hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 04., szombat - Borbála, Barbara.
hirdetés

E-kereskedelem

Erősen indult az eMAG és az Extreme Digital első közös Black Fridaye

Erős starttal nyitott az eMAG és az Extreme Digital első közös Black Fridaye, amelynek első órájában másfélszer annyi érdeklődő kereste fel az oldalt, mint tavaly, ami az egyetlen napra koncentrált fekete pénteki akciók létjogosultságát igazolja. Az első órában több mint 76 ezer darab rendelést fogadott a cég, mintegy 2,4 milliárd forint összértékben. Reggel 8 óráig a legnagyobb értékben Győr-Moson-Sopron megyéből vásároltak, a különleges ajánlatok közül már megrendeltek 16 aranyrudat és 26 belföldi szállást.

hirdetés

Az eMAG és az Extreme Digital a fúziója nyomán idén először rendez közös Black Fridayt az eMAG.hu platformon, amely november 19-én 7 óra 4 perckor vette kezdetét. Reggel 7 és 8 óra között közel 840 ezer látogatást generált az eMAG.hu honlapja és mobilalkalmazása, ebben az időszakban a legforgalmasabb perc 7 óra 6 perc volt, amelynek során 1678 rendelést adtak fel összesen 2385 darab termékre.

Többen kíváncsiak az egynapos Black Fridayre, mint tavaly

Induláskor másfélszer annyi érdeklődő volt a webáruházban, mint az eMAG tavalyi fekete péntekén, az első óra számai alapján pedig tavalyhoz képest 45 százalékkal több fekete pénteki rendelést adtak fel a vásárlók, a látogatók közül pedig több mint 32 ezren voltak új ügyfelek. Az előző évinél nagyobb érdeklődés alátámasztja az eMAG alaptézisét, amely szerint valós kedvezményeket kínáló Black Fridayt csak évente egyetlen napon lehet megtartani.

Az első 60 perc során több mint 76 ezer fekete pénteki rendelést adtak fel az ügyfelek mintegy 2,4 milliárd forint értékben. A kezdés órájában egy ügyfél átlagosan 2,4 darab terméket vásárolt, az átlagos kosárértéke pedig több mint 74 ezer forint volt.

Reggel 8 óráig a Győr-Moson Sopron megyében élő ügyfelek körében volt a legmagasabb az egy főre eső átlagos fekete pénteki költés, bruttó 83 143 forint. Második helyen Hajdú-Bihar megye áll, ahol a fekete pénteki rendelési átlag 82 745 forint volt, míg a harmadik helyre Pest megye futott be 80 553 forinttal.

Ezek voltak a reggel legnépszerűbb termékei

Háztartási kisgépekből idén mintegy 200 százalékkal többet rendeltek, mint tavaly az első órában, de a szokásos slágertermékek idén is hozzák a papírformát, jól fogynak a tévék, notebookok és mobiltelefonok is. Látványos növekedés látszik a tavalyi első órához képest a fekete pénteki akciós napi fogyasztási cikkek és a divatcikkek kategóriákban is.

A különleges, a Black Fridayen kívül nem elérhető ajánlatok közül az első órában a belföldi utazások és az aranyrudak, érmék voltak a legkelendőbbek: előbbiekből ez idő alatt  24 darab, utóbbiakból  16 darab talált gazdára.

A legnépszerűbb termékkategóriák a Black Friday első órájában

  1. Háztartási eszközök és tisztítószerek                      13 875 darab
  2. Baba-mama termékek és játékok                              9 616  darab
  3. Laptopok és egyéb IT termékek                               7 992  darab
  4. Televíziók és szórakoztató elektronikai termékek    6 200  darab
  5. Háztartási kisgépek                                                   5 458  darab
  6. Okostelefonok és okosórák                                       4 159  darab
  7. Barkács és lakberendezési termékek                        2 904  darab
  8. Szépségápolási készülékek és termékek                 2 395  darab
  9. Hűtőszekrények és mosógépek                                1 871  darab
  10. Divattermékek                                                               901            darab

A Black Fridayre érkező látogatók döntő többsége (csaknem 79 százalék) mobil eszközről böngészi az ajánlatokat, a kártyás fizetések aránya pedig a szokásosnál magasabb, csaknem 39 százalék az első óra adatai szerint.  A legtöbb black fridayes rendelést házhoz szállítással kérik (81 százalék), míg eMAG easyboxos vagy egyéb csomagponton való átvételt a vásárlók mintegy 19 százaléka választott.

Forrás: Adobe Stock

Uniós direktívának megfelelő árak

Az idei Black Fridayen az eMAG a jövő májusban életbe lépő európai uniós előírásoknak megfelelően tünteti fel az árakat az akciós termékek mellett, vagyis az adatlapokon a termék gyártója által ajánlott ára (RRP) is látható fekete pénteki akciós ár mellett. Ha pedig a fekete pénteki ár felett egy áthúzott ár szerepel, az a megelőző 30 napban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti - szintén az uniós direktíva feltétel rendszeréhez illeszkedően.

Idén először külön jelölést (“Az idei év legolcsóbb eMAG.hu ára”) is alkalmaz a cég azoknál a termékeknél, amelyek 2021. január 1-je óta a november 19-i Black Fridayen rendelhetők a legalacsonyabb áron, vagyis egyéb, idén korábban szervezett akciók keretében sem voltak olcsóbbak. Az átlátható jelöléssel az eMAG célja, hogy ügyfelei a fekete pénteki kampány során is elégedetten vásárolhassanak.

Minden megyében lehet eMAG easyboxba kérni a rendelést

A normál méretű és tömegű termékekre vonatkozó fekete pénteki rendelések kiszállítását idén 10 napon belül vállalja az eMAG, a háztartási nagygépek és más hasonló, speciális szállítást igénylő termékekét pedig 14 napon belül vállalja a cég a saját forgalmazású termékek esetében.

Az idei Black Fridayen feladott rendeléseket már országszerte közel 420 helyszínen, minden magyarországi megyében elérhető eMAG easybox csomagautomatába is lehet kérni, és a  személyes átvétel a két márkássá átalakított Extreme Digital szaküzletekben is megoldható.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!