hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 17., péntek - Zsófia.
hirdetés

Viselkedési elemzés

Beszáll a Recartba a Lead Ventures

Eddig több mint 200 millió dollár pluszbevételt generált ügyfeleinek a budapesti Recart. A mobil marketing platform webshopok ezreinek segít egyebek között azzal, hogy valós idejű viselkedési adatokat elemezve veszi rá az érdeklődő vevőket a félbehagyott vásárlások befejezésére. A Lead Ventures által kezelt Enter Tomorrow kockázati tőkealaptól érkező befektetést a társaság részben automatizált online marketingszoftverének továbbfejlesztésére fordítja, részben pedig értékesítése felfuttatását fedezi belőle.

hirdetés

Tesla, Nestlé, Pepsi, Red Bull – négy nagyágyú azok közül, amelyek az Egyesült Államok második legnagyobb, immár az eBay-t is leköröző e-kereskedelmi platformját, a Shopify-t használják. Ezen egymilliónál is több online bolt működik, köztük Cristiano Ronaldo és Robbie Williams hivatalos webshopja, amelyek egyaránt a Recart ügyfelei.

A budapesti mellett New York-i irodát is működtető vállalkozás most 3,5 millió dolláros befektetést kap. Ebből 2,5 millió érkezik a Lead Ventures által kezelt Enter Tomorrow kockázati tőkealaptól, 250-250 ezer az Oktogon Ventures-től, illetve a Day One Capitaltől. A többit magánbefektetők adják össze annak érdekében, hogy még nagyobb hatékonysággal tudja kezelni az online üzletek egyik legégetőbb problémáját, az ügyfelekkel történő kapcsolattartást.

A fotón szereplők balról jobbra:   - Kovács István, CTO  - Sz. Kis Juli, Head of Product  - Tóth Soma, CEO  - Tóth David, Head of Operations     Fotó: Welczenbach Tamas, helyszín: HubHub, Király utca
A fotón szereplők balról jobbra: - Kovács István, CTO - Sz. Kis Juli, Head of Product - Tóth Soma, CEO - Tóth David, Head of Operations Fotó: Welczenbach Tamas, helyszín: HubHub, Király utca

A Recart 2016-ban egy súlyos probléma megoldására építette a termék első verzióját, nevezetesen arra, hogy a megkezdett vásárlások több mint háromnegyedét sosem fejezik be a vevők: a folyamat félbemarad, a kiválasztott cikkek pedig a kosárban. „Ennek többnyire nem az az oka, hogy az emberek elvesztik az érdeklődésüket a termék vagy a vásárlás iránt, hanem általában valami külső tényező” – osztja meg a 2016-ban elindított vállalkozás alapfelismerését Tóth Soma alapító-ügyvezető. A kosárelhagyások számát csökkentő automatizált üzeneteket a világon elsősként a Recart tette elérhetővé a Facebook Messengeren keresztül meg 2017 végén.

Mára a Recart a teljeskörű marketing automatizációban segít a főként a Shopify ügyfelei közé tartozó online boltoknak, hogy hatékonyabban tarthassanak kapcsolatot vásárlóikkal. Valós idejű viselkedési adataik megfelelő elemzéséből kiindulva az érdeklődő vevők elég jó találati pontossággal szólíthatók meg úgy, hogy a webshopok valamilyen módon megtarthassák őket, vagy egyéb módon – például egy személyes kedvezmény felajánlásával – jussanak hozzá az elúszni látszó bevételekhez. Ehhez a Recart olyan online marketingplatformot fejlesztett ki, amely a vásárlókkal folytatott e-bolti kommunikációt és marketingtevékenységet automatizálja különböző üzenetküldő felületeken, mint Facebook Messengeren, de már SMS-ben is megoldotta, hogy kétirányú beszélgetéseket kezdeményezzen a vásárlókkal, akik személyre szabott ajánlatokat kaphatnak, kérdéseket tehetnek fel. „Ez nem csupán a vásárlás befejezését könnyíti meg, hanem hatékonyabbá teszi az információgyűjtést és javítja a vásárlói lojalitást” – szögezi le Tóth Soma.

Jól illusztrálja a technológia életképességét, hogy miközben a promóciós e-mailek elérése folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, a Messenger üzenetek 85-90 százalékos megnyitási és 20 százalékos kattintási rátával dicsekedhetnek. Még jobb a helyzet az SMS-eknél, ahol az iménti két arány 98, illetőleg 40 százalék. Mivel a WhatsApp-nak a Messengernél is több a felhasználója, a harmadik negyedévtől ebben az alkalmazásban is működni fog a megoldás. A tervek szerint jövőre nyitnak az Apple Business Chat és az SMS-környezetnél gazdagabb RCS felé, amennyiben – várhatóan 2022 elejétől – elérhetőek lesznek bennük a marketingcélú üzenetek.

Az amerikai jelenlét bővítésén kívül a fejlesztői csapat létszámának pár hónapon belüli megduplázására használják fel azt a befektetési összeget is, amellyel a MOL és az MFB Invest befektetői részvételével létrejött Enter Tomorrow kockázati tőkealap száll be a cégbe, amelyben 2019-ben már az Oktogon Ventures, a Day One Capital és két angyalbefektető is fantáziát látott „A pandémia körülbelül öt évvel gyorsította fel a digitális vásárlások térnyerését a kereskedelemben” – indokolja az Enter Tomorrow szerepvállalását Haszonics Balázs, az alapot kezelő Lead Ventures pénzügyi igazgatója. A szakember szerint a vírus megjelenése nélkül az Egyesült Államokban jövőre érte el volna az e-kiskereskedelem azt a 840 milliárd dolláros értékhatárt, amelyet az ismert körülmények között már tavaly átlépett.

Haszonics Balázs magabiztos a tekintetben, hogy az e-kereskedelemhez hasonló nagyságrendű, földrengésszerű változások várhatóak az üzenetküldő szolgáltatások piacán is, hiszen szakértői becslések szerint 2023-ra már a föld lakóinak 70 százaléka rendelkezik mobilhozzáféréssel. Nem meglepő, hogy a friss és hiteles pénzügyi információkat, üzleti híreket, elemzéseket és tőzsdei adatokat közlő Marketwatch prognózisa szerint 2025-re 2 milliárd dollárosra duzzadhat a chatmarketing piaca. Ezen válhat addigra meghatározó szereplővé a versenytársaknál átfogóbb és hatékonyabb megoldást kínáló Recart, amely már jelenleg is az elsőszámú üzenetküldő opció a Shopify App Store-ban: eddig több mint 155 ezer kereskedő használta a megoldást.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!