hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. október. 19., kedd - Nándor.
hirdetés

Fogyasztásösztönző kampány

Folyamatosan emelkedik a tojásfogyasztás

A tojás fogyasztása az utóbbi években dinamikusan növekszik, ahogy a hazai előállítás volumene is. A mostani promóció célja a tojás kiváló minőségének, értékeinek és sokszínűségének bemutatása.

hirdetés

 Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy 2021. január 1-től a nem előre csomagolt (ömlesztett) tojás esetében nemcsak az országkód magyarázatát, hanem magát a származási ország megnevezésének jól láthatóan és könnyen olvasható módon való feltüntetéséről rendelkezik, valamint a nemzeti zászlót is meg kell jeleníteni. A szabályozás célja a termelők pozíciójának megerősítése, a vásárlók választásának megkönnyítése. Hazánk tojásból nettóértékben nettó exportőr, mennyiségben nettó importőr. Utolsó adatok alapján 84 százalék az önellátottsági szint, ezért fontosak a tojótyúk-telepek fejlesztései. Az Európai Bizottság az „End of the cage age” elnevezésű civil kezdeményezés kapcsán bejelentette, hogy 2023-ig megvizsgálja a ketreces állattartás teljes tilalmának lehetőségét.

Az Agrárminisztérium a szakmai szervezetekkel együtt úgy ítéli meg, hogy e lépés a tojáságazat és a fogyasztók érdekeit is sértené, illetve ellentétes a környezeti fenntarthatósággal, ezért kiáll a tartástechnológia értékeiért. Minden tartásmódban termelt tojás kell ahhoz, hogy a boltok polcait fel tudják tölteni. A feljavított ketreces tartás a leginkább környezetkímélő, ez a legköltséghatékonyabban előállítható tojás, amely meghatározza a termék fogyasztói árát.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, hogy az idei tojás-fogyasztásösztönző kampány Tojás Világnapja alkalmából közterületi hirdetésekkel, rádiószpottal és közösségi média megjelenésekkel is a tojás sokszínűségét mutatja be a fogyasztóknak. Hozzátette, hogy az egy főre eső tojásfogyasztás 2013 óta folyamatosan emelkedik, jelenleg évente több mint 240 darab tojást fogyasztunk fejenként. Ennek az alapját a folyamatosan növekvő tojástermelés teremtette meg. Majd hangsúlyozta, hogy a tojás a legolcsóbban előállítható teljes értékű fehérjeforrásunk, az egyik legkönnyebben emészthető ételünk. 40 féle fehérjét tartalmaz, ezen belül 18 féle aminosavat, amiből 9 esszenciális. Ezen kívül megtalálható még benne A, D, E, B1, B2, B5, B6, B9, B12-vitamin is.

D-vitamin tartalma pedig legalább akkora szerepet játszik az immunrendszer megfelelő működésében, mint a C-vitamin. Kiemelte, hogy minden boltban árult tojáson megtalálható, hogy az adott tojás honnan származik, majd arra kérte a fogyasztókat, hogy a nehéz piaci helyzet miatt érdemes a biztonságos, finom és egészséges tojást keresni a boltok polcain.

Szép Imre, a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetségének elnöke elmondta, hogy a cél a teljes önellátottság megteremtése étkezési tojásból, mára az igény 85-90 százalékát termelik meg a magyar vállalkozások. 2013-tól 2020-ig 30 százalékkal nőtt a regisztrált termelés, 860 millió darabról 1,1 Mrd darabra.

Jelenleg a termelőknek sok nehézséggel kell szembenézniük, hiszen az elmúlt félévben a takarmányár 35 százalékos drágulását a tojás felvásárlási ár 11 százalékos emelkedése messze nem kompenzálta. Ennek ellenére az EU oly módon szigorítaná a termelési feltételeket, amely a fogyasztói választás szabadságának korlátozásaként megtiltaná a ketrecben történő tojástermelést. A termelőket tömörítő szövetség és a Baromfi Termék Tanács úgy véli, hogy mind a négy termelési rendszer (ketreces, alternatív szabadtartás és biotartás) egyformán szükséges a biztonságos élelmiszerellátáshoz, egyiket sem lehet eltüntetni a termékkínálatból. A vásárlókra kell bízni a döntést, hogy melyik terméket választják, a termelők pedig készek a valós fogyasztói igényeknek megfelelni a biztonságos előállítással.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!

Kiadónk társoldalai

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!