hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 13., kedd - Ida.
hirdetés

E-kereskedelem

Ezek a legfontosabb trendek az e-kereskedelemben

A SearchNode kutatása alapján a tavalyi trendek 2021-ben még inkább erősödni fognak. Most kereskedők megkérdezésével újabb érdekes adatok derültek ki az elmúlt időszakról is.

hirdetés

A koronavírus és a karanténidőszak alatt robbanásszerűen megnőtt az online vásárlásra való igény. A SearchNode Inc. felmérése szerint 10 emberből 7 mondta azt, hogy többet vásároltak online az elmúlt éveben mint általában.

Egy újabb kutatásban ezúttal azonban nem a vásárlókat, hanem az e-kereskedelemben vállalkozó embereket, vagyis magukat a kereskedőket kérdezték meg az őket érintő változásokról.

Több érdekesség is kiderült. Például arra a kérdésre, hogy hogyan változtak bevételeik a vírus és a korlátozások következtében, a válaszadók

  • 90 százaléka mondta azt, hogy nőtt a forgalmuk
  • 50 százaléka állította, hogy majdnem 100 százalékos növekedést tapasztalt
  • csupán 6 százaléka tapasztalta azt, hogy csökkent a forgalmuk.

Kiderült az is, hogy a karanténidőszak végével, amikor lazultak a szigorítások, a vállalkozók többsége, azaz a 92 százalékuk még mindig növekedést tapasztalt.

Milyen változtatásokat kellett bevezetni a munkaerővel kapcsolatban a koronavírus miatt forrás: SearchNode
Milyen változtatásokat kellett bevezetni a munkaerővel kapcsolatban a koronavírus miatt forrás: SearchNode

Egy másik terület, ahol az e-kereskedelemben dolgozóknak gyorsan kellett reagálniuk, az a munkaerő.

  • A munkáltatók 44 százaléka azt mondta, hogy a COVID-19 miatt át kellett helyeznie a személyzetet.
  • 31 százalékuk vett fel új embereket.
  • 26 százalékuknak kellett elbocsátania legalább egy alkalmazottat.
  • A munkaadók 15 százalékának kellett csökkenteni a beosztottak fizetését, azonban 5 százalékuknak sikerült emelni azt.
  • A vállalatok 21 százalékának sikerült lépést tartania a munkaerő módosítása nélkül.

Mi a helyzet a hagyományos üzlettel rendelkezőkkel?

Azon üzletek tulajdonosai, melyek rendelkeznek hagyományos, „offline” boltokkal és online felülettel is, a következőkről számoltak be az offline vásárlásokkal kapcsolatban:

  • 43 százalékuk szerint csökkent a vásárlások száma.
  • 16 százalékuknak sikerült szinten tartania a bevételt.
  • 23 százalékuk tapasztalt növekedést a boltokban.

Hogyan változtak 2020-ban az offline vásárlások az előző évhez képest forrás: SearchNode
Hogyan változtak 2020-ban az offline vásárlások az előző évhez képest forrás: SearchNode

Fenntarthatóság

A kutatás szerint a környezettudatosság fontos szemponttá vált az e-kereskedelemben dolgozók számára is.

A válaszadók több mint 70 százaléka tett ígéretet arra, hogy legalább egy intézkedést tesz a vállalkozása fenntarthatóságának érdekében, azonban 16 százalékuk még mindig nem vállal semmiféle felelősséget a szállítás során okozott károsanyag-kibocsátás csökkentésére vagy a környezetbarát csomagolóanyag használata érdekében.

Mire számítanak 2021-ben?

Az e-kereskedelem rohanó ütemben növekedett az elmúlt 6-7 évben, melyre a koronavírus is erősen rásegített, és egyelőre úgy néz ki, hogy ez a tendencia 2021-ben is folytatódni fog.

A válaszadók 78 százaléka tervezi azt, hogy idén növelni fogja az e-kereskedelemre szánt költségvetését, 16 százaléka szeretné ugyanolyan költségvetéssel folytatni az évet és csupán 2 százaléka mondta azt, hogy csökkenteni fogják.

Az online kereskedelemben vállalkozók felismerték, hogy a mesterséges intelligencián alapuló technológiák és fejlesztések az idei évben is az egyik legnagyobb segítségeik lesznek. Leghasznosabb funkciói közé a legtöbben a személyre szabás lehetőségét, majd pedig a webhely keresést, a várható előrejelzés funkciót, a marketinget és a chatbotos ügyfélszolgálatot választották.

(forrás: media1.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!