hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 05., vasárnap - Vilma.
hirdetés

CSR

Adomány, ajándék is lesz az áruházláncoknál az élelmiszerekből

Az OKSZ tagvállalkozásai (az ALDI, AUCHAN, LIDL, PENNY, METRO, SPAR Magyarország, TESCO) hosszú évek óta kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy a kereskedelmi forgalomban el nem adott, de még biztonságosan fogyasztható élelmiszert időben megmentsék, adományozzák vagy más módon hasznosítsák, megelőzve, illetve csökkentve az élelmiszerpazarlást.

hirdetés

Bár Magyarországon 2016 és 2019 között 4%-kal csökkent az egy főre eső éves élelmiszerhulladék mennyiség, az jelenleg még mindig hozzávetőlegesen 65 kg/fő.

A FUSIONS 2016-ban készült, az Európai Unió 28 tagállamára vonatkozó becslése szerint a keletkezett élelmiszerhulladékok legmeghatározóbb hányada, 53%-a a háztartásokban keletkezik. Adataik alapján elmondható, hogy az élelmiszerhulladékok 19%-a a feldolgozóiparban, 12%-a a vendéglátás és közétkeztetés szektorában, 11%-a az elsődleges termelői ágazatban keletkezik, míg a kereskedelemben csupán 5%-a˟.

Az előbbiek is jelzik, hogy a kereskedelemben megfelelő odafigyeléssel sok élelmiszer megmenthető. Az áruházláncok már évekkel ezelőtt kidolgozták azokat a módszereket, melyek segítségével az élelmiszerek megmenthetők és megfelelő szervezéssel adományként eljuttathatók a rászorulók részére, vagy más módon hasznosíthatók. A karácsony közeledtével a láncok az adományozásra különösen nagy figyelmet fordítanak.

A megmentett élelmiszerek kezelésében, gyűjtésében, szoros és igen hatékony együttműködés alakult ki az ebben szerepet vállaló szervezetekkel, a rászorulók részére való eljuttatásában pedig a Karitatív Tanács több tagjával is, több száz helyi és nemzetközi karitatív szervezettel.

24 millió adag

Magyarországon az OKSZ tagvállalkozásai élelmiszermentő tevékenységük során az élelmiszeradományozásban szerepet vállaló szervezetek együttműködésével éves szinten mintegy tízezer tonna adománnyal - egyebek mellett zöldség-gyümölccsel, pékáruval - közel 24 millió adag étellel segítik a rászoruló családokat.

Az élelmiszeradományozásban kiemelt jelentősége van annak, hogy a decentralizált szervezésnek köszönhetően térben és időben is rövidek a szállítási utak és annak is, hogy a lokálisan működő szervezetek pontos ismeretekkel rendelkeznek a helyi viszonyokról és igényekről. Az élelmiszermentés napi gyakorlatában a kiinduló pont az élelmiszer rendelések optimalizálása.

Az emberi fogyasztásra már nem alkalmas élelmiszereket állatmenhelyekhez, állatkertekhez, vadásztársaságokhoz juttatják adományként. Az OKSZ tagvállalkozásainak körében ez több mint háromezer-ötszáz tonna élelmiszert jelent. A már nem adományozható élelmiszerhulladékot komposztálással, illetve biogáz üzemben is hasznosítják.

Cél a megelőzés

Közreműködnek az áruházláncok a vásárlók élelmiszerpazarlással kapcsolatos ismereteinek bővítésében is, kihasználva a sokakat vonzó nagy eseményeket (tömegsport rendezvények, fesztiválok).

Az élelmiszermentésben közreműködő szervező és karitatív szervezeteknek közvetlenül is juttatnak az áruházláncok pénzadományokat, ennek összege mintegy 300 millió forint.

Az áruházláncok felelősséget éreznek az élelmiszerpazarlás megelőzése, fékezése iránt és jelentős ráfordításaik révén egy gördülékeny, zökkenőmentesen működő, nemzetközi szinten is példamutató rendszert alakítottak ki. A támogatás hatóköre folyamatosan bővül, az OKSZ tagvállalkozásai pedig elkötelezettek a jövőbeni folytatásban, friss terveiket már elő is készítették.

Az áruházláncok és az élelmiszerpazarlás ellen fellépő szervezetek tevékenységének eredményeként az elmúlt években érzékelhetően csökkent a kereskedelemben a hasznosíthatatlan élelmiszerhulladék aránya.

 

 

 

 

 

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!