hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. október. 19., kedd - Nándor.
hirdetés

Coop Rally

Húsfeldolgozótól - a Mecsek Füszértig - Coop Rally második nap

Az idén változatlan programmal megrendezésre kerülő versenyen hat nyugat-magyarországi élelmiszeripari céghez, valamint 2 Coop tagvállalathoz látogatnak el a résztvevők. Ott jártunk a helyszíneken: másodi napi beszámolónkban két hazai cég mutatkozik be és egy Coop tagvállalat. 

hirdetés

Első helyszín: Kometa Magyarország 

A Kometa Magyarország egyik legnagyobb sertésfeldolgozója, kiemelt ágazati szereplő, 1994 óta működik Kaposváron. A cég több, mint 800 munkavállalót foglalkoztat, ami csaknem a duplája a nyolc évvel ezelőttinek, ezzel Kaposvár és Somogy megye egyik legnagyobb munkaadója. Az eredetileg olasz családi tulajdonban álló vállalat beruházásainak összértéke az elmúlt 10 évben meghaladta a 8 milliárd forintot, a forgalma az elmúlt 8 évben csaknem megháromszorozódott.

A társaság árbevétele 2019-ben 46 milliárd forint volt, majdnem felerészt külföldi értékesítésből. A 2020-as éves forgalom megközelítette az 54 milliárd Ft-ot, idén pedig már 60 milliárdos forgalomra számítanak. Termékeit főként a hazai piacon értékesíti, de a világ több mint 40 országába is exportál. A magyar piac kiemelkedő szereplőjeként Magyarország valamennyi vezető kereskedelmi láncának partnere.

Fejlesztések, fejlődés

Magyarország Kormánya 2020 nyarán stratégiai megállapodást kötött a KOMETA 99 Zrt-vel.
Tervei szerint a vállalat a több tízmilliárd forintos fejlesztés révén néhány éven belül több, mint kétszeresére növeli termelési kapacitását, és több száz új munkahelyet teremt Kaposváron.
„Magyar viszonylatban a legnagyobbak közé tartozik a cég, de az európai piachoz még kicsi, így még látunk lehetőséget a bővítésre” – mondta el a stratégiai megállapodás kapcsán Giacomo Pedranzini. Az ügyvezető igazgató arra is számít, hogy a stratégiai megállapodás segít a fejlesztési terveik megvalósításában és a Kometa külföldi piacszerzésében. A belföldi piac esetében különösen fontos számukra a Coop, a legnagyobb hazai hálózat.

2021-ben több mint 5 milliárd forintos tőkeemelést hajtott végre a Kometa, miután két új befektető, az MFB Invest Zrt. és a horvát Zito-csoport szavazott bizalmat a cégnek. A két új befektető – a kaposvári önkormányzat mellett – kisebbségi tulajdonos lesz, a cég többségi tulajdonosa továbbra is az olasz Pedranzini és Ruffini család.

A vállalat kiemelt figyelmet fordít a korszerű táplálkozás elősegítésére. Jelenleg a teljes húskészítmény-paletta közel több, mint 80 százaléka sócsökkentett, de folyamatosan kerülnek be új termékek a programba. A Kometa az első olyan hazai húsipari vállalat, amelyik mellékterméküzemmel rendelkezik. Az üzem működésének köszönhetően évente 6000 tonna vágóhídi hulladék külső megsemmisítése és/vagy utaztatása helyett 4000 tonna értékesíthető terméket állítható elő.

"A Honest Food koncepció lényege, hogy középutat teremt a nagyüzemi élelmiszergyártás és a biogazdálkodás között” – vallja Pedranzini. Amit a nagyüzemi gazdálkodásból továbbvisz, az a tisztességes profit lehetősége minden piaci szereplőnek, első sorban a termelőknek. A biogazdálkodásból pedig beépíti az állatjólétet, valamint a bolygónk és az emberek egészsége iránt érzett felelősséget. Így születhet meg a megfizethető, egészséges étrendbe illeszthető élelmiszer, amelynek előállítása során tiszteletben tartják a környezetet és az állatok jólétét. „A Kometánál ennek megvalósítása az egyik legfontosabb célunk és feladatunk a közeljövőben.”

Második helyszín: Sole-Mizo Zrt. / Csípőtelek

A Bonafarm Csoport a régió egyik meghatározó, vertikálisan integrált élelmiszergazdasági vállalatcsoportja. A cégcsoport 5 mezőgazdasági és 5 élelmiszer-feldolgozó vállalatból áll, melyek összesen közel 8.400 munkavállalót foglalkoztatnak. A Bonafarm Mezőgazdaságot a Bóly Zrt., a Dalmand Zrt., a Fiorács Kft., a Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft., valamint az Agroprodukt Zrt. alkotja, míg az élelmiszeriparban a Pick Szeged Zrt., a Sole-Mizo Zrt., a Csányi Pincészet Zrt., illetve két stratégiai partner, az MCS Vágóhíd Zrt. és a Hungerit Zrt. révén képviselteti magát a vállalatcsoport. A Bonafarm Csoport portfóliójában többek között szerepel a növénytermesztés, a takarmánygyártás, az állattenyésztés (sertés, tejelő szarvasmarha, baromfi), a húsfeldolgozás és húskészítmény-előállítás, a tejtermék-előállítás, valamint a borászat.

A Sole-Mizo Zrt.

A Bonafarm Csoporthoz tartozó Sole-Mizo Zrt. 4 hazai üzemével Magyarország piacvezető tejipari vállalata. Szegeden, Bácsbokodon, Csornán és Marcaliban több mint 400 millió liter tejet dolgoznak fel évente, s mintegy 1200 munkavállalót foglalkoztat a cég.

A termékekhez szükséges tejet részben saját, a Bonafarm Mezőgazdaság telepéről, részben pedig más magyar termelőktől szerezi be a vállalat. A belőlük készült késztermékeket a közép- és kelet-európai, illetve a közel-keleti piacokon értékesíti. Szegeden – mely az egyik legnagyobb tejüzem Közép-Európában – történik a friss és fermentált termékek, a tartós tejek, a túró és a desszertek gyártása. Itt készülnek az ízesített tejitalok is, melyek 41%-kal piacvezetők a kategóriájukban, volumenértékesítés tekintetében. 1 Bácsbokodon a natúr és füstölt sajtokat, grillsajtokat, a kashkaval és az ömlesztett sajtokat készítik többféle méretben és kiszerelésben. A csornai üzem ipari felhasználású exporttermékekre (pl. tejpor) szakosodott, de itt állítják elő a vajakat, vajkrémeket, a sűrített tejet és a Coffee Selection termékeket is, mely termékcsalád 31%-os mennyiségi piaci részesedésével közel egyharmadát birtokolja a dinamikusan növekvő jegeskávé kategóriának. A Marcaliban található üzemből pedig a népszerű túródesszert, a Mizo Túró Rudi kerül a boltokba.

A nagyobb felbontásért kattintson!
A nagyobb felbontásért kattintson!

Itthon Mizo, Farmer, Gazda és Hazai márkanevek alatt találhatják meg a polcokon a fogyasztók széles választékban a vállalat termékeit. Rendelkeznek GMO-mentes termékkínálattal is, és a termékfejlesztések nemcsak a hagyományos fogyasztói szegmensre, hanem a speciális igényűekre is koncentrálnak: a laktózérzékenyek és a fogyni vágyók számára is készülnek tejipari termékek a Sole-Mizo Zrt.-nél. Az export révén jelentős piaci részesedéssel rendelkezik a vállalat Romániában is, ahol a készítményeket a cég saját  leányvállalata értékesíti. A részvénytársaság ötödik üzeme Dél-Szerbiában található, mely a Sole márka termékeinek segítségével erősíti jelenlétét a balkáni régióban.

Harmadik helyszín: Mecsek Füszért Zrt.

A COOP az ország legnagyobb lefedettséggel rendelkező, hazai élelmiszerlánca, mindannyiunk „jó szomszédja”. A pécsi székhelyű 100 százalékban magyar tulajdonú Mecsek Élelmiszer és Vegyiáru Kereskedelmi Zrt., közismert nevén a Mecsek Füszért a több mint 50 milliárd forint éves árbevételével a COOP rendszer meghatározó tagjaként, több 7 évtizede áll a lakosság és a vevőpartnerei szolgálatában.

A vállalkozás 2019-ben ünnepelte 70. születésnapját. A társaság büszkén épít az elmúlt évtizedekben felhalmozott tapasztalatára, ugyanakkor a jelen és a jövő kihívásainak is folyamatosan igyekszik megfelelni. A fő profilja az élelmiszer és a háztartási vegyi áru termékek kis- és nagykereskedelme. A cég a Dunántúlon, Észak-Magyarországon és Budapesten is végez kereskedelmi tevékenységet. A társaság a Nyírzem cégcsoport tagja, mely a COOP üzletlánc legnagyobb forgalmú és legnagyobb bolthálózattal rendelkező, 100 százalékban magyar tulajdonban lévő cégcsoportja.

A kereskedelmi tevékenység négy üzletágban valósul meg:

Kiskereskedelem:

A társaság 9 megyében 178 településen 139 COOP MINI, 77 COOP ABC, 33 COOP Szuper és 4 Coop Szuperplusz üzletet üzemeltet.

Az áruházak eladótere összesen közel 51 ezer négyzetméter, az üzletekben dolgozó munkatársak száma több, mint 1500 fő és naponta mintegy 71 ezer vásárlót szolgálnak ki.

Szárazáru logisztika:

Szárazáruval három telephelyről Pécsről, Veszprémből és Nyíregyházáról látja el Vevőpartnereit. Évente több, mint 110 ezer tonna árut mozgatnak meg és szállítanak ki, mely során közel 3 millió km-t tesznek meg a teherautók.

C+C üzletág:

A 12 diszkontáruházuk a kisebb vállalkozások által működtetett kereskedelmi egységek, valamint a lakosság részére biztosít bőséges árukínálatot versenyképes árakon.

Frissáru logisztika:

A frissáru kiszállítása 5 hűtőházból történik( Pécs, Kaposvár, Budapest, Zalaegerszeg, Nyíregyháza). Évente közel 15 ezer tonna tejtermékkel, húskészítménnyel, friss hússal és fagyasztott termékkel indulnak el a teherautók.

2020. évben az értékesítés nettó árbevétele meghaladta az 50 milliárd forintot.
A társaság kiskereskedelmi forgalmának részaránya 53 %, ami az akviziciók és a hálozatbővülés következtében az elöző évhez képest tovább növekedett.

A cég a 2021-es évben is folytatja a kiskereskedelmi áruházainak korszerűsítési pogramját. Teljes megújításra került az egyik tapolcai, pécsi illetve szekszárdi áruház. A 7 sz. Coop Szuperplusz áruház Szekszárdon 10 hetes bezárás után megújult külső és belső környezetben fogadja vásárlóit.

A több mint 700 négyzetméteres eladótérrel rendelkező áruház teljes átalakuláson esett át. Új padozat, álmennyezet, bejárat került kialakításra. Megújult a gépészet: LED világítás, villamos hálózat teljes felújítása, eladótéri távhős fűtés kiváltása. Új áruvédelmi rendszert alkalmaztak, lecserélésre került a riasztó rendszer,a kamerák, az áruvédelmi kapuk. Új kasszák, polcrendszer,korszerű hűtéstechnológia került kialakításra.

2020. második felétől is komoly hálózatbővítés történt, 14 Veszprém megyei áruházzal nőtt az általuk üzemeltetett üzletek száma, valamint a barcsi és a lengyeltóti régióban több mint 40 -jellemzően kistelepüléseken működő- bolt üzemeltetését vették át. Jelentős feladat hárult a nagykereskedelmi kiszolgáló raktárakra, mivel komoly többlet feladatot jelentett ezen új boltcsoportok áruval való ellátása.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!

Kiadónk társoldalai

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!