hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Faktoring

Közelednek a kuponos akciók: töretlen a digitális faktoring népszerűsége

Töretlen a digitális faktoring népszerűsége a kkv-k körében, a kuponnapok közeledtével és a moratóriumban történt változások hatására pedig még nagyobb érdeklődés várható.

hirdetés

Az őszi szezonban a számtalan akcióval járó kuponnapok miatt a legtöbb cég esetében kulcsfontosságú a raktárkészlet feltöltése, amihez megfelelő finanszírozásra van szükség. A Péntech legújabb tájékoztatójában a kis- és középvállalkozások körében két legnépszerűbb finanszírozási formát mutatja be.

A moratórium hatására az elmúlt másfél évben ugrásszerűen nőtt az igény a faktoring szolgáltatásra, hiszen jóval kisebb kockázatot jelentett, mint a hitelfelvétel. A Péntech első negyedéves statisztikája alapján például több mint 400 százalékkal nőtt a regisztráló KKV-k száma a 2020 márciusi időszakhoz képest, és összesen több mint 6 milliárd forint értékben igényeltek finanszírozást az oldalon keresztül.



Ez a növekvő tendencia azóta is megmaradt, a Péntech legfrissebb szeptember eleji adatai szerint már 700 fölött van a regisztrált vállalkozások száma, míg az igénylések összege meghaladja a 12 milliárd forintot. Az ügyfelek többsége az építőipar, nagykereskedelem, gyógyszeripar és munkaerőközvetítés szegmenseiből kerül ki.

A Black Friday és az őszi kuponnapok hatalmas forgalmat generálnak a kereskedelemben és a szolgáltatók körében is, ehhez pedig jelentős árukészlet felhalmozásra van szükség. A raktárak feltöltése azonban minden esetben némi kockázatot rejt magában, nem beszélve arról, hogy megterheli a cashflow-t.

A saját bevételükhöz jutnak hozzá hamarabb

A likviditás szempontjából fontos megjegyezni, hogy Magyarországon az átlagos fizetési határidő 30 nap, egyes iparágakban ez akár a 60 napot is meghaladja, ráadásul sok esetben késik is a kifizetés. Az általános szabályok a járványhelyzet okozta bizonytalanságban azonban még inkább érvényüket vesztették, így a megszokott fizetési idők is kitolódtak.

A köztudatban sokan hasonló finanszírozási eszközként gondolnak a faktoringra és a hitelre, miközben két teljesen különböző pénzügyi szolgáltatásról van szó. Míg a hitelfelvétel alapját a cégek pénzügyi helyzete jelenti, addig a faktorálás során a vevők fizetőképessége az elsődleges szempont.

Faktorálás során a cégek nem külső forrást igényelnek, hanem a már elvégzett szolgáltatás vagy leszállított áru értékéhez – vagyis a saját bevételükhöz – jutnak hamarabb hozzá. Épp ezért nem elhanyagolható szempont, hogy rosszabb pénzügyi helyzetben lévő vagy kezdő vállalkozások is könnyedén igényelhetnek faktoringot. Ezzel szemben hitelfelvétel előtt a bankok alaposan átvizsgálják a cégek pénzügyi mutatóit, jövedelmezőségét, majd felmérik a hitelnyújtáshoz szükséges kockázatokat is.

Akár 24 órán belül

Nemcsak az igénylés elbírálási alapjában, hanem az átfutási időben és a finanszírozási limitben is nagy különbségek vannak a két módszer között. A banki hitelek átlagos átfutási ideje a már előbb említett alapos átvizsgálás miatt átlagosan 4-6 hét, míg a digitális faktoring esetén a szerződéskötéstől számítva akár 24 órán belül az adott cég számlájára kerülhet a pénz. A hitel fix keretével szemben pedig a faktoring egy sokkal rugalmasabb kondíciót kínál, legyen szó a bevonni kívánt partnerekről vagy az egyes számlák összegéről.

Akár a finanszírozási problémák megoldása, akár a cég növekedése a cél, jelenleg is számos vállalkozás él valamely lehetőséggel. De mi várható akkor, ha lejár a hitelmoratórium? Varga Mihály pénzügyminiszter Facebook-oldalán tett bejelentése szerint a jelenlegi formájában október 31-ig marad a törlesztési moratórium, utána pedig csak a rászorulók vehetik majd igénybe 2022. június 30-ig. „A kuponos akciók közeledtével tavaly ősszel óriási volt a kereslet, és most is szeptember második felétől számítunk nagy rohamra. A moratóriumban történt változások szerintem csak marginálisan fognak minket érinteni, hiszen az ügyfeleink többségében olyan vállalkozások, amelyek a sokadik hosszabbítással már nem feltétlenül élnek” – mondta Berényi Benjamin, a Péntech társalapító–ügyvezető igazgatója.

A faktoring és a hitel összehasonlításáról szóló teljes anyag a Péntech blogján olvasható.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

Kiadónk társoldalai

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!