hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 20., kedd - Vendel.
hirdetés

Ünnepi forgalom

Máris karácsonyi láz a boltokban

Versenyfutásba kezdhet a hagyományos és az internetes kereskedelem, nemcsak a boltokban, hanem a weben is beindult már a karácsonyi szezon.

hirdetés

Csak nemrég futottak le az iskolakezdéssel kapcsolatos áruházi kampányok, ám már megjelentek a karácsonyi termékek az üzletek kínálatában – írja így, több mint két hónappal az ünnepek előtt a Magyar Nemzet. A vásárlók meglepődve fogadhatják az idejekorán begyűrűző ünnepi hangulatot, amely a járvány miatt az ősz második felében meghatározó lesz a lakossági fogyasztásban.

Már nehezen kerülheti el a vásárlók figyelmét, hogy a plázákban, hipermarketekben, szaküzletekben október közepén karácsonyi ajándéknak szánt termékekkel, ünnepi hangulatú dekorációval bővül az aktuális kínálat.

Márpedig a fenyőfa, az otthoni környezet díszítésére alkalmas árucikkek mellett első körben a könyvek, játékok, kozmetikumok, háztartási eszközök, dísztárgyak köréből kezdődhetnek az ajándékvásárlások, de már felbukkantak a tipikusan Mikulásra szánt termékek is, és nem maradnak el a szaloncukrok sem a boltokból.

„Megkezdődött a felkészülés: a kereskedők októberben már raknak ki egy-két dekorációt és olyan árucikkeket, ami megfelelhet ajándéknak is – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Magyar Nemzetnek. – A koronavírus előtti időkben az ünnepi beszerzések novemberben kezdődtek, mert sokan kéthavi fizetésből gazdálkodták ki a karácsonyi kiadásokat, erre pedig időben fel kell készülnie a boltoknak. Az idei szezon más lesz: a második hullám fokozódik, ezért időben gondoskodni kell arról, hogy minden szükséges vásárlást biztonságosan el lehessen intézni. Nem javasoljuk, hogy a vásárlók az utolsó pillanatra hagyják az ajándékok kiválasztását, és az is nagyon fontos, hogy észben tartsuk a megfelelő távolságtartást az év végi tömegben.”

Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint egyelőre képtelenség megjósolni az ünnepi forgalmat, habár eleve visszafogottabb az áruházi költekezés amiatt is, mert az üzletekben maszkban kell tartózkodni, és tartani kell a távolságot másoktól.

Hozzátette, nem változtak az eddigi vásárlási körülmények, bár vannak olyan boltok, amelyek például meghatározzák, hogy egyszerre hányan férnek el a vásárlótérben, ezt a biztonságos vásárlás miatt be kell tartani, ahogy a maszkviselési kötelezettséget is.

A vásárlók óvatossága a friss felmérések szerint már érződik az internetes boltok forgalmán, ami a tavaszi csúcsidőszakban példátlan módon túlszárnyalta az előző év végi eladásokat, és a nyári elcsendesedés után az ősz előrehaladtával újra fokozott értékesítés mutatkozik több termékkörben.

Az ajándékvásárlásokat eddig a novemberi fekete péntek (Black Friday) akciókra érkező tömeges megrendelések fűtötték fel, ám úgy tűnik, a koronavírus évében az interneten is hamarabb indul az ünnepi költekezés.

Sokan ugyanis azt is figyelembe veszik, hogy az idő előrehaladtával a túlrendeléseket a futárcégek egyre nehezebben tudják majd teljesíteni.

 

(forrás: infostart.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!