hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 05., vasárnap - Vilma.
hirdetés

Kereskedelem

A pánik a rendelések leadásakor is rossz tanácsadó

Úgy tűnik, a kereskedők a világ minden pontján attól rettegnek, hogy nem tudják megfelelően feltölteni készleteiket a karácsonyi roham előtt – fogalmaz cikkében a haszon.hu. Tovább rontja a helyzetet, hogy szinte egy időben, mindegyikük ugyanúgy taktikázik, amivel akaratlanul még rosszabb helyzetbe sodorták magukat.

hirdetés

Rossz vészmegoldás

Ha egyetlen szóval kellene jellemezni a világ kis- és nagykereskedőinek lelki állapotát, akkor jelen körülmények között valószínűleg a „pánik" a legmegfelelőbb kifejezés. A csapból is az folyik, hogy százával torlódnak a gigantikus konténerhajók a kikötőkben, nincs elég kamionsofőr, és a dokkmunkásokból is hiány van. Ez röviden, tömören azt jelenti, hogy a beszállítók akár hónapokat is késhetnek a megrendelések teljesítésével. Mivel a karácsonyi az egyik legfontosabb és legjövedelmezőbb időszak a kereskedelmi szektorban, az ágazati szereplők nem engedhetik meg maguknak, hogy üres polcokkal várják a vásárlókat. Jonathan Savoir, a Quincus ellátási lánc technológiai vállalat vezérigazgatója arról beszélt az Insider-nek, hogy a kiskereskedők a kockázat minimalizálása érdekében nem egy, hanem több gyártótól rendelik meg ugyanazokat a termékeket, amivel még nagyobb terhet rónak az iparág fuldokló szereplőire. Savoir nem nevezte meg azokat a vállalatokat, amelyek az említett taktikában látják a megoldást, de annyit elmondott, hogy az egész szektorban megfigyelhető a jelenség. Az általa nyomon követett adatok azt mutatják, hogy az elektronikai és háztartási cikkek számítanak a leggyakrabban túlrendelt termékeknek.

Forrás: Adobe Stock

Könnyes szemek

Savoir hozzátette, hogy véleménye szerint a „pánikrendeléssel" a kereskedők nem tudják megkerülni az ellátási lánc válságát. Ráadásul ezáltal nemcsak a logisztikai szolgáltatókat terhelik túl, hanem azt is megkockáztatják, hogy az ünnepek után a nyakukon marad a felhalmozott készletük. A szakember véleménye szerint a pánikvásárlás csak ront a helyzeten.

Az embereket nem érdekli a nagyobb kép, csak a saját szemszögükből nézik a dolgokat: „Azt akarom, hogy dugig legyen a boltom, nem akarom üres polcokkal várni a Black Friday miatt beözönlő vásárlókat" – fogalmazott kritikusan Savoir.

Az iparági szakértők azt javasolják az embereknek, hogy ne várjanak a Balck Friday-re vagy éppen a karácsonyi akciókra, hanem rendeljék/vásárolják meg időben az áhított holmijaikat, hacsak nem akarnak hoppon maradni.

Joel Bines, az AlixPartners kiskereskedelmi tanácsadó cég ügyvezető igazgatója a Financial Times-nak adott interjújában elmondta, hogy a kiskereskedők nehezen tudják majd beszerezni a legkelendőbb cikkeket, például a játékokat. Bines nem finomkodott az előrejelzésével:

Biztosan lesz jó pár síró gyermek az idei ünnepi időszakban

Annyi biztos, hogy jelenleg semmi nem utal arra, hogy 2022-ben javulni fog az ágazat helyzete.

(forrás: haszon.hu)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!