hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 12., hétfő - Gyula.
hirdetés

E-kereskedelem

A környezetnek is jót tehet az e-kereskedelem bővülése

Az online vásárláshoz kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátás átlag 36 százalékkal alacsonyabb a hagyományos kereskedelem által termelt szén-dioxid-kibocsátásnál – derül ki az MIT Real Estate Innovation Lab elemzéséből. A városon belüli elosztóközpontokat is tartalmazó, kiépített logisztikai hálózatok pedig akár 50 százalékkal is csökkenthetik a szállításhoz kapcsolódó kibocsátást.

hirdetés

Az e-kereskedelem főként a „maradj otthon” gazdaság következtében minden eddigi rekordot megdöntött a 2020-as év végi ünnepi időszakban. Az MIT Real Estate Innovation Lab által publikált új tanulmány az online kereskedelem kézzelfogható környezeti előnyeit mutatja be – írja közleményében a Proligis. Az e-kereskedelem fenntarthatósági szempontból még a visszaküldött áru nagyobb mennyiségét és a csomagolást figyelembe véve is egyértelműen előnyösebb a hagyományos kereskedelemnél károsanyag-kibocsátás szempontjából.

Az e-kereskedelemnek a károsanyag-kibocsátásra gyakorolt azonnali pozitív hatásain túl várható, hogy az elkövetkező tíz évben a házhoz szállítás volumene 80 százalékkal nő. A folyamatos innováció, például a hatékonyabb tervezés, a csomagolástechnika fejlődése, az okosépületek, az elektromos járművekre való átállás, valamint a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazása pedig az e-kereskedelmi tevékenységek fenntarthatóságának erősödését eredményezheti.

„Az e-kereskedelem éves bővülésének üteme Európában is hasonló az amerikaihoz. Európában a hagyományos kereskedelemnek a kibocsátásra gyakorolt hatása a hagyományos üzletek nagyobb sűrűségének és a jobb tömegközlekedési rendszernek köszönhetően valamivel kisebb, mint az USA-ban. Ennek ellenére Európában is tapasztalhatók lesznek az e-kereskedelemben zajló innovációnak a káros környezeti kibocsátásokra gyakorolt, határozottan pozitív hatásai” – mondta el Dirk Sosef, a Prologis kutatási és stratégiai igazgatója.

Az év végi ünnepi időszakot megelőzően az e-kereskedelmi értékesítés éves bővülési üteme Európában 2019 novembere és 2020 azonos időszaka között átlag 34 százalékos volt, az egyes országok értékei közötti eltérésekkel. Ennek megfelelően Magyarországon ez az érték 40 százalék.

Az MIT tanulmánya többek között azt is megállapítja, hogy az e-kereskedelem esetében a hatékony szállítási útvonalaknak a szén-dioxid-kibocsátásra gyakorolt kedvező hatása 2,5-szeres mértékben ellensúlyozza a többletcsomagolással járó negatív hatásokat. Az elektromos járműflottára való átállással pedig ez az előny tovább nő.

hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!