hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. október. 19., kedd - Nándor.
hirdetés

QR

A QR-kódok alkalmazása az e-kereskedelemben

Az egyszerűen létrehozható és bármely okostelefonnal beolvasható QR-kódok egyre nagyobb szerepet kapnak az online kereskedelemben.

hirdetés

Az okostelefonok elterjedésének köszönhetően napjainkban gyakorlatilag az élet bármely területén találkozhatunk az úgynevezett gyorsreagálású kódokkal (Quick Response Codes), ismertebb nevükön QR-kódokkal: reklám- illetve információhordozóként megtalálhatók a pizzásdobozoktól kezdve a különböző ruházati cikkeken át egészen a szórólapokig. De több országban QR-kódos alkalmazások segítségével végzik például a Covid-19 fertőzéssel kapcsolatos kontaktkutatást is - írja a Kosárérték.

Nem meglepő, hogy a QR-kódok alkalmazása az e-kereskedelemben is a legnépszerűbb trendek egyikének számít, hiszen ezek a kódok marketingcélok mellett többek közt a szállítmányok útjának követésére és a készpénzmentes fizetéshez is felhasználhatók. Megfelelő módon alkalmazva a QR-kódok költséghatékony megoldást kínálnak a forgalom növelésére, miközben jobb vásárlási és vásárlás utáni élményt nyújtanak a felhasználók számára.

Az e-kereskedelemben használt QR-kódok rendszerint vagy információforrásként funkcionálnak, vagy különböző landoló oldalakra, illetve közösségimédia-oldalakra irányítják a vásárlókat. Segítségükkel PDF-fájlokat vagy videókat is küldhetünk a felhasználók telefonjára, SMS-csevegésre buzdíthatjuk őket, vagy akár kedvezményeket is kínálhatunk számukra. Csak okoseszközökkel olvashatók le a QR-kódok tartalma, rejtélyes megjelenésük felkelti a fogyasztók kíváncsiságát a népszerűsíteni kívánt termékek, szolgáltatások iránt. A QR-kódos marketingkampányok hatékonysága ezenfelül könnyen monitorozható, mivel a kereskedők nyomon követhetik, melyik kódot hány alkalommal olvasták be a fogyasztók, és azt is, hogy a beolvasások milyen arányban vezettek további értékesítéshez.

Mi is az a QR-kód?

Eredetileg a Toyota által gyártott járművek azonosítására és nyomon követésére kifejlesztett QR-kód valójában nem más, mint egy speciális, nagy mennyiségű információ tárolására képes vonalkód. A QR-kód az egyszerű vonalkóddal szemben két dimenzióban, függőlegesen és vízszintesen is képes információt tárolni; további előnyei közé tartozik, hogy bármilyen irányból leolvasható, mivel a három sarkában elhelyezett, minden QR-kódban megtalálható alakzatok egyértelműen jelzik az alkalmazások számára, hogyan kell feldolgozniuk a kódot alkotó pontokat.

Sőt: a QR-kódok jelentős (szintjüktől függően 7-30 százalékos) információvesztés esetén is értelmezhetők, azaz akkor is dekódolhatók, ha például hiányosan olvassa be őket a telefon kamerája, vagy ha megsérülnek.

A QR-kódok lehetséges alkalmazási módjai az e-kereskedelemben

A már említett módszerek, azaz a landoló oldalak és a közösségimédia-oldalak forgalmának növelése, valamint az azonnali információközlés mellett a QR-kódok számos egyéb módon is felhasználhatók az e-kereskedelemben.

1. Online és offline hirdetések

A QR-kódok nagyszerű hirdetéshordozók. Hasznukat vehetjük például a közösségi médiaoldalakon közzétett online hirdetésekben ahhoz, hogy valamilyen cselekvésre ösztönözzük a látogatókat, offline alkalmazásuk esetén pedig megjelenhetnek folyóiratokban, termékek csomagolásán, az üzletek előtti hirdetőtáblákon és így tovább.

2. Promóciók és kedvezmények

A vásárlók imádják a különféle kedvezményes ajánlatokat, különösen akkor, ha egyszerűen, mondjuk, egy QR-kód beolvasásával szerezhetnek jogosultságot rájuk. Ha a kereskedők QR-kód formájában megjelenített kuponokkal jutalmazzák vásárlóikat, azzal nagymértékben elősegíthetik a márkahűség kialakulását. A QR-kódok emellett különleges akciókat kínáló termékoldalakra is vezethetik a vásárlókat – ha a kód mellé egy, az ajánlat korlátozott időtartamát hangsúlyozó felirat is kerül (például: „a beolvasatlan kódok egy hónapon belül érvényüket vesztik”), az arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy mielőbb éljenek a felkínált kedvezménnyel. A kereskedők a QR-kódokkal a várható akcióikról is tájékoztathatják a vásárlóikat, mindig naprakész információt kínálva számukra.

3. Készpénzmentes fizetés

A bevezetését követő években a QR-kódokat elsősorban a készpénzmentes fizetés megkönnyítésére használták – számos vállalat (például a Zara, a Starbucks stb.) már jó ideje bevezette a QR-kódos fizetést. A mikrofizetésre szolgáló, illetve mobil pénztárca alkalmazások arra is lehetőséget teremtenek, hogy az e-kereskedelmi cégek megóvják ügyfeleiket a különféle online fizetési csalásoktól.

4. Vásárlói visszajelzések

Az e-kereskedelemben – jellegénél fogva – kevesebb a kapcsolat a vásárlók és a kereskedők között, a QR-kódok alkalmazása azonban erre is megoldást kínál. A megvásárolt termékek csomagolásán található kódok olyan weboldalakra irányíthatják a vásárlókat, ahol kifejthetik az adott árucikkel kapcsolatos véleményüket, ezt követően a kereskedők pedig közzétehetik ezeket a visszajelzéseket a közösségimédia-oldalaikon.

5. A termékek nyomon követése

Az online vásárlás befejezésekor a vásárlók kaphatnak egy QR-kódot, ezzel követhetik, hol tartanak épp a kiszállítási folyamatban az általuk megvásárolt termékek. A QR-kódok ezen kívül készletellenőrzési célokra is ideálisak, mivel több mint 7.000 számot vagy 4.000 alfanumerikus karaktert képesek tárolni.

6. QR-kódok alkalmazása a közösségimédia-oldalakon

A QR-kódok a webshopok közösségi oldalainak alapvető részét képezik. A közösségimédia-oldalakon elhelyezett kódok segítségével a kereskedők adott termékek, szolgáltatások felé irányíthatják a vásárlókat, különböző applikációk letöltésére ösztönözhetik őket, megjeleníthetik üzleteik helyét az online elérhető térképeken és így tovább.

7. Nyereményakciók

A QR-kódok segítségével elérhető nyereményakciók nagyban javítják a marketingkampányok eredményességét. Ahhoz, hogy ilyen akciókat szervezhess, több URL-címet tartalmazó QR-kódokat kell készítened, amelyek a vásárlók egyedi igényeinek megfelelő, különböző weboldalakra irányítják a felhasználókat.

8. A „Kosárba” QR-kód alkalmazása

A vásárlás egyszerűbbé tételéhez speciális QR-kódokat is rendelhetünk a fogyasztók később megvásárolni kívánt termékekhez, így a felhasználóknak nem kell újra megkeresniük az adott árucikkeket a platformon, amikor már készen állnak a fizetésre.

(forrás: DigitalHungary)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!