hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 26., hétfő - Dömötör.
hirdetés

Újrahasznosítás

Digitális vízjelek hulladékszelektáláshoz

A fogyasztási cikkek elhasznált csomagolásának akkurátusabb szétválogatását célzó technológián dolgozik egy nagyszabású projekt.

hirdetés

Digitális vízjeleket tesztel az Európai Márkaszövetséggel, illetve különböző európai vállalatokkal és szervezetekkel közösen a Mondelez International. A cél, hogy a technológiával optimalizálni lehessen a hulladék stádiumába lépett csomagolások anyag szerinti szétválogatását. A körkörös gazdaság megteremtésének egyik legnagyobb kerékkötője a „szemétszortírozás” alacsony hatékonysága, ami az újrafeldolgozást nagy mértékben megnehezíti.

A HolyGrail 2.0 nevű pilótaprogramot éppen e nehézség leküzdéséhez indította útnak a konzorcium. 

A digitális vízjelek a fogyasztási cikkek csomagolásába ágyazott, postai bélyeg nagyságú, ám az emberek által érzékelhetetlen kódok. Ezek a rejtjelek nagy kapacitású információhordozók is lehetnek, és igény szerint például akár az objektumok pontos anyagi összetételére vonatkozó tájékoztatást is tartalmazhatnak.

Forrás: YouTube

A fejlesztés alatt álló koncepció lényege, hogy miután a csomagolás egy hulladékszelektáló létesítménybe érkezik, a válogatószalagon egy szokványos nagy felbontású kamera észleli, majd pedig értelmezi a rá felvitt digitális vízjelbe „szőtt” adatokat. Az objektum ezen információk alapján a hulladékáram megfelelő leágazásába jut, és így nagyobb eséllyel kerül újrahasznosításra.

A digitális vízjelek az „újrahasznosítási útlevél” funkciója mellett természetesen – például az ellátási lánc átláthatósága vagy a gyártók és a fogyasztók közötti interakció területén – számos egyéb szerepet is betölthetnének.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Vending International)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!