hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 17., vasárnap - Antal, Antónia.
hirdetés

FAO

Globális szinten kitart az élelmiszerárak növekedése

Hat hónap drágulást követően tovább nőttek az élelmiszerárak a nemzetközi piacokon decemberben, főként a tejtermékek és a növényi olajok miatt – adta hírül az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO).

hirdetés

FAO élelmiszerár-index, ami a nemzetközileg legjelentősebb élelmiszerek havi árváltozását követi, 2,2%-kal volt magasabban a novemberi értékénél, továbbá az éves átlaga az elmúlt három év legmagasabb szintjét produkálta, 3,1%-kal meghaladva a 2019-est.

A gabonafélék árindexe 1%-kal emelkedett novemberhez képest és összesen 6,6%-kal az év során. Megdrágult mind a búza, kukorica, cirok és rizs exportja is, részben a termelési kilátások rosszabbodása miatt az amerikai kontinensen és Oroszországban. Éves szinten a rizs exportára 8,6%-kal volt több tavaly mint 2019-ben, ez a kukorica és a búza esetében 7,6% és 5,6%-ra rúgott.

A FAO növényi olajokra vonatkozó árindexe 4,7%-kal ugrott meg decemberben, amivel 2012 szeptembere óta nem látott szintre ért. Az ok: a legjelentősebb pálmaolaj-termelő országok készlethiányát tetőzte Indonézia kereskedelmi nehézségei. A szójaolaj nemzetközi árára hatással voltak az elhúzódó sztrájkok Argentínában, gátolva a termelést és a tengeri szállítást. Éves átlagban 19,1%-kal teljesítették túl a 2019-es értéket.

A tejtermékek ára 3,2%-kal nőtt, amely emelkedés már hetedik hónapja tart, miután erős globális keresleti hiány lépett fel a szárazabb és melegebb időjárás miatt a Csendes-óceán térségében, továbbá a magasabb belső kereslet miatt Nyugat-Európában. Mindemellett a tejtermékek ára összesítve 1%-kal alulmúlta a tavaly előtti éves szintet.

Forrás: 123rf

A húsfélék 1,7%-ot drágultak és a teljes évi átlaguk 4,5%-kal volt alacsonyabban a 2019-esnél. A szárnyasok iránti kereslet felélénkült decemberben, főleg a Közel-Keleten és a legfőbb termelő országokban, miközben Európában a madárinfluenza sújtja az ágazatot. A sertéshús ára valamelyest csökkent miután a felfüggesztették a német export Ázsiába az afrikai sertéspestis megjelenése miatt.

A korábbi drágulás után a FAO cukorárindexe 0,6%-kal csökkent decemberben. Az év egészét tekintve még így is 1,1%-kal teljesítették túl a korábbi éves átlagot, köszönhetően a kínai import erősödésének és az indonéz élelmiszeripar finomított cukor iránti keresletének, amit a pozitív brazil és indiai termelési kilátások sem tudtak ellensúlyozni.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

A piackövetés még soha nem volt ennyire egyszerű: árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!