hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. október. 20., szerda - Vendel.
hirdetés

Fenntarthatóság

Az OTP Bank csatlakozott a Mastercard globális környezetvédelmi programjához

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez. Az OTP 100 000 euró adománnyal is támogatja a fenti törekvéseket.

hirdetés

A 2020. januárjában indult Priceless Planet Koalíció öt év alatt 100 millió fa ültetésével egyesíti a fogyasztók, a pénzintézetek, a kereskedők és a városok erőfeszítéseit az éghajlatváltozás elleni küzdelemben – mindezt a Conservation International (CI) erdészeti szakértőivel és a World Resources Institute-tal (WRI) együttműködve.

A résztvevő partnerek – köztük immár az OTP Bank is - több országban kampányok segítségével mozgósítják a fogyasztókat a környezetvédelem érdekében. Az akciók során innovatív adományozási technológiákkal is támogatják az erdőfelújítási törekvéseket. A koalíció szigorú, tudományos alapon nyugvó eljárás során három faültetési helyszínt jelölt ki a következő évre Kenyában, Brazíliában és Ausztráliában. Később ezt további helyszínekkel is bővítik, amelyek szintén megfelelnek majd a tudományos kritériumoknak.

„Nem volt kérdés, hogy csatlakozunk a Mastercard kezdeményezéséhez. Az OTP Bank Kelet-Közép Európa meghatározó és felelős vállalataként kiemelt céljának tartja, hogy mindenhol, ahol jelen van, felhívja a figyelmet a fenntarthatóság fontosságára, és aktív szerepet vállaljon a környezeti és társadalmi célokat szolgáló programok, kezdeményezések megvalósításában. Ennek megfelelően – a Mastercarddal közös globális kezdeményezés mellett – helyi szinten a társadalmi felelősségvállalást szem előtt tartva dolgozunk a kitűzött fenntarthatósági céljaink elérésén” – mondta el az együttműködésről Csányi Péter, az OTP Bank Digitális Divíziójának vezérigazgató-helyettese.

Amellett, hogy hazánkban elsőként csatlakozik a globális kezdeményezéshez, az OTP Bank egyre többet tesz a fenntartható jövőért. Létrehozta a Zöld Programot, amely kifejezetten a zöldfinanszírozások, ESG befektetések terén segíti szakértőként a gazdasági szereplőket. E mellett ESG Programjuk a szabályozók felé történő megfelelésen felül a fenntarthatósági szempontok minél szélesebb körű érvényesítését tűzte ki célul. Az OTP Bank 2022-től vállalja a nettó karbonsemleges működést és folyamatosan indít olyan a környezeti és társadalmi fenntarthatóságot támogató kezdeményezéseket, banki fejlesztéseket, amelyek az ügyfelek számára is kézzelfoghatóan bizonyítják, mennyire fontos a környezettudatosság, az esélyegyenlőség vagy éppen a pénzügyi edukáció.

„Óriási öröm számunkra, hogy az OTP-t a Priceless Planet Koalíció tagjai között köszönthetjük, hiszen évek óta elkötelezetten küzdenek a fenntarthatóságért és közös jövőnkért. Nagyon várjuk azokat a kezdeményezéseket, amiket e program égisze alatt, velük együtt, közösen valósíthatunk meg. Reméljük, hogy a jövőben további magyar vállalatokat is köszönthetünk a koalíció partnerei között” – mondta a bejelentés kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A Mastercard éppen tegnap jelentette be, hogy Fenntarthatósági Innovációs Laboratóriumot hoz létre Stockholmban, mely a vállalat környezettudatos digitális termékeinek és megoldásainak fejlesztését irányítja majd. Az új központ feladata lesz azt vizsgálni, hogy a gyorsan változó és egyre inkább általánossá váló technológiák – például az 5G, a kvantum, a blokklánc és a mesterséges intelligencia – hogyan alkalmazhatóak a világ legsürgetőbb környezeti problémáinak kezelésében, valamint gyakorlati segítséget nyújt abban, hogy a piaci szereplők is ehhez igazíthassák termékeik és szolgáltatásaik előállításának, forgalmazásának és beszerzésének folyamatait.

A globális törekvéseik mellett a Mastercard Magyarországon is szeretne tenni a klímaváltozás ellen. Az idén megújult Év bankja versenyen külön kategóriát kapott az Év társadalmi kezdeményezése, amellyel azokat a hazai bankokat hívják versenyre, akik tényleges lépéseket tesznek környezetünk megóvása és a fenntarthatóság érdekében. A Mastercard budapesti csapata e mellett a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségével közösen létrehozott egy Zöld Kézikönyvet is, amelyben arra gyűjtöttek össze tippeket és tanácsokat, hogy home office vagy irodai környezetben hogyan tudnak fenntarthatóbb döntéseket hozni. A cég e mellett rendszeresen hirdet a kollégák között különböző kihívásokat, amelyekkel szintén a fenntarthatóság és környezetvédelem iránti érzékenységet mélyíti el a résztvevőkben.
A két cég most bejelentett együttműködése további, a saját működésükkel összefüggő elemekkel is kiegészül. Az OTP Banknál elsőként lehetett 85,5%-ban újrahasznosított műanyagból készült bankkártyát igényelni, ilyen a legfiatalabb ügyfeleknek biztosított Junior bankkártya.

Az OTP és a Mastercard számára a környezetvédelem és a fenntarthatóság nem csak külső üzenet, de számos, saját munkatársaikat is aktivizáló kezdeményezést indítottak, és a ma bejelentett együttműködésen belül közös programokat is szerveznek az elkövetkező hónapokban.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!

Kiadónk társoldalai

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!