hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 31., szombat - Farkas.
hirdetés

Mobilapplikáció

Elindult a Lidl Plus a brit piacon

Rendszeres kedvezményeket biztosító mobilapplikációt vetett be a Lidl a brit piacon. Az app segítségével a vásárlók folyamatosan értesülhetnek az aktuális ajánlatokról és többek között digitálisan is tárolhatják a számláikat. A Lidlnél még nem érhető el az online vásárlás, holott kutatások szerint egyre többen tervezik az átállást az internetes bevásárlásra.

hirdetés

Az eleve jelentős versenyt diktáló brit kiskereskedelmi piacra évekkel ezelőtt sikeresen belépő majd tempós növekedést elérő német diszkontláncok - az Aldi és a Lidl - újabb és újabb megoldásokkal igyekeznek vásárlókat elcsábítani a többiektől, például az Asdától, a Morrisonstól vagy éppen a Tescótól. Utóbbi idén tavassal például piros buborékokkal jelölte meg azokat a termékeket, amelyek biztosan olcsóbbak az Aldiban kapható társaiknál.

Most pedig a Lidl jött elő egy újdonsággal: Lidl Plus néven egy új applikációval jelenik meg a brit piacon szeptembertől - írja a Retail Gazette brit kiskereskedelmi szakportál.

A boltlánc mobilappja, amely először Írországban debütált, hetente különböző kedvezményre jogosító kuponokat ad a felhasználóknak, amiket aktiválni kell használat előtt. Az első vásárlás árából 5 fontot, azaz közel 2 ezer forintot engednek el, a fizetésnél pedig be lehet szkennelni az appban tárolt digitális kártyát és beváltani a kedvezményeket adó kuponokat. A vásárlások után sorsjegyet is kapnak az alkalmazást letöltők, a vásárlásról szóló számlát pedig digitálisan is tudják tárolni.

Maradnak a fizikai boltoknál

Bár az applikáció már egy digitális szolgáltatás, a Lidlnél az online vásárlás azonban egyelőre nem érhető el. Klaus Gehrig, a Lidlt és a Kauflandot birtokló cég, a Schwarz-csoport vezetője még 2019-ben egy konferencián azt mondta, hogy a Lidl nem kíván agresszívan belépni az online kiskereskedelmi piacra.

Már van tapasztalatuk az online élelmiszer-házhozszállításban, azonban ennek kiépítése és üzemeltetése rendkívül költséges. Gehrig szerint a Lidl soha nem lesz egy Amazon vagy Alibaba és nem is gondolja úgy, hogy egy-egy új üzleti szegmensben mindig az elsőnek kell lenni.

Házhoz megy a brit Aldi

Azonban időközben több konkurens, így például a brit Aldi-leány már lépett - a boltlánc a Deliveroo futárcéggel társult élelmiszerek házhoz szállítására Nagy-Britanniában, felismerve, hogy a koronavírus-járvány miatt felpörgött szolgáltatás vélhetően továbbra is népszerű marad.

Az áruházlánc az indulásnál 150 alapvető terméket kínált a vevőknek, amelyeket a Deliveroo mobiltelefonos alkalmazásának segítségével lehet megrendelni, és 30 percen belül megérkezik. Egy másik kiskereskedelmi szaklap, a The Grocer pedig arról számolt be, hogy az Aldi logisztikai partnere házhozszállítási üzletágat hozott létre.

Tovább pörög az online értékesítés

Az adatok azt mutatják, egyre több vásárló fordul az internethez a termékek beszerzésekor: az Alvarez & Marsal tanácsadó cég és a Retail Economics kutató cég felmérése szerint több mint 17 millió brit mondta azt, hogy tervezi az online vásárlásra való végleges átállást a koronavírus-járvány miatt. Azok a vásárlók, akik a vírust nagyon kockázatosnak tartják, majdnem négyszer nagyobb valószínűséggel változtatják meg a bevásárlási szokásaikat hosszú távon.

A kutatás szerint a hosszú távon változtatók csoportjába tartoznak azok is, akik egyébként nehezen alkalmazkodtak például az online bankoláshoz vagy az internetes vásárláshoz, azonban a járványhelyzet rákényszerítette őket, hogy módosítsanak a szokásaikon. Ezekhez az új szokásokhoz pedig ragaszkodnak. Az új vásárlói réteg megjelenésével az online kiskereskedelem bevétele további 4,5 milliárd fonttal nőhet az idén az Egyesült Királyságban, annak ellenére, hogy a fogyasztók minden, a nem élelmiszereket érintő kiadásukat csökkentették. Az online boltok mellett szól, hogy a megkérdezettek közel fele, 48 százaléka mondta azt, hogy az olyan forgalmas helyeket, mint a nagy bevásárlóközpontok, tervezi elkerülni. A kutatás szerint ezért várható, hogy a cégek reagálnak majd a vásárlási szokások megváltozására és változtatnak a működési modelljükön.

 

(forrás: napi.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!