hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. március. 02., kedd - Lujza.
hirdetés

E-kereskedelem

Átszoknak a netes vásárlásra az amerikai babyboomerek

A járvány miatt a baby boomerként is emlegetett, 1946-1964 között született emberek lettek az egyesült államokbeli e-kereskedelem legdinamikusabb növekvő célcsoportja.

hirdetés

A kiskereskedők legnagyobb meglepetésére egy olyan korosztály vált az e-kereskedelem legdinamikusabban növekvő csoportjává az elmúlt hónapokban az Egyesült Államokban, amelyről legkevésbé sem gondolták volna. Az alábbi körképből kiderül, hogy az egyes kereskedők mivel és hogyan segítették a – nem feltétlenül az online térben szocializálódott – baby boomereket, hogy azok sikeresen elnavigálják kosaraikat a webshopokban.

A baby boomerek az 1946-1964 között született emberek, elnevezésük a második világháború utáni születésszám jelentős megugrására utal - írja a Kosárérték. Magyarországon elsősorban a “Ratkó-gyerekeket” sorolják ebbe a korosztályba. Az ide tartozó emberekről általában elmondható, hogy a kommunikációjuk a személyes kapcsolattartáson alapul, így többek között a vásárlást is szeretik fizikai boltokban, személyesen intézni.

A koronavírus-járvány a legmegrögzöttebbek vásárlói szokásait és viselkedését is átalakította, elsősorban azért, mert a társadalmi távolságtartás és a “maradj otthon” mozgalom a fertőzések elleni védekezés kulcsfontosságú elemévé vált. Az elmúlt időszak egyik legjelentősebb és legváratlanabb meglepetését az okozta, hogy a 60-as, 70-es és 80-as éveiben járó lakosság hirtelen átnyergelt az online vásárlásra. Az idősebb amerikaiak egyre többször vásárolnak élelmiszert – és szinte minden mást – az interneten, ezért a 65 év felettiek mára a leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi vásárlókká váltak.

Az idősek vásárlási szokásainak megváltozásra gyorsan reagált a retail szektor a tengerentúlon: nonstop ügyfélszolgálattal, interaktív videókkal vagy éppen részletes, táplálkozással kapcsolatos infókkal kezdték el bombázni a baby boomereket, hogy egyszerűvé és érthetőbbé tegyék számukra az online vásárlást. Az ország legnagyobb online élelmiszerbolt-szolgáltatója, az Instacart például olyan szolgáltatást indított, amely abban segítette az idősebb fogyasztókat, hogy sikeresen le tudják adni az első rendeléseiket. A program népszerű volt, több százezer új vásárló dolgát könnyítette meg ez a figyelmesség.

Forrás: 123rf

A Coresight Research kiskereskedelmi tanácsadó cég adatai szerint jelentősen nőtt azoknak az 50 év feletti fogyasztóknak a száma, akik soha nem vásároltak online, de az ismert okok miatt már így intézik a bevásárlást, mert rájöttek, hogy nem is olyan ördögien nehéz, és járványhelyzetben jóval biztonságosabb. Az NPD Group pénztárkövetési adatai szerint átlagosan a 65 éves és annál idősebb fogyasztók január-október között átlagosan 1615 dollárt költöttek online, ami 49 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest, a vásárlások gyakoriságának növekedése pedig meghaladta a 40 százalékot, így ők váltak az online vásárlók leggyorsabban növekvő csoportjává.

És bár a tendencia elsősorban a szükségszerűségből adódott, hiszen az idősebb felnőttek a Covid-19 által leginkább veszélyeztetett csoportba tartoznak, elemzők azt várják, hogy ez a vásárlói attitűd a pandémiát követően is megmarad. „Nem hiszem, hogy valaha is visszatérek egy élelmiszerboltba” – idézi a 63 éves Chip Bergh-et, a Levi Strauss & Co. vezérigazgatóját a Washington Post. “Azok közé tartozom, akik rendkívüli módon szeretnek bevásárolni járni, de a világjárvány kitörése óta egyszer sem tettem be a lábam boltba, és ez elég jól működik” – tette hozzá Bergh.

A baby boomerek online vásárlás felé fordulása nagy lehetőség a szektor számára, hiszen amellett, hogy általában hűséges ügyfelek, ők azok, akik a nyugdíjuk révén biztosabb fix jövedelemmel rendelkeznek, mint fiatalabb társaik. 2018-ban az 50 éves és annál idősebb fogyasztók 7,6 milliárd dollárt költöttek, ami az USA teljes költésének 56 százalékát teszi ki az AARP adatai szerint. A teljes cikk itt folytatódik.

(forrás: Kosárérték, Digital Hungary)
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!