hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 29., csütörtök - Márta, Flóra.
hirdetés

Házhozszállítás

Jelentősen nőni fog az ételrendelések száma

Falatozz.hu országos ételrendelő portál friss elemzése szerint a COVID-19 járvány első hullámához hasonlóan a második hullám idején is jelentősen nőni fog az ételrendelések száma. A futárral történő házhozszállítás a fogyasztók számára gyors, kényelmes és biztonságos alternatívát kínál önmaguk vagy családtagjaik ellátására, a vendéglátóhelyek számára pedig kulcsfontosságú lehet a benti fogyasztás miatt kieső bevétel pótlására.

hirdetés

Falatozz.hu országos ételrendelő portál előrejelzése szerint a járvány első hullámához hasonlóan második hullám idején is jelentősen nőni fog az ételrendelések száma. A kezdeti karantén-időszak alatt az új megrendelők tábora 59%-kal növekedett, és bár a tendencia lassult a nyári lecsengés során, az elmúlt 5 hónapban további 10%-kal nőtt a portálon újonnan regisztrálók felhasználók száma. 


„A hirtelen megugró kereslet legfőbb okai, hogy a korlátozások miatt a fogyasztóknak leszűkülnek lehetőségei. A házhozszállítás sokszor egyedüli megoldást jelent azok számára, akik otthonról dolgoznak és nincs idejük főzni, távol élnek a rokonaiktól, de meg akarják őket kímélni a boltba járástól, de azok számára is, akik fertőzöttként, vagy potenciális fertőzöttként nem tudnak ételt vinni idős szeretteiknek” – mondta Veres László, a Falatozz.hu ügyvezető igazgatója.


A korlátozó intézkedések nem csak a rendelések gyakoriságára vannak hatással, de a költéseket is befolyásolják, ami jól látható abból, hogy a járvány terjedésének dinamikája és az átlagos kosárérték között is egyértelmű összefüggés mutatható ki. A tavaszi-nyári korlátozások alatt az átlagos kosárérték 12-15%-kal nőtt, tavasszal 3 459 Ft volt, a nyári időszakban alig észrevehetően 3 387 Ft-ra csökkent, és a korlátozások miatt a várakozások szerint mostantól újra növekedni fog.


Az éttermek számára a házhozszállítás kulcsfontosságú lehet a túléléshez


Az országosan több mint 430 étterem kínálatát és rendelési adatait tartalmazó portál adatbázisa szerint a benti fogyasztás átmeneti megszűnésével járó új helyzethez a vendéglátóhelyek zöme a futárral történő kiszállítás bevezetésével próbált alkalmazkodni. A tavaszi időszakban 150 százalékkal növekedett a regisztráló éttermek száma, és ezek közel háromnegyede jelenleg is megtalálható a Falatozz.hu kínálatában. A március előtt regisztrált éttermek 22 százaléka zárt be a vírus miatt, de ezen vendéglátóegységek kétharmadának sikerült újranyitnia a korlátozások feloldása után.


„Jelenleg azzal számolunk, hogy novemberi járványügyi rendelkezések hatására a rendelések száma és a kosárérték mellett ismét megugrik a rendszerhez csatlakozni kívánó éttermek száma is. A kiszállítási szolgáltatás kulcsfontosságú lehet a túlélés szempontjából, mivel jó lehetőség a kieső bevételek pótlására és jelenleg sok múlhat azon, hogy a vállalkozások hogyan tudják kihasználni a vendéglátásban hagyományosan is erősnek számító év végi időszakot” – teszi hozzá az ügyvezető.


A biztonság továbbra is kulcstényező


A Falatozz.hu országos ételrendelő portál az elsők között tette közzé a tavaszi időszakban a prevenciós ajánlásait, amivel csökkenthető a fertőzés veszélye az ételrendelés során, majd fontos lépés volt az „érintésmentes kiszállítás” opció bevezetése is. A második hullámban várhatóan még nagyobb lesz azoknak a száma, akik élnek a szolgáltatással, mivel a házi karanténban tartózkodók száma jelenleg magasabb, és ők csak ezt a lehetőséget vehetik igénybe.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!