Fenntarthatóság
Az üzletekben is ki kell helyezni az új energiacímkéket
Ez a tájékoztatási eszköz a boltokban is megkönnyíti a legkelendőbb háztartási nagygépek, fényforrások és elektronikus kijelzők összehasonlítását. A fogyasztóvédelmi hatóság már tavasszal ellenőrzi a címkék megfelelőségét a hagyományos és online kereskedelemben - írja az Mfor.
Az energiacímkézés az elmúlt 25 évben a fogyasztók tájékoztatásának egyik legfontosabb eszközévé vált, A vásárlók számára követhetetlenné váltak az A kategóriát követő további – A+, A++, A+++ stb. – jelölések, egyre nehezebben tudtak különbséget tenni az egyes készülékek között - írja az ITM nyomán a lap.
Az átláthatóság érdekében az egységes uniós szabályozás 2021. március 1-jével visszatér az A-tól G-ig terjedő energiaosztályokhoz. A változás oka a jelölési rendszer egyszerűbbé tétele.

Az új energiahatékonysági címkéket a háztartási mosogatógépeknél, mosó- és mosó-szárító gépeknél, hűtőkészülékeknél (beleértve a borhűtőket is), fényforrásoknál és elektronikus kijelzőknél (köztük a televízióknál és monitoroknál) kell használni.
Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár elmondta: „A magyar fogyasztóvédelem 2017-től összesen 840 boltban és internetes áruházban, több mint háromezer terméktípusnál vizsgálta az energiacímkék meglétét és megfelelőségét. Az ellenőrzések során átlagosan minden harmadik hagyományos üzletben, a tavaly ellenőrzött webáruházak mindegyikénél talált mulasztást a hatóság. A jogsértések alapján az elmúlt években összesen több mint 2 millió forint bírságot szabtak ki. Tavasszal ismét országos ellenőrzés indul a vásárlói döntést segítő új energiacímkék megfelelőségével kapcsolatban, fokozott figyelemmel az online üzletekre.”
A tapasztalatok szerint még mindig előfordul, hogy a kereskedő elmulasztja kihelyezni a gyártó által biztosított színes energiacímkét - írták.