hirdetés
hirdetés
hirdetés
2022. január. 28., péntek - Károly, Karola.
hirdetés

Csomagszállítás

Északról érkeznek a csomagautomaták

A négy országban jelen lévő, most Németország és Belgium meghódítására készülő Instabox és az akkumulátoros csomagautomaták üzemeltető dán SwipBox - ezekre a cégekre érdemes figyelni idén.

hirdetés

A svéd Instabox eddig Svédországban, Dániában, Norvégiában és Hollandiában volt jelen, 2022-ben viszont Németország is felkerülhet a térképükre. A telepített automatáik segítségével főként napon belüli kézbesítésre fókuszáló cég közleménye szerint az év/év növekedésük igen impresszív: 2019-ről 2020-ra az árbevételük 6 millió euróról 24 millió euróra emelkedett.

Hollandiában egy helyi szereplő, a Red Je Pakketje felvásárlásával jutottak jelentős piaci részeséshez korábban, amit 3000 saját automata telepítésével terveznek megerősíteni a következő két évben, így a kezdeti négy országban már felhasználók millióit tudják elérni. A Németországra irányuló terjeszkedés első ütemében Berlin és vonzáskörzete, Hamburg és az Észak-Rajna-Vesztfália tartomány a célpont. Az első terminálokkal Berlinben és Düsseldorfban találkozhatnak majd a vásárlók, de a 2022-es év során további gyors terjeszkedés várható, írja a Kosárérték.hu.

A környezettudatosságra nagy hangsúlyt fektető cég alapítója és ügyvezetője, Alexis Priftis arra számít, hogy kedvező fogadtatás várja majd őket a német területeken.

Forrás: Adobe Stock
Forrás: Adobe Stock

“Németország jól passzol hozzánk. Kulturális és földrajzi értelemben is sok az olyan körülmény, amelyből profitálhatunk. A német emberek hozzánk hasonlóan gondolkoznak a fenntarthatóságról, a szolgáltatásunk pedig 100%-ban karbonsemleges, ami egyedivé tesz minket a piacon. Az e-kereskedelem folyamatosan növekszik és fejlődik, de a kiszállítás tekintetében legtöbbször még mindig a hosszú várakozási idővel és alkalmatlan időpontokban történő kézbesítéssel találkoznak a vásárlók, amelyeket a hagyományos logisztikai szereplők kínálnak.”

Az Instabox korábban már több, jól ismert online kereskedővel is szerződést kötött, így többek között az Amazont, a H&M-et, az IKEA-t és a De Bijenkorfot is a partnerei között tudhatja. Hasonló stratégiával vágnak neki az új piacok meghódításának is. “Már most is számos szerződésünk van a vezető piaci szereplőkkel Németországban, és biztos vagyok benne, hogy a szolgáltatásainkat a kereskedők, az átvételi pontok üzemeltetői és a vásárlók is jól fogadják majd.” – tette hozzá a cégvezető.

A verseny eközben egyre élesebb, és a szolgáltatók is egyre inkább próbálnak kitűnni a versenytársak közül megoldásaikkal.

A Dániából indult, ma már 47 országban – köztük Belgiumban, Lengyelországban, Finnországban, Norvégiában és Svédországban is – jelen lévő SwipBox megháromszorozta automatáinak számát, így már elérte a 10.000 egységet, felhasználóinak száma pedig megduplázódott 2021-ben.

A kézbesítéshez és termék visszaküldésekhez egyaránt használható automaták használatára korábban már a norvég és a belga posta is szerződést kötött.

A SwipBox egyedisége abban rejlik, hogy a “hagyományos”, jól ismert SwipBox Classic mellett egy eltérő technológiára épülő terminált is üzemeltetnek. A SwipBox Infinity nagyban hozzájárult az előző évek gyors növekedéséhez azzal, hogy az automaták akkumulátorról üzemelnek, így nincs szükség fix áramforrásra a telepítésükhöz, amely így sokkal gyorsabban megoldható, illetve szükség esetén az egység könnyen mozgatható, áthelyezhető, így a hálózat sokkal rugalmasabban alakítható az éppen aktuális piaci igények szerint.

A másik, felhasználók számára sokkal feltűnőbb különbség, hogy a terminálokon nincs érintőképernyő, sőt, semmilyen kijelző sem: a futár vagy a vásárló és az egység kommunikációja mobilalkalmazás és bluetooth kapcsolat segítségével valósul meg.

Jens Brom ügyvezető nyilatkozata szerint: “A számaink egyértelműen azt mutatják, hogy ez a stratégia működik. A SwipBox Infinity megoldással a logisztikai szolgáltatók gyorsan építhetnek ki nagy sűrűségű hálózatokat, amelyeket aztán dinamikusan tudnak az igényekhez alakítani.”

Természetesen a technológiai újítások mellett a piac változása is jelentős szerepet játszott a SwipBox fejlődésében. A cég adatai szerint a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos intézkedések, a lezárások, az online rendelések megugrása éves szinten 53%-os növekedést eredményezett a kézbesített csomagok számát tekintve. Ezzel együtt természetesen az áruvisszaküldések száma is drasztikusan megemelkedett.

A cég vezetője szerint hasonló lendülettel tervezik folytatni a piaci terjeszkedést, 2022-ben újabb rekordokat szeretnének felállítani, és újabb országokban is meg akarnak jelenni – de hogy melyek lesznek ezek, és érintik-e esetleg a kelet-európai térséget, azt még nem árulta el.

(forrás: Kosárérték)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Február 9-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2021 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Pályázzon Ön is a zöld elkötelezettség díjáért új versenyünkön, a Greengage-en! Első nevezési határidő: 2022. február 18.

Milyen újdonságokat tartogatnak a HR- szolgáltatók 2022-re?

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! Márciustól!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!