hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 25., szerda - Katalin.
hirdetés

Cégindítás

„A vállalkozók hajlamosak túlértékelni az ötletet”

A vállalkozói létforma népszerű hazánkban, sokan azonban már az indulást követően megrekednek, és nem tudnak tovább fejlődni. A vállalkozók ugyanis hajlamosak túlértékelni az ötletet, ami a vállalkozás csupán 10 százalékát adja. Valójában a siker 90 százalékban a megvalósításon múlik. Ahhoz, hogy egy cég hosszú távon stabilan működjön, főleg akaratra, a működtetéshez szükséges tudásra és pénzügyi tudatosságra van szükség – állítják a K&H szakértői és Balogh Levente, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője.  

hirdetés

A vállalkozói létforma népszerű hazánkban, azonban kevesen vannak azok, akik hosszú távon is sikeresek tudnak maradni. „Azt látom, hogy a hazai üzletemberek kevésbé tudatosak, ugyanis az ötlet fázisáig eljutnak, de nincsenek tisztában azzal, mi kell ahhoz, hogy el tudják indítani üzletüket, amit utána hatékonyan működtetnek. Gyakran ezért túlértékelik az ötlet jelentőségét, pedig az a vállalkozás csupán 10 százalékát teszi ki” – foglalta össze gondolatait Balogh Levente, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője. A befektető azért, hogy segítséget nyújtson a leendő vállalkozóknak, az előző évadok tanulságai alapján összefoglalta, hogy melyek azok a tényezők, amelyek abban segítenek, hogy cégünk kiemelkedő legyen és tovább tudjon fejlődni.

akarjuk felépíteni a vállalkozást! – A személyiség szerepe rendkívül meghatározó, hiszen ezen is múlhat, milyen lesz maga a vállalkozás. Fontos, hogy aki elindít egy üzletet, az valóban elköteleződjön, és fel is akarja építeni a céget. Ehhez világos, konkrét célokra, irányokra van szükség, hogy pontosan lássuk, merre tartunk valójában.

legyünk tudatosak! – Gyakori hiba, hogy egy vállalkozás nem rendelkezik a folyamatos növekedéshez elengedhetetlen üzleti tervvel. Fontos, hogy rendelkezzünk ilyennel és részletezzük a dokumentumban, hogy pontosan milyen terméket, kinek, milyen csatornákon keresztül, és hol szeretnénk eladni. Továbbá arra is érdemes kitérni, hogy mekkora az előállítási költség (ami nem egyenlő az önköltséggel), és mekkora profitot érhetünk el egy bizonyos időtáv alatt.

ne csak a főtevékenységben legyünk erősek! – A sikeres működtetéshez elengedhetetlen, hogy a saját szakterületünkön kívül más területeken is jártasak legyünk. Legalapvetőbbnek a gazdasági és marketing tevékenységek számítanak, de emellett a kereskedelmi ismeretek is ugyanennyire szükségesek. Fontos ugyanis, hogy egy vezető a saját feladatain túl képes legyen kiválasztani a megfelelő szakemberekből álló csapatot, átlássa a cég összes területének működését, és megfelelő módon menedzselje azokat.

Forrás: 123rf

„Sokat fejlődtek a hazai kkv-k az előző évadokban, de a fenti tanácsokon túl elengedhetetlen, hogy pénzügyi tudatosságuk is erősödjön. Erre már a kezdetektől fogva nagy szükség van, hiszen fontos, hogy stabil alapokon álljon a cég működése. Szakmai tudásunkkal és személyre szabott pénzügyi megoldásainkkal továbbra is arra ösztönözzük a vállalkozás iránt érdeklődőket, hogy merjenek belevágni terveik megvalósításába, amihez most gyakorlati segítséget is nyújtunk egy 5 alkalomból álló online rendezvénysorozat indításával” – tette hozzá Kökény Roland, a Cápák közöttben bemutatkozó vállalkozásokat mentoráló K&H Bank kkv szegmens marketing vezetője.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!