hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 15., csütörtök - Anasztázia, Tas.
hirdetés

Gazdaság

KSH: januárban 2,7 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak

Januárban a fogyasztói árak átlagosan 2,7 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

hirdetés

Az adat megegyezik az elemzők előzetes várakozásával.

Az éves maginfláció 4,2 százalékosra emelkedett a decemberi 4,0 százalékról.

Egy hónap alatt a fogyasztói árak átlagosan 0,9 százalékkal emelkedtek. Az élelmiszerek ára decemberhez viszonyítva 1,0 százalékkal nőtt, egy év alatt 3,9 százalékkal emelkedett a decemberi 4,9 százalékkal szemben. Ezen belül az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 4,3 százalékos havi és 8,0 százalékos éves drágulást mutattak. A burgonya 14,2 százalékkal olcsóbb, a friss gyümölcs 17,3 százalékkal drágább volt, mint egy évvel korábban.

A sertéshús 6,3 százalékkal, a baromfi 0,7 százalékkal olcsóbb volt a tavaly januárinál.

A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 2,3, ezen belül a dohányáruké - jövedéki adójuk emelése következtében - 3,0 százalékkal nőtt egyetlen hónap alatt, míg éves összevetésben együttesen 9,9, ezen belül a dohányáruk 16,5 százalékkal drágultak.

Forrás: 123rf

Az üzemanyagok ára januárban 3,9 százalékkal emelkedett, ám ezzel együtt is 3,5 százalékkal olcsóbb maradt a tavaly januárinál.

Az év első hónapjában a tartós fogyasztási cikkek ára átlagosan 0,6, ezen belül az új személygépkocsiké 2,4 százalékkal emelkedett tavaly decemberhez viszonyítva. Az éves áremelkedés 0,3 százalékponttal 3,1 százalékosra nőtt, a személyautók 12,9 százalékkal drágultak, de 7,9 százalékkal emelkedett a kerékpárok ára is tavaly januárhoz viszonyítva.

A szolgáltatások 0,5, ezen belül a postai szolgáltatások 5,6 százalékkal drágultak, az autópálya, gépkocsikölcsönzés, parkolás díja - az autópályadíjak emelésének hatására - 2,7 százalékkal nőtt egy hónap alatt. Ennek ellenére a szolgáltatások díjai átlagosan ugyanúgy 1,7 százalékkal voltak az egy évvel korábbiaknál  magasabbak, mint decemberben. Ebben 10,2 százalékos emelkedéssel a külföldi üdülések drágulása is szerepel, mégpedig nagyobb súllyal, mint tavaly. A postai  szolgáltatások egy év alatt 7,0 százalékkal drágultak, a telefon és internet tarifák viszont 0,4 százalékkal alacsonyabbak voltak a tavaly januárinál.

A szezon végi kiárusítások következtében a ruházkodási cikkek 2,8 százalékkal kevesebbe kerültek, mint a múlt év végén és 2,1 százalékkal az egy évvel korábbinál.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Indul a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startolunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!