hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. február. 25., csütörtök - Géza.
hirdetés

Növekedés

Nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban

A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) közzétett előzetes adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 1,9 százalékkal bővült novemberben az előző hónaphoz képest.

hirdetés

A vártnál jóval erősebben nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban novemberben.

A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) kedden közzétett előzetes adatai szerint naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 1,9 százalékkal, nominális értéken pedig 1,7 százalékkal bővült novemberben az előző hónaphoz képest.

Elemzők arra számítottak, hogy az árhatások kiszűrésével, azaz reálértéken, 2,0 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom az októberben mért 2,6 százalékos emelkedés után.

Éves összevetésben, 2019 novemberéhez képest az árhatások kiszűrésével, 5,6 százalékkal, nominálisan - árhatások kiszűrése nélkül - pedig 6,5 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom. Elemzők gyengébb adatra számítottak, reálértéken 3,9 százalékos emelkedést vártak az előző havi 8,2 százalékos növekedés után.
Az élelmiszerek, italok és a dohánytermékek forgalma reálértéken mindössze 0,8 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A szupermarketek, önkiszolgáló boltok és hipermarketek forgalma 1,3 százalékkal nőtt, az egyes élelmiszerekre szakosodott üzleteké, így a zöldségeseké, henteseké, pékségeké és itallerakatoké viszont 3,1 százalékkal csökkent.

A nem élelmiszereket árusító szektorban reálértéken 8,5 százalékkal ugrott meg a forgalom. Kiemelkedő, 31,8 százalékos mértékben nőtt az internetes áruházak és a postai megrendelések forgalma. A bútorok, háztartási gépek és építőanyagok kereskedelmi forgalma 15,4 százalékkal bővült. A textiláruk, ruházati cikkek, cipők és bőráruk kiskereskedelmi forgalmának értéke viszont 20 százalékkal csökkent.

A Destatis előrejelzése szerint az euróövezet legnagyobb gazdaságában 2020 egészében reálértéken 3,9 és 4,3 százalék közötti mértékben, nominális értéken pedig 5,1 és 5,5 százalék közötti mértékben bővülhetett a kiskereskedelmi forgalom.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!