hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 04., szombat - Borbála, Barbara.
hirdetés

Online kereskedelem

Az About You nyereséges, de nem a ruhaárusítás miatt

A németországi székhelyű online cég bevételnövekedése 50%-os volt 2021 második negyedévében, ez azonban nem a divatipari részlegnek, hanem a felhőalapú és disztribúciós szolgáltatásokkal foglalkozó üzletágának köszönheti.

hirdetés

Az Otto Group által birtokolt, 2019 óta Magyarországon is jelen lévő About You az idei év második negyedévében 395,6 millió eurós (közel 145 milliárd forintos) nettó bevételre tett szert, ami 53,3 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ez a jelentős növekedés is visszaesést jelent az első negyedévhez képest, amikor a vállalatnak közel 60 százalékos bevételnövekedést sikerült realizálnia. Ha azonban ágazatokra nézve is megvizsgáljuk ezt a figyelemreméltó teljesítményt, jelentős eltéréseket tapasztalhatunk az egyes üzletágak bevételei között.

Komoly veszteségek a divatiparban, 181 százalékos növekedés a B2B üzletágban

Habár a divatipari üzletág a Németországot, Ausztriát és Svájcot magában foglaló, úgynevezett DACH-régióban 7,8 millió eurós nyereséget ért el, a piac fennmaradó részén több mint 24 millió eurós (körülbelül 8,7 milliárd forintos) veszteséggel zárta a második negyedévet, olvasható a Kosárérték.hu oldalán.

Tekintve, hogy ez mintegy 7 millió euróval rosszabb a tavalyi év azonos időszakának eredményénél, feltételezhetjük, hogy a veszteségnövekedés elsősorban a vállalat dél-európai terjeszkedésével járó előzetes költségeknek köszönhető. A vállalat márciusban a spanyol, szeptemberben és októberben pedig az olasz, a görög és a portugál piacra is kiterjesztette a tevékenységét, és úgy látszik, ez annak ellenére is negatív hatást gyakorolt a pénzügyi mérlegére, hogy az About You divatipari ágazatának megjelenését valamennyi országban komoly érdeklődés fogadta. A nagyszabású tévés, rádiós és online marketingkampányoknak köszönhetően a webáruháznak az indulás napján Olaszországban több mint 1,4 millió, Görögországban, illetve Portugáliában pedig több mint ötszázezer látogatója volt.

Forrás: Adobe Stock
Forrás: Adobe Stock

A divatiparban elszenvedett veszteségeket szerencsére bőven ellensúlyozza a kiemelkedően sikeres B2B üzletág teljesítménye, hiszen a felhőalapú, valamint disztribúciós szolgáltatások kínáló TME a második negyedévben 39,5 millió eurós (több mint 143 milliárd forintos) haszonra tett szert.

Stabil üzleti fejlődés

A 2014-ben alapított, és idén június óta a tőzsdén is jegyzett About You 2019-re Németország mellett már további kilenc országban üzemeltetett önálló webáruházat, tavaly pedig további rohamos terjeszkedésbe kezdett. A cég 2020-ban összesen tíz országban indított új platformot, így az idén megnyitott négy új piacával együtt összesen már huszonöt európai országban van jelen. Jelenleg mintegy 9,7 millió aktív felhasználóval rendelkezik, ami 34 százalékos növekedést jelent a tavalyi értékhez képest. Az About You az idei pénzügyi évben összesen mintegy 1,7 milliárd eurós bevételre számít, és a vállalat vezetői ennek az összegnek egy jelentős részét további üzleti fejlesztésekre kívánják fordítani.

„A 2021-2022-es őszi-téli szezon eddig mindenben a várakozásainknak megfelelően alakul” ‒ mondta az About You egyik alapítója és társ-vezérigazgatója, Tarek Müller. „Felkészültünk a megnövekedett fogyasztói igények kielégítésére, és bízunk abban, hogy sikerül teljesítenünk az aktuális pénzügyi célkitűzéseinket.”

(forrás: Kosárérték)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!