hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. február. 26., péntek - Edina.
hirdetés

Euróövezet

Jobban pörögtek a boltok nyugaton

Magyarország lemaradt az euróövezettel szemben. Jelentősen, a vártnál is nagyobb mértékben emelkedett a kiskereskedelmi forgalom volumene az euróövezetben augusztusban. A reggel közölt magyar adatok viszont kifejezetten gyengék.

hirdetés

Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) hétfőn közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában havi összevetésben 4,4 százalékkal, éves szinten pedig 3,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.

Elemzők éves összehasonlításban 2,2 százalékos, az előző hónaphoz képest pedig 2,4 százalékos emelkedésre számítottak, miután júliusban 0,1, illetve 1,8 százalékos csökkenést mértek.

Az ING holland bank elemzői azzal magyarázták az augusztusi kiemelkedően jó adatokat, hogy a koronavírus-járvány miatt elhalasztott vásárlások a megtakarítások növekedésével együtt erősítették a keresletet és a költekezési hajlandóságot.

Az elemzők azonban arra figyelmeztettek, hogy a kiadások jelenlegi szintjei legjobb esetben is csak pár hónapig tarthatóak, és valószínűleg inkább előbb, mint utóbb fordul meg a trend, tekintettel a munkanélküliség növekedése miatti aggodalmakra és a fogyasztói bizalom megfogyatkozására. Ez a gazdasági növekedést illetően a harmadik negyedévre kiugró növekedést ígér, a negyedik negyedévre azonban szerény mértékűre vált a fellendülés üteme.

Az Eurostat adatai szerint az Európai Unió egészében havi szinten 3,8 százalékkal, éves összevetésben pedig 3,5 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom augusztusban. Júliusban az előző hónaphoz mérve 1,2 százalékkal csökkent, az egy évvel korábbihoz képest viszont 0,4 százalékkal nőtt a forgalom.

Havi összehasonlításban az euróövezetben különösen erősen, 12,4 százalékkal bővült az internetes és postai megrendelések forgalma augusztusban, míg a ruházati termékek és lábbelik forgalma 7,7 százalékkal ugrott meg. Az élelmiszer-, alkohol- és dohányáruk forgalma 2,4 százalékkal nőtt.

Az unió egészében a ruházati termékek és lábbelik forgalma 6,5 százalékkal, az élelmiszer-, alkohol- és dohányáruké pedig 2,2 százalékkal nőtt, míg az internetes és a postai megrendeléses vásárlások volumene 10,5 százalékkal emelkedett.

Az uniós tagállamok közül havi szinten Belgiumban (9,6 százalék), Franciaországban (6,2 százalék) és Németországban (3,1 százalék) emelkedett legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom volumene augusztusban. A legnagyobb csökkenést Romániában és Szlovéniában mérték (mindkettő 1,6 százalék), valamint Portugáliában (1,4 százalék).

Éves összevetésben az eurózónában az élelmiszer-, alkohol- és dohányáruk forgalma 3,2 százalékkal, az üzemanyagok kivételével számított nem élelmiszeripari termékeké pedig 5,9 százalékkal emelkedett. A benzinkutak forgalma viszont 4,9 százalékkal, a ruházati termékek és cipőké pedig 14,1 százalékkal csökkent augusztusban.

Az unió egészében a benzinkutak forgalma 4,8 százalékkal, a ruházati termékek és cipőké pedig 13,2 százalékkal esett vissza, míg az élelmiszer-, alkohol- és dohányáruké 2,6 százalékkal emelkedett.

A legnagyobb mértékben Belgiumban (12,9 százalék), Írországban (9,8 százalék) és Hollandiában (8,3 százalék) nőtt éves összehasonlításban a kiskereskedelmi forgalom. A legnagyobb csökkenést Bulgáriában (-12,2 százalék), Máltán (-7,5 százalék), és Szlovéniában (-6,6 százalék) mérték.

Magyarországon havi összevetésben 1,5 százalékkal emelkedett, éves szinten viszont 0,8 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom volumene augusztusban az Eurostat adatai szerint.

(forrás: Napi.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!