hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 05., vasárnap - Vilma.
hirdetés

Fenntarthatóság

Karbonsemleges és fenntartható termékekkel bővít a Lidl

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból készült háztartási árucikkek második kollekcióját is elérhetővé teszi, melyek előállítása során összesen 21,4 tonna nyers műanyagot spórolt meg.

hirdetés

A Lidl fenntarthatósági stratégiája keretében számos, a klímavédelem és a felelősségteljes vásárlást célzó programot valósít meg. A vállalat bio- és Fairtrade minősítésű termékek, a só- és cukoroptimalizált, valamint a vegán húspótló saját márkás árucikkek és a helyi beszállítóktól származó élelmiszerek mellett ezúttal több termékcsaládot - mint például a Vemondo és W5 Eco – tesz karbonsemlegessé.

A diszkontlánc az egyes árucikkek előállítása során nyomon követte azok kibocsátásait, és az így kapott értéket világszerte különféle klímavédelmi projektek (pl. erdő telepítés, napelempark telepítés, tiszta ivóvíz biztosítás) támogatásával ellentételezte, vagyis karbonsemlegessé tette. A Vemondo és W5 Eco termékcsaládok karbonsemlegessé válásával újabb lépést tett a Lidl a tudatosabb vásárlás elősegítésére. A két termékcsaládhoz jelenleg négy árucikk – növényi ital, tofu, pizza és környezetbarát mosogatószer - tartozik, de a vállalat jelenleg is azon dolgozik, hogy tovább bővítse karbonsemleges termékkínálatát, ezáltal pedig tovább csökkenthesse szén-dioxid kibocsátását.

Szintén a klímavédelem jegyében a diszkontlánc 2021. október 21-től piacra dobja szezonálisan elérhető, 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült háztartási termékeinek – például vödrök, ruháskosarak, tárolódobozok - második kollekcióját. A Lidl a Schwarz Csoport környezetvédelmi részlegével, a PreZero-val közösen megalkotott termékeinek különlegessége, hogy a Magyarországon forgalomba hozott árucikkek gyártása során 21,4 tonna régi műanyagot használtak fel, és az így történő előállítás lényegesen kevesebb erőforrást használ fel, mint az új műanyagból készült hagyományos termékeké.

Az áruházlánc célul tűzte ki azt is, hogy 2025-ig 20 százalékkal csökkenti műanyagfelhasználását. Ezzel összhangban - a zöldségek és gyümölcsök után - ezúttal a húskészítmények árucsoportban folytatta csomagolásoptimalizálását, aminek köszönhetően összesen 5,8 tonna műanyagot spórolt meg a vállalat. Az átláthatóság és a tudatos vásárlói döntések segítésére a Lidl az érintett termékeket saját, „Felelősen Csomagolva” logójával látja el, mely megmutatja az egyes árucikkek esetén elért csökkenés mértékét is.

A diszkontlánc mindezt a Schwarz Csoport által kezdeményezett REsetPlastic műanyagstratégia részeként valósította meg, amely során a műanyagfelhasználás csökkentésén és az újrahasznosított műanyag felhasználásának növelésén dolgozik, hogy ezáltal közelebb kerülhessen a „kevesebb műanyag, zárt körforgás” jövőképhez.

 

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!