hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. október. 19., kedd - Nándor.
hirdetés

Élelmiszervizsgálati közlemények

Csomagolóanyagok: csak elméletben vagyunk ökotudatosak

Szeretjük a lédig gyümölcsöt, de a lebomló csomagolásra főleg a 46-65 év közötti nők figyelnek - derül ki az Élelmiszervizsgálati Közlemények legfrisebb számából.(x)

hirdetés

A 46-65 év közötti, felsőfokú végzettséggel és átlagos jövedelemmel rendelkező nők azok, akik a legjobban odafigyelnek arra, hogy lebomló műanyagokba csomagolt élelmiszert vásároljanak – derül ki a WESSLING Tudásközpont által kiadott Élelmiszervizsgálati Közlemények tudományos szaklap legfrissebb számából...

Mennyire ismerik a környezetbarát csomagolóanyagokat, vásárlásaik során figyelembe veszik-e az adott csomagolóanyag tulajdonságait? Mely jellemzőket tartják fontosnak a csomagolóanyag kiválasztásakor? Csak papíron ökotudatosak a magyar vásárlók, vagy a valóságban is? – tette fel a kérdéseket Lendvai Edina, az Szegedi Tudományegyetem PhD hallgatója 2020 júliusában annak a félezer magyar fogyasztónak, akiket kutatásába bevont. A szakcikk az immár bárki számára online is elérhető és letölthető Élelmiszervizsgálati Közlemények tudományos lap legújabb számában jelent meg.

A bioműanyagok hódítása

Míg a műanyagok története 155 éves múltra tekint vissza, addig a bioműanyagok felhasználása csak néhány évtizedes múlttal rendelkezik. Ennek ellenére az utóbbiak alkalmazása az elmúlt időszakban a hagyományos műanyagok használatának mértékét számottevően meghaladó mértékben növekedett Elterjedésüket ösztönzik a környezetvédelmi kampányok, a hulladékok jogi szabályozása, valamint az ipar számára rendelkezésre álló fosszilis nyersanyagok csökkenő mennyisége is.

A bioműanyagokat megújuló forrásból származó alapanyagokból állítják elő, a lebomló műanyagok ezzel szemben hagyományos alapú műanyagok és lebomlást segítő adalékanyagok keverékei. Életciklus-elemzések kimutatták, hogy a hagyományos műanyagokhoz képest a bioműanyagok alkalmazásával éves szinten mintegy 30-50%-kal csökkenthető az üvegházhatást okozó gázok kibocsátása. Nem véletlen tehát a rájuk irányuló fokozott figyelem.

Népszerű a csomagolatlan gyümölcs

Lendvai Edina a kutatás során megállapította, hogy a megkérdezettek többsége a legnagyobb mértékben azzal az állítással értett egyet, amely szerint a gyártók a csomagolással megvédik az adott terméket a külső sérülésektől, szennyeződésektől. A válaszadók háromnegyede nem vizsgálja meg az élelmiszeripari terméket a csomagolás típusa alapján; csupán egynegyedük teszi ezt meg időnként vagy mindig. Bizonyosságot nyert, hogy a hazai lakosság elméletben ökotudatos és környezetbarát, a gyakorlatban azonban nem feltétlenül az, illetve azok a személyek, akik valóban lebomló csomagolással rendelkező élelmiszereket vásárolnak, az alábbi demográfiai adatokkal jellemezhetők: nők; 46-65 év közöttiek; felsőfokú végzettségük van; átlagos jövedelemmel bírnak.

Érdekesség, hogy míg a zöldségek és a gyümölcsök esetében a megkérdezettek 93,37%-a a csomagolatlan árut választja, ez az arány a sütőipari termékeknél már csak 78%-os. (Ennek az is lehet az oka, hogy az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő speciális sütőipari termékek [diétás, rostdús, magvas stb.] sok esetben előre csomagoltan kaphatók.) Kiugróan magas a sajtok, tejtermékek esetében az előre csomagolt termékeket választók aránya (75,83%), míg a húskészítmények esetében arányosan oszlik meg a gyárilag csomagolt és a lédig terméket választók csoportja.

A csomagolóanyagok laboratóriumi vizsgálatával kapcsolatban itt tájékozódhat részletesebben.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!

Kiadónk társoldalai

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!