hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 12., hétfő - Gyula.
hirdetés

Social media

Az „általános Facebook adó”, a kkv-k új áfája

A Facebook már nemcsak a kis- és közepes vállalkozások legnépszerűbb marketingeszköze, hanem a leghatékonyabbra értékelt is. A legtöbb kkv oda menekült a koronavírus „elől”, azonban a kék óriás egyre többet követel a sikerért cserébe, mégis jobban bíznak benne. Stockholm-szindrómában a kkv-k – derül ki a Marketing Commando tíz éve folyó felmérésének idei eredményéből.

hirdetés

A Facebook a kkv-k legnépszerűbb marketingeszköze és 2020 abszolút nyertese. A válaszadók 83 százaléka használja, 4 százalékponttal többen, mint egy évvel korábban. Idén először a leghatékonyabb eszközök listáját is a közösségimédia-óriás vezeti. Mi több, a koronavírus okozta nyomás hatására használt eszközök listáján is a Facebook áll az élen.

„Túszul ejtette a cégeket a Facebook, és egyre több befektetést követel, egyre több profitot visz el, egyre kisebb eredményekért. Ennek ellenére is számottevően, 7 százalékponttal erősödött iránta a bizalom. Ez olyan, mintha Stockholm-szindrómában lennének a cégek” – véli Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Véleménye szerint ennek az a magyarázata, hogy ma még mindig alacsony áron lehet a Facebookon hirdetni. Így azok a vállalkozások, melyek elkezdik használni, pozitívan csalódnak az eredmények láttán. Azonban a szakember óvatosságra int: veszélyes csak a Facebookon hirdetni, mert kiszolgáltatottá teszi a vállalkozást.

Az év meglepetése az Instagram, amely a legnagyobb, 10 százalékpontos növekedést produkálta, és ezzel a harmadik a listán, eggyel javítva a tavalyi eredményen.

Az „Insta” azért vonzó a kis cégeknek, mert még nagy az organikus elérése, a közönség még aktív, a hirdetési funkciók pedig egyre jobbak. Emellett könnyű rá tartalmat fejleszteni, elég hozzá egy jó fotó. Ez egyszerűbb, mint elkészíteni a Facebookra egy videót vagy megírni egy szöveges posztot – magyarázza Wolf Gábor.

A listát elnézve szembetűnő a tartalommarketing-eszközök erősödése. A Facebook és az Instagram mellett erősödött a blog és a hírlevél. A koronavírus-nyomás hatására egyre többek vágtak tartalomkészítésbe, vélhetően ezzel pótolva a személyes találkozókat és a rendezvényeket. Szemmel láthatóan megszaporodtak a céges tartalmak, online videók, élő bejelentkezések, hírlevelek és szöveges posztok szinte minden felületen – mondta Wolf Gábor.

A legnépszerűbb kkv-marketingeszközök 2020

1. Facebook
2. Honlap
3. Instagram ↑+1
4. Ajánlás ↓–1
5. Google
6. Blog ↑+1
7. Keresőoptimalizálás (SEO) ↓–1
8. Hírlevél ↑+1
9. Ajánlatkészítés ↓–1
10. YouTube

A koronavírus átrendezte a hatékonysági sorrendet

Hatékonyság szerint vizsgálva, a Facebook első alkalommal került az első helyre, maga mögé utasítva az ajánlást. „A Facebook mára megkerülhetetlen tényezővé vált. Világszerte 2,7 milliárd felhasználó érhető el rajta, eszeveszett tempóban fejlesztenek újabb és újabb hirdetési eszközöket. Ez óriási lehetőségeket jelent a kis és közepes cégeknek, mert az új eszközök kezdetben nagyon hatékonyak. Akik először kezdik használni az új lehetőségeket, azok nagyon jó eredményeket érhetnek el. Ez a gyorsaság a kkv-k legfontosabb versenyelőnye, ezért érdemes mindig kipróbálni és bevetni az újdonságokat” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő.

A harmadik leghatékonyabbra értékelt eszköz a networking lett, mely három helyet erősödött az egy évvel korábbihoz képest, ami szintén meglepte a szakembert: úgy tűnik, hogy számos vállalkozás ezen a módon váltja ki például az üzletkötők munkáját vagy a személyes találkozásokat.

Ugyancsak váratlan, hogy négy helyet előre ugorva hetedik az árösszehasonlító oldal, mely először került a top 10 közé, ami nagy valószínűséggel összefügg a Google Shopping magyarországi elindulásával és térnyerésével.

A kkv-marketingeszközök sorrendje hatékonyság szerint 2020

1. Facebook ↑+1!!!
2. Ajánlás ↓–1
3. Networking ↑+3
4. Google ↓–1
5. Honlap ↓–1
6. Webshop ↓–1
7. Árösszehasonlító oldalon megjelenés ↑+4
8. Hírlevél ↓–1
9. SEO ↓–1
10. Instagram ↑+3

Módszertan

Online, önkitöltős, kérdőíves, kvantitatív kutatás a Marketing Commando Facebook-követőinek és hírlevél-feliratkozóinak körében. Elemszám 1140 fő. Az adatok elemzése statisztikai módszerekkel történt. A felmérés nem reprezentatív. A mintavétel 2020 novemberében történt. A kutatás 2009 óta évente kerül elvégzésre.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!