel. A rendszerhez a nagyobb gyártók képesek személyre szabott üzleti alkalmazásokat fejleszteni, amelyek segíthetnek a vásárlók egyedi igényeinek kiszolgálásában” – mondta el Bakonyi András.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!